Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
8. 08. 2017

Account manager – o co pytać w trakcie briefingu

 

Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko Account Managerowi, ale także klientowi i jego firmie. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jakie tematy należy poruszyć podczas pierwszej rozmowy z beneficjentem usługi Account Managera.

 

Pierwsze spotkanie z klientem zazwyczaj zaczyna się od przekazania mu kilku słów o sobie i swojej agencji oraz opowiedzenia o jej osiągnięciach. W dalszej części rozmowy warto poruszyć temat spodziewanych efektów wdrażanej właśnie dla klienta kampanii promocyjnej. W tej fazie dyskusji, dobry Account Manager nie powinien ograniczać się do udzielania odpowiedzi na pytania klienta, ale też zabierać głos, samemu pytać, by jak najdokładniej zdiagnozować jego potrzeby. Warto ustalić, z jakiego rodzaju działaniami promocyjnymi miał do tej pory do czynienia nasz klient oraz, jakie dały one skutki. Account Manager powinien dobrze poznać strukturę firmy, za której promocję odpowiada, a efektem briefingu powinno być precyzyjne zdefiniowanie potrzeb klienta oraz skuteczna kampania promocyjna. O co zapytać podczas rozmowy z naszym partnerem biznesowym?

 

1.Jakie są cele promocji?

Wielu klientów nie zastanawia się nad tym, jakie korzyści może przynieść im dobrze przeprowadzona kampania reklamowa. Chcą jedynie spożytkować budżet przeznaczony na promocję ich marki. Podczas briefingu, dobrze jest uświadomić beneficjentowi naszej usługi, co może dzięki niej zyskać.

 

2.Kto jest naszym odbiorcą?

Wiedząc, jakie cele chcemy osiągnąć dzięki prowadzonej kampanii promocyjnej, powinniśmy zdefiniować naszą grupę docelową. Gdy to zrobimy, będziemy mogli skuteczniej dobrać narzędzia komunikacji, dzięki którym dotrzemy do właściwych odbiorców.

 

3.W jaki sposób zmierzymy efekty naszej pracy?

Istotne jest, by precyzyjnie określić reguły naszej kooperacji z klientem oraz to, na jakiej zasadzie będzie on rozliczał nas z efektów prowadzonej kampanii promocyjnej. W tym celu dobrze jest, by zamierzone przez nas cele dały się zmierzyć. Niech to będzie np. obrót w e – sklepie klienta albo liczba wyświetleń jego witryny internetowej.

 

4.Jakie efekty przyniosły prowadzone dotąd kampanie reklamowe?

Można pominąć to pytanie, jeśli nasz klient do tej pory nie podejmował żadnych działań promocyjnych. Jeżeli jednak prowadził kampanie reklamowe, dzięki jego odpowiedzi na to pytanie dowiemy się, jakich środków użyć budując strategię nowej. Ustalimy, co chciałby zmienić w stosunku do poprzednich, a co mu się w nich podobało.Warto skupić się na doświadczeniach klienta w zakresie pozycjonowania i łączenia kampanii promocyjnych on – line z działaniami off – line, bowiem obszar ten bywa kluczowy dla powodzenia kampanii reklamowej.

 

5.Jakie rodzaje aktywności przewiduje klient oraz, jaki budżet zamierza przeznaczyć na ich wdrożenie?

Część klientów nie chce ujawniać, jakim budżetem dysponuje, ale posiadając tę informacje możemy stworzyć dokładny media plan korelujący z zamierzonymi celami.

 

Znając możliwości finansowe klienta, możemy przygotować strategię kampanii promocyjnej, która ich nie przerośnie. Obiecując beneficjentowi naszej usługi zrealizowanie działań, które nie będzie możliwe ze względu na jego zbyt mały budżet, stracimy jego zaufanie.

 

Po otrzymaniu od klienta odpowiedzi na powyższe pytania, możemy zacząć definiować harmonogram działań promocyjnych. Warto zwrócić uwagę, ile czasu możemy na to poświęcić i, jeśli trzeba ustalić priorytety.

 

Pytań, jakie można zadać klientowi w trakcie brefingu może być więcej. Jedno jest pewne – do pierwszej rozmowy z naszym partnerem biznesowym trzeba się bardzo dobrze przygotować, bo jej efekty będą rzutować na przyszłą współpracę z nim.



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam