Dodanie strony do Google

Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie zaindeksowana przez roboty Google. Dodanie strony do Google nie musi być trudne i czasochłonne.

Pierwszą z nich jest... czekanie. Czekanie aż roboty Google same trafią na naszą stronę WWW i ją zaindeksują. Sposób ten przynosi efekty po długim czasie, nawet po upływie 30 dni, bo co taki okres Google przeszukuje serwery DNS w poszukiwaniu nowych domen, a gdy się na nie natknie -  udostępnia je w usłudze Google Public DNS. Metoda ta, pomimo tego, że jej stosowanie wymaga cierpliwości - sprawdza się na całym świecie. Z wyjątkiem Turcji, gdzie jest zakazana.

By nasza witryna znalazła się w indeksie Google, możemy udostępniać prowadzący do niej link na forach albo w mediach społecznościowych. Jak wiadomo, roboty Google poruszają się właśnie poprzez linki, które znajdują podczas monitorowania sieci. Link, na który trafi robot Google jest indeksowany niemal natychmiast, ale czas, w jakim odnajdzie on ów adres może wynieść od kilku minut do nawet kilku dni. Aby go skrócić, warto zamieszczać odnośniki do swojej strony WWW w serwisach osiągających wysoką pozycję w rankingach wyszukiwarek. Dobrze, by odnośniki do naszej witryny, jakie udostępniamy w Internecie były dobrej jakości. Najwięcej korzyści przynosi rozpowszechnianie mocnych linków, o wysokich parametrach, takich jak: PageRank, Page Authority, Domain Authority, Trust Flow czy Citation Flow.

Kolejną metodą zgłoszenia witryny internetowej do Google, jest wypełnienie stosownego formularza na stronie WWW (https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?hl=pl). Czynność ta trwa zaledwie kilka minut, a oczekiwanie na zaindeksowanie witryny przez Google zazwyczaj nie przekracza kilku godzin.

Czwarty sposób na dodanie witryny do indeksu Google, to wysłanie do potentata jej mapy w formacie XML.

Sprawdzanie ilośći zaindeksowanych stron

Niezależnie od tego, którą metodę zgłoszenia strony WWW do Google wybierzemy, po jakimś czasie zechcemy sprawdzić, czy została ona zaindeksowana w wyszukiwarce. By to zrobić, należy w Google wpisać adres site:nazwastrony.pl i wybrać polecenie Szukaj. Strona znajduje się w indeksie Google, jeśli po wykonaniu powyższej operacji naszym oczom ukaże się odnośnik do niej. Gdy zobaczymy okno z pustymi wynikami - będzie to znak, że na zaindeksowanie naszej witryny musimy jeszcze zaczekać.

Warto wiedzieć, że strony WWW, na których znajduje się niewielka ilość tekstu, mogą zostać uznane przez Google za nieatrakcyjne i nie zdobyć dobrego miejsca, w rankingach wyszukiwania.

Zaindeksowanie strony WWW w wyszukiwarce Google to dopiero wierzchołek góry lodowej. Chcąc, by jej działanie było efektywne i przynosiło nam profity, musimy zadbać o jej wypozycjonowanie, optymalizację i promocję. Jeśli więc zamierzamy zarządzać własną witryną internetową - warto zapoznać się z tymi pojęciami.

 

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.