Spis treści:
System reklamowy Google Ads pozwala firmom różnej wielkości docierać do konkretnych grup odbiorców, umieszczając ich reklamy w wyszukiwarce, serwisie YouTube lub na stronach partnerów. Jeśli sam rozważasz inwestycję w Google Ads, z pewnością nurtuje Cię pytanie: „Ile to właściwie kosztuje?” Być może słyszałeś odpowiedź: „to zależy” – i choć to nie brzmi przesadnie konkretnie, niestety jest w tym sporo prawdy. Koszty faktycznie zależą od wielu czynników – od branży, zasięgu Twojego biznesu, ilości promowanych usług lub produktów, sezonowość, przez konkurencję, aż po sposób prowadzenia kampanii.
Dodatkowo koszt reklamy Google Ads nie jest sztywny i ustalany odgórnie. Zamiast tego kwota ta przelicza się w aukcjach (licytacjach), w których jednocześnie bierze udział wielu reklamodawców konkurujących o te same słowa kluczowe lub zainteresowanie jednakowych odbiorców.
Jak to dokładnie wygląda? W tym wpisie przybliżę kluczowe kwestie dotyczące sposobu działania aukcji w Google Ads, wpływu budżetu na efektywność oraz praktyczne wskazówki, jak zaplanować swoje wydatki. Postaram się nie tylko wyjaśnić, skąd biorą się koszty, ale również co zrobić, by były one rozsądne, a inwestycja przekuła się w realne zyski.
Wyobraź sobie taką sytuację: użytkownik wpisuje w wyszukiwarce „buty do biegania sklep internetowy”. Dziesiątki lub setki firm chcą, by to właśnie ich link znalazł się na górze strony z wynikami, bo to oznacza większą szansę na kliknięcie i sprzedaż. Google włącza więc mechanizm licytacji.
Każda firma deklaruje, ile jest gotowa zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę (tzw. CPC – cost per click). Algorytm porównuje nie tylko te kwoty, ale i inne czynniki (o nich za chwilę), by zdecydować, kto zajmie które miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania. Możesz więc nie zaoferować najwyższej kwoty, a mimo to wygrywać w rankingu reklam, jeśli inne elementy wypadną na korzyść Twojej reklamy (np. jakość).
Jednym z kluczowych czynników decydujących o tym, kto i za ile się wyświetli, jest Wskaźnik Jakości (Quality Score). Google przyznaje każdej reklamie (i stronie docelowej) pewną ocenę – najczęściej w skali 1–10 – określając, na ile Twoja oferta pasuje do intencji użytkownika i zapewnia mu dobre doświadczenie:
Im wyżej Google oceni te elementy, tym lepszy Twój Wskaźnik Jakości. A im wyższa jakość, tym niższy finalny koszt kliknięcia. To rodzaj nagrody za starania: Google promuje reklamy, które uznaje za przydatne i wartościowe.
Kolejnym ważnym wskaźnikiem jest Ad Rank. To z grubsza iloczyn maksymalnej kwoty, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie (np. 2 zł), i Twojego Wskaźnika Jakości. Jeśli Ad Rank konkurenta jest wyższy, on znajdzie się nad Tobą w wynikach. Możesz jednak przeskoczyć kogoś z większym budżetem, jeśli Twój Ad Rank okaże się wyższy dzięki dobrej jakości reklamy i strony docelowej.
CPC – cost per click – to najpopularniejszy model rozliczania się z Google. Płacisz wyłącznie wtedy, kiedy użytkownik rzeczywiście kliknie w Twoją reklamę. Nie płacisz więc za wyświetlenia czy pozostałe interakcje (co odróżnia CPC od np. CPM, gdzie płaci się za 1000 wyświetleń).
Możesz ustawić np. maksymalny CPC na poziomie 3 zł. Jeśli Twoja reklama będzie miała wysoki wynik jakości, możliwe, że realnie za kliknięcie zapłacisz mniej – Google często pozwala zapłacić tylko tyle, by pokonać kolejnego licytującego, ale bez wykorzystywania w pełni Twojego limitu.
Przykład: Załóżmy, że zadeklarowałeś stawkę 3 zł, a kolejny konkurent ustawił 2 zł przy gorszej jakości reklamy. Być może realny koszt kliknięcia to 2,20 zł – tyle, byś wygrał z konkurentem, który daje 2 zł, ale jest gorzej oceniany przez system.
Poznaj inne modele rozliczeń reklamy internetowej
Możliwe, że słyszałeś plotki, iż do kampanii w Google Ads potrzeba wielkich sum. To nie zawsze prawda. Przy niektórych biznesach (np. lokalnych usługach) da się zacząć nawet z niewielkim budżetem – byleby Twoja strategia była przemyślana i celowała w ściśle określoną grupę odbiorców.
Im mniejszy masz budżet, tym bardziej kluczowe jest, byś trafiał do właściwych osób. Zamiast ustawiać reklamy na cały kraj czy na ogólne słowa kluczowe, możesz:
Przyjmijmy, że mówimy o lokalnej firmie, która nie ma szerokiej oferty, a tym samy nie potrzebuje rozbudowanej struktury kampanii.
Zakładając, że kliknięcie kosztuje średnio 2-4 zł można zacząć już z budżetem 40 zł dziennie co zapewni 10-20 kliknięć dziennie.
Musisz jednak wiedzieć, że współczesne kampanie opierają się na analizie użytkowników, ich zachowań i generowanych przez nich konwersjach (np. zakup, wypełnienie formularza itp.). Im mniej mamy odwiedzających stronę tym gorsze dane będziemy posiadać. Istotne jest więc, byś w zebrał wystarczającą liczbę kliknięć w sensownym czasie.
Gdy budżet jest zbyt mały i uzyskasz np. 5 kliknięć na dobę to trudno wtedy o szybkie wnioski czy dobrą optymalizację.
Osobiście rekomenduję zaczynanie kampanii od ok 100 zł dziennie, co umożliwia prowadzenie kilku typów kampanii jednocześnie.
Załóżmy, że chciałbyś wygenerować 30 kliknięć dziennie. Według prognoz Planera słów kluczowych Google średni koszt kliknięcia to np. 2 zł. Prosty rachunek mówi, że przy 30 kliknięciach dziennie zapotrzebowanie to 60 zł na dobę.
Jeśli jednak wolisz mniejszą skalę – np. 15 kliknięć dziennie – to 30 zł. Oczywiście to tylko wzór poglądowy, bo realne koszty mogą być wyższe lub niższe, w zależności od słów kluczowych, wskaźnika jakości, sezonu, ruchu konkurencji itd.
Jeśli masz bogatą ofertę, nie musisz w pierwszym miesiącu promować wszystkiego. Być może 80% twoich przychodów generuje 20% produktów. Skup się na nich, a resztę dodawaj stopniowo, gdy budżet na to pozwoli.
Poza tradycyjnymi reklamami w wyszukiwarce (Search) istnieją także:
Warto zachować równowagę i sensownie poukładać kampanie. Np. te o szerszym zasięgu (Display, wideo) mogą pracować na początkowym etapie lejka marketingowego i przyciągać nowych ludzi, a kampanie w wyszukiwarce mogą koncentrować się na osobach szukających już konkretnego rozwiązania a tym samym bliskich zakupu.
Czynnik | Omówienie |
Słowa kluczowe i konkurencja | Niektóre frazy są tańsze, bo niewiele firm chce się na nie reklamować. Inne – np. „ubezpieczenia samochodowe” – są oblegane i zapłacisz za nie nawet kilkadziesiąt zł za kliknięcie. Wybór mniej ogólnych, a bardziej sprecyzowanych fraz (tzw. „long-tail”) może zmniejszyć koszt i zwiększyć trafność. |
Branża | Sektor finansowy, prawniczy, medyczny – tam zwykle stawki są wysokie. Jeśli działasz w branży, gdzie ROI (zwrot z inwestycji) bywa duży (np. sprzedajesz nieruchomości), możesz się spodziewać, że stawki CPC też będą większe. |
Sezonowość | Przed świętami, Black Friday, wakacjami – skoki popytu na reklamy są nieuniknione. Budżety reklamodawców rosną, więc i koszty kliknięć szybują w górę. Możesz to uwzględniać, planując kampanie z wyprzedzeniem. |
Lokalizacja | Duże miasta, np. Warszawa, mogą mieć stawki wyższe niż obszary mniej zurbanizowane. Precyzyjne targetowanie (np. określenie promienia wokół sklepu) pozwala nie marnować budżetu na kliknięcia od ludzi, którzy i tak by do Ciebie nie przyjechali. |
Zarządzanie harmonogramem reklam | Możesz ustawić, że reklamy wyświetlają się tylko w godzinach otwarcia Twojego punktu lub w porach, gdy klienci najchętniej dokonują zakupów. Takie ograniczenie godzinowe może z jednej strony zmniejszyć liczbę kliknięć (i łączny koszt), a z drugiej strony – zwiększyć trafność (bo nie płacisz za kliknięcia poza realnym zasięgiem działań). |
Jakość stron docelowych | Jeśli strona, na którą kierujesz ruch, jest mało przejrzysta, powolna czy nie pasuje do obiecywanej treści, to Google obniży Twój Wskaźnik Jakości, a tym samym podniesie koszt kliknięcia. Staranne dopracowanie landing page to prosty sposób na oszczędności. |
Sposób prowadzenia i optymalizacji konta | Systematyczne audyty, sprawdzanie wyników, wyłączanie słów kluczowych, które nie konwertują – to klucz do utrzymania kosztów w ryzach. Brak optymalizacji = automatyczne wydawanie pieniędzy na średnio skuteczne lub nietrafione kliknięcia. |
Takie pytanie pojawia się często. Można by rzec: „Tak, jeśli się przyłożysz”. Bo Google Ads może natychmiast sprowadzić Ci klientów gotowych kupić, ale może też szybko spalić Twój budżet, jeśli podejdziesz do tematu mało starannie.
Załóżmy, że masz kawiarnię w Krakowie i chcesz zacząć reklamę w Google Ads. W takim wypadku nie musisz kierować reklamy na całą aglomerację – wystarczy określony obszar (np. promień 3 km wokół kawiarni). Możesz ustawić stawki CPC na poziomie 1–2 zł, licząc, że uzyskasz 10–20 kliknięć dziennie, co przełoży się na wydanie ok. 300–600 zł w miesiącu.
Może to być wystarczające, by przyciągnąć więcej klientów z okolicy, szczególnie jeśli dopasujesz przekaz do kontekstu, np. „świeże ciasta” czy „darmowe wi-fi”. Jeżeli okaże się, że jest zapotrzebowanie i ruch rośnie, możesz zwiększyć budżet i testować inne słowa kluczowe (np. „kawiarnia z ogródkiem w Krakowie”).
Jeśli chcesz docierać do użytkowników, którzy aktywnie szukają rozwiązania (np. produktu, usługi), Google Ads może być dobrym rozwiązaniem. Trzeba jednak pamiętać, że potrzebne są odpowiednia wiedza i plan. Samo ustalenie wysokiej stawki za kliknięcie nie wystarczy – bo można wydać dużo i nie zobaczyć efektów. Z kolei zbyt mały budżet, rozproszony na wiele słów kluczowych, może sprawić, że dane będą szczątkowe i trudne do interpretacji.
Jak widzisz naprawdę możesz dostosować inwestycję do własnych możliwości i celów, pod warunkiem że właściwie podejdziesz do optymalizacji. Jeśli zrobisz to dobrze, Google Ads może okazać się jednym z najskuteczniejszych kanałów generowania sprzedaży lub kontaktów. Dlatego warto, byś spróbował – nawet z niewielkim budżetem – i stopniowo rozwijał kampanię, obserwując, jakie rezultaty przynosi. Odpowiednia strategia, testy i analiza danych pozwolą Ci znaleźć złoty środek między wydatkami a zyskiem.
Oceń naszą twórczość:
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Czym jest Core Web Vitals w SEO?
Core Web Vitals to zestaw metryk wprowadzony przez Google, który ma na celu ocenę jakości […]
Co to jest long tail
„Long tail” (długi ogon) w kontekście SEO odnosi się do dłuższych, bardziej szczegółowych fraz kluczowych, […]
Pozycjonowanie Long Tail
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, mimo że […]
Czym jest optymalizacja techniczna SEO?
Optymalizacja techniczna SEO to jeden z elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Obejmuje działania, które mają na […]
Modele rozliczeń reklamy internetowej – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia
Model rozliczeń w kampaniach internetowych może w dużej mierze zadecydować o tym, czy osiągniesz wyniki, […]
Ile kosztuje reklama w Google Ads i co na to wpływa?
System reklamowy Google Ads pozwala firmom różnej wielkości docierać do konkretnych grup odbiorców, umieszczając ich […]
Czym jest i do czego służy Google Tag Manager?
Jeśli prowadzisz biznes online, wiesz, jak duże znaczenie ma skuteczna analityka. Każda kampania marketingowa, strategia […]
Audyt E-E-A-T – skontroluj swoją stronę www
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe zdobywają topowe pozycje w Google, mimo że […]
E-E-A-T w SEO – co to takiego i dlaczego Google tak bardzo na to stawia?
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe trafiają na pierwszą stronę Google niemal bez wysiłku, […]
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]