Blog marketing internetowy

Reguły automatyczne AdWords

Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do usprawnienia i, jak sama nazwa wskazuje, po części również zautomatyzowania pracy nad kontami reklamodawców. System, biorąc pod uwagę zaimplementowane mu wytyczne, może samodzielnie zmieniać ustawienia kampanii, dostosowując się np. do obecnej sytuacji budżetowej, pory dnia, czy pozycji reklamy. Może być użyty również aby wysyłać powiadomienia na adres e-mail w sytuacji, gdy zajdą warunki określone w regule. Działania te pozwalają zaoszczędzić czas przeznaczany wcześniej na monitorowanie kampanii i ręczne wprowadzanie cyklicznie powtarzających się zmian.

Więcej >
18. 06. 2018

Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?

Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący do wybranej strony internetowej.

Więcej >
28. 05. 2018

13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym

Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. Tylko dobrze przeprowadzona optymalizacja sklepu pozwoli na jego efektywne pozycjonowanie i stały wzrost ruchu.

Więcej >
21. 03. 2018

Jak radzić sobie z fałszywymi i negatywnymi opiniami w Google Maps

Walka z „nieuczciwymi opiniami” dla punktu firmy w Google Maps, jest niezwykle trudna. Pomimo, że Google udostępnia sporo informacji na ten ich moderacji, to wykrycie i usunięcie negatywnej opinii jest bardzo trudne. Google nie jest wstanie efektywnie weryfikować sztucznie generowanych opinii i usuwać ich w sposób automatyczny.

Więcej >
13. 03. 2018

Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?

Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie www. Dzięki oznaczeniom treści strony internetowej, roboty wyszukiwarek są w stanie lepiej je analizować i rozumieć.

Więcej >
15. 02. 2018

Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!

Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych lokalizacji dostępnych na całym świecie. Mapy są integralną częścią wyszukiwarki Google, a na urządzeniach mobilnych są najpopularniejszą, darmową nawigacją samochodową.

Więcej >
9. 02. 2018

Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych

Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny kanał komunikacji. Jak zadbać o klienta w sposób odpowiadający jego oczekiwaniom? Niech przemówią dane.

Więcej >
26. 01. 2018

Pozycjonowanie w 2018 roku - najważniejsze aspekty

Rok 2017 przyniósł wiele zmian w algorytmach Google oraz jeszcze więcej w prezentacji wyników wyszukiwania. Był to okres, w którym wiele z aktualizacji dotyczyło mobilności, wygody użytkowników i szybkości stron internetowych. Wiele ze zmian i trendów, które pojawiły się w roku 2017, z pewnością znajdzie kontynuację w kolejnym. Warto zastanowić się nad tym, co czeka nas w 2018 roku i jak odpowiednio przygotować swój serwis na nadchodzące zmiany. Poniżej zamieszczamy 10 punktów, które w nowym roku odgrywać będą ważną rolę podczas pozycjonowania stron.

Więcej >
23. 01. 2018

JB Investments - nowy klient w portfolio

Nawiązaliśmy współpracę z firmą JB Investments. Firma działa od 1992 roku, jest największym dystrybutorem samolotów nowych i śmigłowców w Polsce. W swojej ofercie ma ponad 20 typów samolotów oraz helikoptery. Nasza współpraca będzie obejmowała kompleksowe działania reklamowe w wyszukiwarce.

Więcej >
18. 01. 2018

Facebook zmienia algorytm News Feedu

Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, a mniej treści publikowanych przez strony firmowe.

Więcej >
15. 01. 2018

Na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie stron www lub jak skutecznie zacząć pozycjonować swój serwis? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj tajniki pozycjonowania.

Więcej >
28. 12. 2017

Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?

Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym etapem współpracy będzie przeprowadzanie oraz wdrożenie wytycznych zebranych w audycie SEO.

Więcej >
14. 12. 2017

Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?

Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają swoje towary lokalnie. W chwili obecnej Google bardzo mocno regionalizuje wyniki wyszukiwania i dla wielu zapytań prezentuje regionalne strony oraz 3-pak map z wynikami firm dopasowanymi do obszaru, z którego nastąpiło wyszukanie.

Więcej >
14. 12. 2017

Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1

Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content managerowi. Chodzi oczywiście o angażowanie fanów.

Więcej >
7. 12. 2017

Pozycjonowanie lokalne - czym jest i co Ci da?

Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony www klienta oraz wpisu jego firmy w mapach Google. Chodzi tutaj oczywiście o zwiększenie widoczności dla zapytań związanych z lokalizacją świadczenia usług.

Więcej >
8. 11. 2017

Google ostrzega o braku certyfikatu SSL!

Dzisiaj wielu właścicieli stron internetowych dostało ostrzeżenie o braku zabezpieczeń w danej usłudze. Chodzi dokładnie o brak certyfikatu SSL. Jakiś czas temu również były wysyłane podobne ostrzeżenia.

