Czym są reguły automatyczne?

Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords!

Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do usprawnienia i, jak sama nazwa wskazuje, po części również zautomatyzowania pracy nad kontami reklamodawców. System, biorąc pod uwagę zaimplementowane mu wytyczne, może samodzielnie zmieniać ustawienia kampanii, dostosowując się np. do obecnej sytuacji budżetowej, pory dnia, czy pozycji reklamy. Może być użyty również aby wysyłać powiadomienia na adres e-mail w sytuacji, gdy zajdą warunki określone w regule. Działania te pozwalają zaoszczędzić czas przeznaczany wcześniej na monitorowanie kampanii i ręczne wprowadzanie cyklicznie powtarzających się zmian.

Jak zwykle – na pierwszy rzut oka - wszystko wydaje się być bezproblemowe. Nie daj się jednak zwieść! Ustalenie reguł automatycznych nie zwolni Cię całkowicie z obowiązku samodzielnego kontrolowania dystrybucji reklam, a jedynie zminimalizuje czas potrzebny do wykonania powtarzalnych działań.

Tak czy inaczej, wraz ze wzrostem świadomości użytkownika na temat działań dotyczących zarządzania i optymalizacji posiadanych kont, można samemu dojść do wniosku, że żmudne działania które wykonujemy regularnie - za każdym razem wprowadzając te same zmiany – dobrze byłoby poddać automatyzacji. Pozwoli to zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na działania, które wymagają od dystrybutora reklam dużo więcej zaangażowania oraz kreatywnego myślenia.

Tyle teorii – teraz czas na bardziej praktyczne i obrazowe przedstawienie opisanych wcześniej metod usprawniających zarządzanie kontami reklamodawców.

Jak stworzyć regułę automatyczną?

Tworzenie reguł może być zastosowane na wielu poziomach: kampanii, grupy reklam, słowa kluczowego oraz na poziomie reklamy.

Naszym dzisiejszym celem będzie ustalenie takiej reguły, aby - w przypadku zbyt niskiego współczynnika kliknięć (CTR) - wyświetlanie kampanii zostało wstrzymane.

Jak widać na załączonym obrazku - jedna z kampanii ma zdecydowanie niższy współczynnik kliknięć (CTR) niż druga. W związku z tym chcemy podjąć działania związane z optymalizacją wydatków oraz skutecznością reklam. Próg, przy którym chcemy zaprzestać wyświetlania reklam to 2%.

Aby tego dokonać, musimy zaznaczyć kampanię (lub wiele z nich), dla której mamy zamiar ustalić regułę automatyczną jak na poniższym widoku, a następnie kliknąć przycisk „Edytuj”.

Po kliknięciu rozwinie się lista opcji edycji, z których należy wybrać „Tworzenie reguły automatycznej”.

Następnie pojawi się panel, w którym widoczne są różne możliwości ustawienia reguły. Pierwsza rzecz wymagająca określenia, to wybranie rodzaju działania, który ma zostać zastosowany – jak na zrzucie ekranu poniżej. Bez tego nie pojawią się inne opcje. Nas interesuje opcja „Wstrzymaj kampanie”.

Gdy to zrobimy, musimy zaznaczyć dla których kampanii chcemy ustalić daną regułę. Wstępnie jest ona zadeklarowana dla kampanii, które zaznaczyliśmy na początku procesu.

Kolejnym krokiem jest ustalenie tego, co ma wywoływać naszą regułę. Dostępny jest szereg opcji do wyboru z listy rozwijającej się po kliknięciu na napis „Dodaj”. Na potrzeby naszego przykładu wybrany został CTR niższy niż 2%.

