Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym tekście poznasz 5 metod optymalizacji, które pomogą Ci poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

 

1. Dopasuj treść

Dobre teksty to podstawa. One przykuwają uwagę użytkowników i robotów Google, które oceniają Twoją stronę. Aby jednak treści spełniały warunki SEO muszą być:

  • Oryginalne - nie kopiuj z innych stron. Jeżeli nie masz pewności czy opisy Twoich produktów lub usług są unikalne możesz to łatwo sprawdzić przy pomocy narzędzia Copyspace www.copyscape.com
  • Mądrze podzielone - określ strukturę tekstu poprzez stosowanie nagłówków H1, H2, H3.
  • Wzbogacone słowami kluczowymi - znajdź słowa określające Twoją działalność i umieszczaj je w tekstach. Korzystaj również z ich synonimów. Ważne jest to, aby hasła kluczowe były umieszczane naturalnie a nie “na siłę”.
  • Atrakcyjnie sformatowane - wyróżniaj, rób wcięcia, dziel na bloki. Spraw, aby Twoje teksty były atrakcyjne wizualnie i nie męczyły czytelnika swoją jednostajną formą.
  • Wzbogacone grafikami – wstawiaj do tekstu ciekawe i odpowiednio opisane grafiki, które zaciekawią czytelnika.

2. Ustaw znaczniki tytułu

Korzystaj ze znaczników HTML “title” i z ich pomocą ustal tytuły swojej strony głównej oraz podstron. Jest to niezwykle ważne w kontekście SEO, ponieważ będą one wyświetlane w wynikach Google. Tytuł nie może być zbyt długi. 60 znaków to wystarczająca długość. Dobrze jest, gdy wskazuje na to, co zawiera podstrona oraz gdy występują w nim wcześniej ustalone słowa kluczowe.  Pamiętaj również, że roboty Google uwielbiają unikalność. Nie ustawiaj takiego samego tytułu dla kilku podstron. 

3. Stwórz opis strony

To jaki opis stworzysz, ma ogromny wpływ na pozycjonowanie. Meta description wyświetla się w wynikach wyszukiwania zaraz pod tytułem Twojej strony. To jak interesujący jest opis, ma duży wpływ na to, jak wielu użytkowników odwiedzi witrynę. Warto więc pobudzić swoją kreatywność.

4. Korzystaj z przyjaznych adresów URL

Jest to bardzo ważny element. Adres Twojej strony powinien być łatwy i jak najlepiej opisywać jej charakter. Oprócz tego, tworząc URL, pamiętaj aby spełniał on warunki techniczne:

  • długość – maksymalnie 1000 znaków
  • bez znaków specjalnych (?, !, $ itp.) oraz polskich znaków diakrytycznych (ą, ż, ś, ć itp.). Zamiast  www.słońce.pl wybierz www.slonce.pl
  • z czytelną ścieżką do kategorii – jeżeli adres prowadzi do podstrony, na której znajdują się opisy butów, niech będzie zbudowany w ten sposób: www.skep.pl/buty Użytkownik wie wtedy, gdzie zostanie przeniesiony.

5. Dostosuj elementy graficzne

Wszystkie grafiki na Twojej stronie powinny być odpowiednio skompresowane, żeby uniknąć długiego czasu ładowania. Ważne jest również opis alternatywny każdej z nich. Najlepiej, gdy odwzorowuje on to, co znajduje się na zdjęciu. Dobrze też jest, gdy grafika oprócz opisu posiada odpowiedni tytuł. Jest to istotne, ponieważ roboty Google lubią być odpowiednio poinformowane. Czym więcej danych im przekażesz, tym lepiej będą one traktować Twoją stronę.

Przedstawione tutaj 5 zasad dobrej optymalizacji to dobry początek do pracy nad pozycjonowaniem strony. Stanowią one podstawę do reszty działań SEO i poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli chcesz sprawdzić, jak wygląda kondycja Twojej strony pod kątem SEO, skorzystaj z narzędzia SEOPTIMER www.seoptimer.com Dzięki niemu dowiesz się, jakie popełniasz błędy i  w jaki sposób je naprawić.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.