Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu rzeczy, którą chcemy sprzedać? Wystarczy zdjęcie, ogólny opis, specyfikacja techniczna i gotowe. Nic bardziej mylnego! Opis produktu musi być tekstem, który zachęca do czytania i kupowania. To nasza wizytówka.

 

Prosto, konkretnie, ale nie nudno

Cała sztuka polega na tym, by wszystkie niezbędne informacje przedstawić w zachęcający sposób. Zdjęcie produktu musi być estetyczne i przykuwać uwagę. Opis musi być rzetelny i konkretny, ale powinien być też interesującą opowieścią. Unikajmy banalnych stwierdzeń, klient sam oceni, czy produkt jest najlepszy na rynku i bezkonkurencyjny. Takie określenia niczym nie wyróżnią opisu, przecież każdy producent uważa, że to jego towar jest numerem jeden. Ale jeśli kupujący dowie się z opisu, co naprawdę wyróżnia oferowany artykuł spośród konkurencji, to już połowa sukcesu.

Trzeba także umiejętnie dobierać słowa, by nie wpaść w żadną ze skrajności. Komunikat musi być jasny i napisany prostym językiem (bezbłędnie!), czytelnik musi mieć czarno na białym, o co chodzi. Zbyt trudne słowa, przekombinowane zdania – to dyskwalifikuje produkt, nawet jeśli faktycznie jest on najlepszy na rynku. Z drugiej strony nie można „przesłodzić” opisu, dlatego trzeba zwrócić uwagę na używane przymiotniki. Cudowny laptop, prześliczna sukienka – epitety muszą podkreślać zalety, nie mogą być puste. I muszą być zgodne z prawdą, ponieważ klient bardzo szybko zweryfikuje kłamstwa.

 

Optymalizacja opisu produktu

Aby opis produktu spełniał swoje funkcje, należy go odpowiednio zoptymalizować. Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby tytuły i nazwy produktów zawierały słowa kluczowe, których używają użytkownicy. Poza nazwą marki, producentem, czy modelem powinny zostać podane cechy charakterystyczne i wyróżniające produkt. Im więcej treści na stronie, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy jednak, że opis produktu ma zachęcić do jego zakupu, dlatego też powinien zawierać ok. 1000 znaków, w sposób zwięzły i treściwy przedstawiać istotne informacje oraz zawierać najważniejsze słowa kluczowe. Absolutnie unikajmy powielania opisu np. ze strony producenta. Każdy opis powinien być unikalny, nawet w przypadku takich samych produktów, różniących się zaledwie kolorem czy rozmiarem. Im bardziej zindywidualizowany opis, tym więcej fraz zostanie zaindeksowanych, a to pozwoli uniknąć np. duplikacji z innymi sklepami. W dłuższych opisach warto podzielić tekst na sekcje, co uczyni go bardziej przejrzystym i użytkownik łatwiej się w nim odnajdzie.

 

Czym wzbogacić opis?

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że najważniejsza jest interakcja. Jeśli zachęcimy potencjalnego klienta do reakcji, wykonania jakiegoś działania, które wymaga od niego poświęcenia pewnej ilości czasu, to jest szansa, że będzie skłonny kupić produkt, któremu już ten czas poświęcił. Jednym z takich stymulatorów jest umożliwienie klientom wymiany doświadczeń i wystawiania ocen. Dzięki temu firma jest autentyczna, ponieważ pozwala na szczere opinie na forum publicznym, a klient czuje się pewniej, bo wie, że ktoś wcześniej już ten produkt sprawdził i go poleca. Można także wykorzystać specyfikę artykułu i użyć haseł, które stymulują myślenie. Doskonała książka na prezent, perfumy idealne na randkę – to działa na wyobraźnię klienta i podpowiada mu, że właśnie znalazł fantastyczny prezent, z którego ucieszy się przyjaciel, i trafił na perfumy, które spodobają się partnerowi. Warto także, by na stronie znalazło się miejsce na umieszczenie linków do podobnych produktów. Jeśli ktoś szuka telefonu o konkretnej specyfikacji to trzeba dać mu wybór, by pozostał na naszej stronie nawet w sytuacji, kiedy ten konkretny model go nie przekonuje. Gdy wyświetli mu się link do podobnego produktu to jest duża szansa, że wybierze któryś z nich. Na korzyść będzie także zachęcenie klienta do kontaktu – zaproszenie do wysłania maila, wykonania telefonu – wtedy będzie mógł uzyskać więcej szczegółów, które go interesują, a wejście w bezpośrednią interakcję znacznie zwiększy szanse na zatrzymanie klienta na dłużej.

 

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.