Więcej >
18. 08. 2017

Metody zgłaszania stron do Google

Wielu właścicieli witryn internetowych nie wie, jak dodać swoją stronę WWW do wyszukiwarki Google. Jest to bardzo przydatna informacja, ponieważ z domeny Google rozpoczyna się ok. 90% wizyt dokonywanych przez polskich internautów, zainicjowanych wejściem z wyszukiwarek na serwisy objęte badaniem gemiusTraffic. W związku z tym, właściciel nowo otwartej strony WWW powinien niezwłocznie zamieścić ją w wyszukiwarce Google. Jak to zrobić?

Więcej >
17. 08. 2017

Klient zawsze w centrum uwagi

Ważną fazą w procesie rozwiązywania problemów, jest synteza. Realizując ten etap, dowiadujemy się, jakie problemy mają nasi klienci i możemy wdrożyć odpowiednie rozwiązania tychże. Warto wiedzieć, jakie błędy można popełnić precyzując, jaki kłopot ma dany użytkownik.

Więcej >
17. 08. 2017

Klient częścią zespołu

Marketing wyszukiwarek to nietypowa dziedzina reklamy. By skutecznie promować firmę w wynikach wyszukiwania, trzeba ciągle wdrażać nowe rozwiązania oparte na zgromadzonych danych, ale przede wszystkim na skutecznej współpracy klienta z agencją.

Więcej >
17. 08. 2017

Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania

Każdy, kto inwestuje w jakiekolwiek przedsięwzięcie, jak najszybciej chciałby móc zobaczyć jego efekty. Tak samo jest z pozycjonowaniem. Bardzo często klienci pytają specjalistów SEO, jak długo będą musieli czekać na korzyści z kampanii. Odpowiedź jest prosta – zależy. Zależy głównie od konkurencyjności słów kluczowych, na jakie pozycjonuje się dana firma, ale też od branży, w jakiej działa (najtrudniej wypozycjonować przedsiębiorstwa z branży finansowej oraz medycznej).

Więcej >
10. 08. 2017

Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności

W dobie wszechobecnego Internetu, coraz bardziej popularne są social media (z ang. portale społecznościowe), z których najpopularniejszym jest Facebook. Za jego pośrednictwem można publikować zdjęcia, rozpowszechniać informacje czy porozumiewać się z innymi ludźmi. Wielu użytkowników serwisu, wykorzystuje go jedynie do celów prywatnych, ale coraz częściej staje się on również środkiem promocji dla różnego rodzaju działalności biznesowych.

Więcej >
10. 08. 2017

Empatia zamiast sympatii

Warto zrozumieć

czym jest empatia, ponieważ ma ona kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej firmy. To jedna z zalet, które zawsze będą budować przewagę ludzi nad robotami.

Więcej >
10. 08. 2017

Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords

Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana na nich treść była faktycznie wartościowa, a także zawierała odpowiednią liczbę tzw. słów kluczowych. Słowa kluczowe to bezpośrednio nawiązujące do tematyki witryny frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarce, użytkownik powinien odnaleźć w wynikach naszą stronę WWW. Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny zarówno dla działań pozycjonerskich (SEO), jak i dla osiągania profitów związanych z korzystaniem z systemu reklamowego Google Adwords. W jaki sposób dobierać kluczowe frazy tak, by przynosiły wymierne korzyści dla rozwoju firmy?

Więcej >
9. 08. 2017

Czy certyfikat SSL może zaszkodzić

Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona WWW. Koncentrują się zarówno na treściach, które prezentuje ona swoim użytkownikom, ale i na jej bardziej technicznym aspekcie. Jednym z dodatków, jakie można włączyć na witrynie internetowej, są certyfikaty SSL. Czy są one szkodliwe czy wręcz przeciwnie, przynoszą stronom WWW nieocenione korzyści?

Więcej >
8. 08. 2017

Coraz więcej mody w sieci

Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne marki produkujące ubrania zwiększają nacisk na marketing internetowy, otwierają e sklepy – krótko mówiąc, starają się być bardziej obecne w sieci. Pracownicy firm odzieżowych odpowiedzialni za prowadzenie w nich działań marketingowych, chcąc nadążyć za trendami, powinni poznać znaczenie pojęć takich jak: omnichannel, personalizacja czy customer experience.

Więcej >
8. 08. 2017

Co przeglądamy w internecie

Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał dotąd w konfiguracji. Poznanie tych słów pozwala także na zbadanie preferencji użytkowników Internetu, ich zainteresowań i obaw.

Więcej >
8. 08. 2017

Account manager – o co pytać w trakcie briefingu

Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko Account Managerowi, ale także klientowi i jego firmie. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jakie tematy należy poruszyć podczas pierwszej rozmowy z beneficjentem usługi Account Managera.

Więcej >
8. 08. 2017

Cechy idealnego linku

Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka jest jego nazwisko, dla witryny internetowej jest tzw. link. Jest to adres, za pośrednictwem którego internauta może natychmiast przenieść się na stronę WWW, jaka go interesuje. Obecnie jedną z bardziej docenianych strategii pozycjonowania, jest tzw. link building (z ang. budowanie linków), czyli pozyskiwanie dla naszej witryny odnośników. Działanie to, jest szczególnie pożądane przez Google, którego algorytmy premiują wysokimi pozycjami w rankingach wyszukiwania te witryny, dla których zdobytych zostało wiele dobrych linków. Odnośników do naszej strony WWW nie zawsze musi być dużo,, ale ważne jest by były one wartościowe. Jakie cechy powinny charakteryzować idealny link?

