Spis treści:
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli tworzeniem oraz publikacją różnego rodzaju treści porządkują plany contentowe. Czym są i jak je tworzyć, a następnie wykorzystać w rozwoju i promocji marki? – o tym dowiesz się w niniejszym wpisie.
Publikowanie treści na blogu, stronie www czy w social media bez wcześniej opracowanego planu nie ma sensu. Skuteczny content marketing to składowa dwóch elementów: strategii content marketingowej, która określa cele oraz wytyczne dotyczące tworzenia i publikacji treści, a także content planów, które te działania porządkują i organizują.
Zanim szczegółowo zajmiemy się content planem, uporządkujmy wiedzę na temat content marketingu oraz strategii content marketingowej, których jest on niezwykle istotnym elementem.
Content, czyli treść stanowi podstawę współczesnego marketingu internetowego. Content marketing to strategia tworzenia treści wartościowych, spójnych i istotnych dla określonej grupy odbiorców, przyciągających oraz budujących zaufanie do marki, aby ostatecznie zachęcić ich do podjęcia decyzji zakupowej.
Skuteczny content marketing dostarcza treści, które mogą pełnić funkcje: informacyjną, edukacyjną lub też stanowią źródło inspiracji dla odbiorcy. Za ich pomocą możliwe jest osiągnięcie konkretnych celów marketingowych, takich jak: budowanie świadomości marki, generowanie leadów, wzrost zaangażowania czy też wsparcie działań sprzedażowych.
Aby treści, które tworzymy okazały się sukcesem ogromne znaczenie ma poznanie potrzeb, preferencji oraz problemów, z jakimi mierzą się odbiorcy. Wiedza na ten temat pozwala przygotować dokładnie takie treści, jakich będą oni poszukiwać. Content marketing to nie tylko treści w formie tekstowej. Aby dopasować się do preferencji grupy odbiorców można wykorzystać różne formaty: video, grafiki, infografiki, e-booki, podcasty, webinary czy case studies. Podobnie, jeśli chodzi o miejsce publikacji, warto wybrać takie, które najczęściej wybierają odbiorcy marki, i w ten sposób dystrybuować treści za pomocą bloga, strony internetowej, social mediów, forum dyskusyjnych, newslettera czy aplikacji mobilnych.
Nie należy zapominać o monitorowaniu wyników oraz ciągłej analizie efektywności contentu. Na podstawie wskaźników klikalności, zaangażowania czy konwersji należy dostosowywać kolejne treści, jakie oferuje się odbiorcom.
W celu zrozumienia znaczenia planów contentowych dla content marketingu, przyjrzyjmy się bliżej poszczególnym etapom jakie wchodzą w jego skład.
Działania w ramach content marketingu możemy podzielić na: stworzenie strategii content marketingowej, opracowanie content planu, proces tworzenia treści, publikacja gotowych treści, promocja treści oraz ostatni, ale nie mniej ważny etap, czyli analiza oraz wnioski.
Uporządkowanie w ten sposób działań związanych z opracowaniem treści wpływa na ich skuteczność. Opracowanie strategii pomaga określić m.in. grupę docelową, cele działań content marketingowych oraz czas, w jakim chce się je osiągnąć. Kolejny etap, czyli content plan pozwala określić konkretnie jakich tematów oraz form treści czy sposobów ich publikacji oraz promocji potrzebujemy, a także ustalić ich harmonogram. Następnie przechodzimy do tworzenia treści, a dalej ich publikacji oraz promocji. Końcowym etapem jest dokładna analiza efektywności działań oraz wyciągnięcie wniosków, które mogą posłużyć do poprawy wcześniej obranej strategii.
Strategia content marketingowa jest podstawą w marketingu treści. To kompleksowy plan, określający cele, plany działania oraz wytyczne dotyczące tworzenia, a także publikowania i dystrybucji treści, mających na celu dotarcie do określonej grupy docelowej.
Punktem wyjścia w trakcie tworzenia strategii content marketingowej powinno być zdefiniowanie celów zarówno długo-, jak i krótkoterminowych. Cele powinny być precyzyjne oraz mierzalne. Kolejnym aspektem koniecznym do uwzględnienia w strategii jest poznanie i zrozumienie grupy docelowej. Na podstawie przeprowadzonych badań rynku poznajemy potrzeby, preferencje oraz zachowania grupy docelowej, możliwe jest także stworzenie buyer personas, czyli fikcyjnych profili klientów, co pomaga w jeszcze lepszym dopasowaniu treści do ich potrzeb. Strategia content marketingowa musi określać także wybór preferowanych przez odbiorców rodzajów treści (artykuły, wideo, infografiki, podcasty). Treści powinny być wartościowe, angażujące oraz rozwiązujące problemy odbiorców. Należy uwzględnić w niej także wybór platform, na których grupa docelowa spędza najwięcej czasu. W strategii jest też miejsce na określenie harmonogramu publikacji treści – można w uproszczeniu powiedzieć, że jego rozbudowaną wersją są plany contentowe. Elementem nie bez znaczenia w strategii content marketingowej jest także określenie, za pomocą jakich technik oraz narzędzi treści będą optymalizowane i promowane. Nie należy zapominać także o etapie monitorowania wyników, który jest kluczowy dla sprawdzania efektywności treści, takich jak klikalność, zaangażowanie czy konwersje. Na podstawie analizy wyników należy wprowadzać ewentualne zmiany i dostosowywać strategię content marketingową.
