Działania długofalowe przynoszą efekty?

Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają się inwestycjom w różne działania reklamowe. Dodatkowo oczekują, że w bardzo krótkim czasie inwestycja się zwróci i jeszcze przy tym zarobią. Chodzi także o działa skupione na budowaniu marki i długofalowych korzyściach biznesowych. Jednocześnie z badania wynika, że w kanałach cyfrowych spędzamy więcej czasu, bo aż 72% poświęconemu odbioru medialnym.

Nowe i niezależne badania przeprowadzone przez firmy Nielsen, Nepa i GfK na zlecenie Meta, odpowiadają na to pytanie i pokazują, że reklama cyfrowa i aplikacje Meta przynoszą długoterminowy zwrot z inwestycji. Wykorzystując zaawansowane modelowanie kompozycji marketingowej, przeprowadzono pięć badań w różnych europejskich krajach i różnych sektorach – w tym produktów szybkozbywalnych oraz dóbr trwałych i elektroniki. Przeanalizowano ponad 3 500 kampanii aby obliczyć krótko- i długoterminowy zwrot z inwestycji w reklamy w różnych kanałach mediowych.

Czego jeszcze dowiadujemy się z badań?

Dowiadujemy się na przykład tego, że budowanie marki ma zasadnicze znaczenie dla długofalowych wyników biznesowych. Niestety firmy nie doceniają całkowitej wartości reklamy, jeśli nie mierzą jej długofalowego wpływu. W analizie długofalowy zwrot stanowił prawie 60% całkowitego ROI.

Drugą rzeczą, o której się dowiadujemy jest taka, że kanały cyfrowe, takie jak Facebook, Instagram, wideo online i digital display mają bardzo istotny, długoterminowy wpływ na przychody. Facebook i Instagram przewyższyły telewizję pod względem całkowitego zwrotu z inwestycji (uwzględniające krótko- i długoterminowe ROI) w czterech z pięciu badań. Dodatkowo aplikacje firmy Metą zapewniały o 52% wyższy całkowity zwrot z inwestycji niż w przypadku przeciętnego kanału.

Efekty różnią się od branży

Wyniki badania mówią też trochę o branżach, w których się reklamujemy. W przypadku dóbr trwałych i elektroniki, prawie 80% wydatków reklamowych generowało długoterminowe zwroty. W przypadku szybkozbywalnych dóbr, krótkoterminowy ROI przewyższał 42%. Jednak nawet w przypadku tego sektora, długoterminowe efekty przyniosły znaczny zwrot, który nie zostałby zmierzony patrząc tylko na krótkoterminowy wpływ działań reklamowych. Heineken, jedna z marek biorących udział w badaniu, stwierdził, że zwrot z wydatków reklamowych na Facebooku i Instagramie jest w istocie wyższy o 71%, po uwzględnieniu efektów długoterminowych.

To badanie w bardzo jasny sposób pokazuje, że firmy nie doceniają reklamy cyfrowej, jeśli patrzą tylko na jej krótkoterminowe efekty. Zidentyfikowano również sposoby, dzięki którym marki korzystające z aplikacji Meta, mogą generować jeszcze większa korzyści.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.