Więcej >
8. 08. 2017

Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?

Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa czy została wymyślona. Gubi się nie tylko czytając polityczne newsy, ale także w tematach związanych z komunikacją poszczególnych firm. W dzisiejszych czasach nie istnieją informacje, których nie można nazwać fake newsami. Powstają więc kolejne narzędzia, mające za zadanie pomóc przeciętnemu odbiorcy odnaleźć się w morzu treści, jakie serwuje nam Internet oraz zweryfikować ich prawdziwość.

Więcej >
31. 07. 2017

Najważniejsza jest treść!

Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać swoje zadanie w postaci przekonywania czytelników do pewnych zachowań. Jakość treści pojawiających się w Internecie bezpośrednio przesądza o tym, jak dany serwis widzą użytkownicy oraz roboty Google.

Więcej >
31. 07. 2017

Jaką agencję reklamową wybrać?

Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na rynku istnieje obecnie wiele rodzajów agencji, specjalizujących się w różnego rodzaju usługach reklamowych, związanych z obecnością Internecie, produkcją grafik, a także doradztwem marketingowym. Jaką agencję wybrać?

Więcej >
19. 06. 2017

Jak działa pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są one modyfikowane i właśnie dlatego tak istotne jest bieżące śledzenie kryteriów, na podstawie których klasyfikowane są strony. Znajomość zasad pozwala na odpowiednie dostosowanie firmowych witryn w taki sposób, aby były postrzegane przez Google jako warte wyświetlenia użytkownikom.

Więcej >
19. 06. 2017

Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy

Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. Nikt chyba nie ma już wątpliwości, że brak obecności firmy w Internecie, a więc także w najpopularniejszej wyszukiwarce, stanowi poważne uchybienie. Jeżeli ciągle zastanawiasz się, czy warto promować swoją firmę w Google, pomyśl o tym, że z tej wyszukiwarki korzysta aż 97 % wszystkich użytkowników Internetu, aktywnie szukając usług i produktów, które zamierzają kupić. W związku z tym Twojej firmy naprawdę nie stać na to, aby nie reklamować się w Google.

Więcej >
8. 06. 2017

Pozycjonowanie sklepów internetowych - jak zwiększyć konwersję?

Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, jak przedstawia się jego widoczność w sieci. To jak wysoko dany sklep wyświetla się w wynikach wyszukiwania, wpływa na ilość potencjalnych klientów, którzy go odwiedzają, co z kolei przekłada się na wyniki sprzedaży. Jak zatem pozycjonować sklep internetowy i sprawić, że użytkownik wykona czynność, na jakiej Ci zależy? Odpowiedź znajdziesz w tym tekście.

Więcej >
21. 04. 2017

kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny

Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich skuteczność jest zadziwiająca, pod warunkiem, że są one dobrze wykonane. Jak zatem efektywnie prowadzić kampanię AdWords i działania pozycjonujące nie tracąc przy tym fortuny? Odpowiedź znajdziesz w poniższym tekście.

Więcej >
23. 02. 2017

Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?

Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, jednak niekoniecznie przepłacając za publikację? Poznaj kilka porad, które podpowiedzą, jak skutecznie pisać do sieci.

Więcej >
27. 09. 2016

Klinkier Bud - nowy Klient w portfolio Optima Media

Klinkier Bud - nowy Klient w portfolio Optima Media

Na początku września podpisaliśmy umowę z firmą Klinkier Bud - liderem w sprzedaży klinkieru i ceramicznych pokryć dachowych na polskim rynku. W ramach współpracy zajmiemy się promocją firmy w wyszukiwarce Google jak również działaniami z zakresu content marketingu oraz marketingu szeptanego. Dziękujemy za zaufanie.

Więcej >
8. 09. 2016

Marketing szeptany - co można, a czego nie powinno się robić w kampanii WOMM?

Od wieków reklama szeptana niesie w sobie ogromną wartość zarówno dla odbiorcy komunikatu, jak i jego twórcy, promującego daną firmę, markę, produkt lub usługę. Mimo to, stworzenie efektywnej kampanii WOMM to nie lada wyzwanie, któremu podołać mogą tylko najlepsi "szeptacze". Dowiedz się, jak skutecznie posługiwać się marketingiem szeptanym i czego unikać, by wpłynąć na sukces swojego biznesu.

Więcej >
8. 09. 2016

5 zasad optymalizacji stron WWW

Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym tekście poznasz 5 metod optymalizacji, które pomogą Ci poprawić pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Więcej >
24. 08. 2016

Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy oferujące pozycjonowanie proponują różne modele rozliczeń za swoje usługi: stała opłata abonamentowa, opłata za afekt, za ruch na stronie itd. Jaką formę wybrać, aby nie przepłacić, a jednocześnie cieszyć się dobrymi efektami reklamy?

Więcej >
9. 08. 2016

Zaufali nam