Content plan powinien wynikać ze strategii content marketingowej i zakładać realizację zawartych w niej celów.
Content plan to spisany plan działań związanych z treściami, które mają być publikowane. Najczęściej przyjmuje on formę kalendarza wydawniczego, np. w ramach arkusza kalkulacyjnego, który w sposób najbardziej czytelny wskazuje kluczowe elementy content planu.
Tworząc taki plan contentowy, warto zwrócić uwagę na intencję użytkowników poprzez analizę zapytań, co pomaga w budowaniu autorytetu wokół danego tematu. Kluczowe elementy content planu to staranne pokrycie tematyczne, dobór słów kluczowych oraz określenie wytycznych dla treści, aby były wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
Content Plan to szczegółowy harmonogram dotyczący publikacji różnego rodzaju contentu: treści na stronę, bloga, e-sklepu, social media, grafik, infografik, audio czy video, zawierający szczegóły dotyczące ich tworzenia i dystrybucji.
Umożliwia uporządkowanie i czytelne przedstawienie najważniejszych informacji związanych z tworzoną treścią, takich jak: słowa kluczowe, nagłówki, sugestie/pytania pomocnicze, na które odpowiedzi powinny znaleźć się w opracowywanym materiale, kanały dystrybucji oraz promocji.
Plan contentowy pomaga uzyskać odpowiedź na pytanie „w jaki sposób powinienem planować treści, aby osiągnąć zamierzone w strategii content marketingowej cele?”. Umożliwia tworzenie contentu w oparciu o analizę danych, zamiast opierać się wyłącznie na intuicji.
Zaplanowanie treści – jej rodzaju, kanałów dystrybucji czy częstotliwości publikacji – wspiera realizację celów ustalonych w strategii content marketingowej. Regularne dostarczanie contentu buduje też wizerunek eksperta oraz wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony.
Dodatkowo, regularne publikowanie wartościowych treści zwiększa widoczność w Google oraz zwiększa ruch organiczny na stronie.
Content plany służą nie tylko content managerom, a więc osobom odpowiedzialnym za zaplanowanie oraz dystrybucję treści. Stanowią one także narzędzie pracy dla copywriterów, których zadaniem jest przygotowanie treści.
Dzięki nim praca nad tworzeniem treści jest znacznie ułatwiona – mają do dyspozycji gotowy schemat tekstu, jaki mają stworzyć. Dodatkowo w ramach content planu otrzymują ścisłe wytyczne dotyczące m.in. słów kluczowych jakie należy wykorzystać, czy też podpowiedzi np. w formie pytań, na które odpowiedzi powinny się znaleźć w tworzonym tekście.
Plany contentowe należy traktować jako mapę tworzonego contentu – bez nich tworząc treści poruszamy się „po omacku”, natomiast z ich pomocą wiemy dokładnie co, kiedy, gdzie i dlaczego powinniśmy stworzyć i opublikować, aby dotrzeć do określonych grup docelowych.
Przy okazji tworzenia content planu warto odpowiedzieć na następujące pytania:
Aby content plan był skuteczny konieczne jest także przeprowadzenie kilku analiz:
Kiedy rozpoczynasz tworzenie nowych treści na swoją stronę lub bloga z myślą o SEO musisz mieć na uwadze ryzyko kanibalizacji słów kluczowych. To sytuacja, w której na dane słowo kluczowe widoczna jest większa liczba podstron w obrębie danego serwisu i kiedy zawierają one podobne treści zoptymalizowane pod te same frazy kluczowe. Gdy taka sytuacja ma miejsce dochodzi do rywalizacji podstron w wynikach wyszukiwania oraz ryzyka utraty pozycji witryny. Właśnie dlatego tak kluczowe znaczenie przed przygotowaniem planów contentowych ma przeprowadzenie analizy obecnych treści w celu wykrycia duplikatów oraz ich optymalizacji (tzw. recycling treści).
Zastanawiasz się z jakich narzędzi warto skorzystać w celu przeprowadzenia analizy contentu? Zapoznaj się z następującymi: Google Search Console, Ahrefs, Senuto, Screaming Frog.
Najpewniej zabrzmi to dość brutalnie, ale musisz wiedzieć, że… nie ma sensu tworzyć content planu ani tym bardziej treści, jeśli nie wiesz do kogo je kierujesz. Bez znajomości grupy docelowej nie ma mowy o tworzeniu wartościowych oraz użytecznych dla czytelnika treści, a musisz pamiętać, że to właśnie takie treści promuje Google.