Ostatnim działaniem, które należy wykonać, jest ustalenie tego, kiedy nasza reguła powinna zadziałać. Ważne jest również z jakich danych ma skorzystać nasze narzędzie, aby określić czy podane wcześniej warunki zostały spełnione. W naszym przypadku chcemy, aby było to weryfikowane z początkiem tygodnia.
Istotnym jest to, z jakiego przedziału czasu chcemy użyć danych, pozwalających określić, czy podane wcześniej warunki zostały spełnione i dostosowanie tego do częstotliwości wykonywania się reguły. „Częstotliwość” określa jak często system sprawdza czy warunki do zastosowania zdefiniowanej reguły zostały spełnione.” W przypadku elementu „korzysta z danych z:” ustalamy jaki zakres danych zostanie wykorzystany do ustalenia czy reguła powinna zostać zastosowana. Jeśli te dwa warunki nie zostaną odpowiednio dopasowane względem siebie, może dojść do sytuacji, w której ustalona reguła nie zadziała w momencie, w którym tego oczekujemy, bądź w nieodpowiedni sposób. Przykładowo, w sytuacji, gdy ustaliliśmy sprawdzanie stanu kampanii, jak w naszym przypadku – na początku każdego tygodnia – sytuacja do tego czasu nie będzie przez automat kontrolowana. Zrobi to dopiero w następnym zdefiniowanym terminie, czyli na początku następnego tygodnia, nawet jeśli w międzyczasie dojdzie do sytuacji spełniającej nasze warunki.
Ustalamy w tym miejscu również opcję wysyłania e-maila z powiadomieniem. W naszym przykładzie użyjemy opcji wysłania powiadomienia w przypadku zastosowania naszej reguły. Chcemy wiedzieć, kiedy kampania przestanie być wystarczająco angażująca dla potencjalnego klienta, aby móc zaingerować w takim przypadku i zoptymalizować kampanię - co jest możliwe dzięki mailowi z informacją w przypadku zastosowania naszego narzędzia „Tworzenie reguł automatycznych”. Jeśli chcemy, możemy również nazwać swoją nowo stworzoną regułę.

Jedyne co teraz należy zrobić, to kliknąć przycisk „zapisz regułę”. Od tej pory reguła automatyczna będzie wykonywała określone działania za nas.

Przedstawione dziś narzędzie pomaga w zarządzaniu kontami w systemie AdWords umożliwiając zaoszczędzenie czasu. Korzystanie z jego funkcji jest niezwykle pomocne, jednak za każdym razem przy ustalaniu reguł musisz zachować ostrożność, aby nie zdefiniować działań, które potencjalnie są pomocne, jednak w efekcie złego dostosowania mogą okazać się szkodliwe, a odwrócenie lub zniwelowanie negatywnych efektów już podjętych działań w większości przypadków nie będzie możliwe.

Pamiętaj, że reguła użyta tutaj jest tylko przykładem. Za jej pomocą można ustawić wiele przydatnych działań które wykonają część pracy za ciebie i zwolnią w dużej części z monitorowania stanu kampanii.

Reguły automatyczne mogą wywołać działania takie jak:

  • Wstrzymanie kampanii
  • Włączenie kampanii
  • Wysłanie e-maila
  • Zmiana budżetów
     

Do sprawdzenia czy określone wymagania zostały spełnione, aby reguła mogła zadziałać, reguły automatyczne mogą korzystać z danych na temat takich elementów jak między innymi kampanie, grupy reklam, statystyki poszczególnych elementów, lub zmiany dokonane w różnych ustawieniach.

Dzięki temu, możliwości są bardzo szerokie i można bez problemu zdefiniować pożądaną reakcję na ustalone przez nas wydarzenia. Trudno jest jednak jakkolwiek oszacować czas zaoszczędzony. Najwięcej w tej kwestii zależy od samej osoby, obsługiwanych kont i tego, przy jakich czynnościach stosowane są reguły automatyczne.

Uwaga!

Reguły te zostały ustawione za pomocą nowego panelu AdWords. Jeśli korzystałeś wcześniej z tego narzędzia w starej wersji, to reguły automatycznie przeniesione zostały do nowego panelu. Google jednak ostrzega:

Reguły korzystające z kolumn lub wartości kolumn, które nie są obsługiwane w nowej wersji, przestaną działać i zostaną oznaczone jako nieprawidłowe. Niestandardowe kolumny zdefiniowane przez użytkownika, które odwołują się do wycofanych kolumn, nie będą obsługiwane w nowej wersji AdWords. Reguły, które używają niestandardowych kolumn w swoich kryteriach, będą również oznaczane jako nieprawidłowe.

Źródło: https://support.google.com/adwords/answer/9006328

 

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.