Kluczowe jest uświadomienie sobie, że nie tworzysz treści dla każdego użytkownika internetu, bo nie każdy z nich zostanie Twoim klientem. Musisz, wobec tego ustalić, do kogo chcesz dotrzeć. Warto w tym momencie ustalić profil idealnego klienta – tzw. personę odbiorcy. Dzięki niemu zrozumiesz potrzeby swojego klienta oraz jego zachowania w sieci.
Zweryfikowanie tego, jaki rodzaj contentu tworzą Twoi konkurenci pozwoli na wyznaczenie kierunku, w jakim powinieneś podążać. Sprawdź jakie treści są u nich najpopularniejsze i zastanów się, czy jesteś w stanie stworzyć własne, które będą wartościowe i wyróżnią Twoją markę.
Przy okazji analizowania działań contentowych konkurencji dokonaj analizy content gap, czyli luki w treściach. Oznacza to sprawdzenie słów kluczowych, na które wyświetla się Twoja konkurencja, a których Ty nie masz na swojej stronie. Kiedy je poznasz, uwzględnij je w swoim harmonogramie tak, aby wykorzystać frazy stanowiące pokrycie tematyczne najważniejsze dla Twojego biznesu. Do analizy content gap posłużą Ci np. Ahrefs, Senuto lub Surfer SEO.
Pojęciem, które również powinieneś znać przy okazji tworzenia planów contentowych jest Topical Authority, czyli koncepcja dotycząca tego, że Google docenia strony z wartościowym contentem, skoncentrowanym wokół jednego tematu głównego. To wyjątkowo ważne pojęcie w ramach semantycznego SEO. Najprościej wyjaśniając wysokie topical authority posiadają serwisy, na których użytkownik znajduje ekspercką wiedzę w danym temacie, jaki najlepiej odpowiada intencji związanej z wyszukiwaniem, jakiego dokonał.
Na potrzeby content planu na pewno zgromadzisz długą listę interesujących Cię fraz kluczowych, związanych z branżą w jakiej działasz. Aby skutecznie nią zarządzać, warto uporządkować frazy w ramach tzw. klastrów tematycznych. Na klastry tematyczne składają się strony główne klastra (Pillar pages) wokół których buduje się dodatkowy, bardziej rozszerzony content (na tzw. cluster pages). W tym układzie strony główne łączą się z podstronami w klastrze poprzez linkowanie wewnętrzne. W treściach należy umieszczać zarówno linki do strony głównej klastra, jak i do innych wpisów w klastrze z powiązaniem tematycznym. Klastry ułatwią poruszanie się po treściach Twoim odbiorcom, ale też poprawią SEO strony internetowej.
Za nami etap analiz i zbierania danych niezbędnych do powstania content planu. Co jeszcze musisz wiedzieć, zanim przystąpisz do wypełniania kolejnych pól w tabeli content planu?
Przyjrzeliśmy się działaniom konkurencji, poznaliśmy preferencje odbiorców treści, czas więc przeanalizować, co powinno znaleźć się w schemacie content planu.
Plan contentowy z reguły przedstawiany jest w formie kalendarza wydawniczego. Należy uwzględnić w nim następujące informacje:
Oto kroki, jakie musisz podjąć, aby stworzyć skuteczny content plan:
W content planie warto również uwzględnić cele konkretnych treści i wskaźniki sukcesu, aby łatwiej monitorować ich efektywność.
Podczas tworzenia content planu warto skorzystać z różnorodnych narzędzi. Narzędzia płatne, takie jak narzędzia do zarządzania projektem czy analizy danych, mogą zapewnić kompleksowe wsparcie. Z kolei narzędzia bezpłatne, takie jak kalendarze redakcyjne czy platformy do analizy słów kluczowych, również mogą być bardzo pomocne w procesie planowania treści.
Na potrzeby doboru słów kluczowych warto skorzystać z następujących narzędzi:
Na potrzeby analizy efektywności prowadzonych działań warto wykorzystać:
Usługa content planów jest przydatna dla firm, przedsiębiorców oraz marketerów, którzy chcą skutecznie zarządzać swoją strategią content marketingową i osiągnąć lepsze wyniki poprzez systematyczne tworzenie i publikację wartościowych treści.
W naszym content planie znajdziesz kompleksowe wytyczne dotyczące tematów, rodzajów treści, harmonogramu publikacji oraz kanałów dystrybucji. Oprócz tego, zapewnimy wsparcie w monitorowaniu efektywności działań oraz dostosowywaniu strategii w oparciu o analizę wyników.
Cennik planów contentowych zależy od skali działań, zakresu usług oraz indywidualnych potrzeb klienta. Nasza oferta uwzględnia różnorodne pakiety dopasowane do potrzeb różnych firm i budżetów.
Na cenę planów contentowych Optima Media składają się m.in.: przeprowadzenie analiz aktualnie dostępnych treści, grupy docelowej czy konkurencji, dobór słów kluczowych, czas pracy specjalistów ds. SEO oraz content marketingu, dostęp do narzędzi analitycznych.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w stworzeniu planów contentowych dla swojej marki – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zapoznaj się z naszą ofertą i skontaktuj się, aby rozpocząć pracę nad stworzeniem content planu dla Ciebie.
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]