Spis treści:
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni doceniany przez polskich marketerów i właścicieli firm. Być może właśnie teraz nadszedł czas na zmiany. A wszystko dzięki ciągłemu rozwojowi i udostępnianiu nowych form reklamy zapewniających możliwość domknięcia lejka sprzedażowego. Oto krótki przewodnik po nich.
Z artykułu dowiesz się:
Kiedy przeczytasz ten tekst, YouTube wzbogaci się o około 1200 godzin nowego wideo. Tak, to nie pomyłka. Według statystyk przeciętnie co minutę portal zasilany jest 300 godzinami materiału. Co więcej, zakładając, że przeczytanie tego tekstu zajmie Ci 4 minuty, w tym czasie na całym świecie w serwisie odtworzone zostanie około 2,7 mln godzin nagrań 1. Imponujące, prawda? Choćby z tych powodów, świadczących o niezwykłym zasięgu tego medium, warto zastanowić się nad możliwościami jego wykorzystania w działaniach biznesowych, nie tylko tych wizerunkowych.
Rosnąca popularność YouTube i jego elastyczność jest jednym z czynników, dzięki którym portal wygrywa z klasyczną telewizją. Według badań do 2025 roku połowa amerykanów do 32 roku życia nie będzie korzystała z usług klasycznej telewizji. Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/video-trends-where-audience-watching/
Dlaczego jednak o tym piszę? Ponieważ YouTube to jeden z tych kanałów komunikacji, który pomimo ogromnych zasięgów, wciąż nie jest brany pod uwagę przez wiele marek, jako naturalna przestrzeń realizacji swoich celów marketingowych i biznesowych. Powodów jest kilka, ale najważniejsze z nich to nieco archaiczne już przekonanie o wysokich kosztach produkcji materiałów wideo potrzebnych do reklamy w tym medium oraz opinia o braku formatów reklamowych, które bezpośrednio wspierałyby sprzedaż. O ile z pierwszym argumentem można jedynie dyskutować, drugi jest już wyłącznie kwestią przeszłości.
Jak przyznaje Josh Lewandowski, główny designer UX YouTube, platforma zakładała początkowo, że intencją jej użytkowników jest przede wszystkim bierne oglądanie materiałów wideo i poszukiwanie rozrywki2 . Rzeczywiście, aby znaleźć echa tego przekonania wystarczy przeanalizować starsze formaty reklamowe dostępne w ramach portalu. Ich głównym przeznaczeniem było wyświetlanie użytkownikom treści związanych z markami, a więc budowanie świadomości na ich temat. Z czasem zauważono jednak, że samo oglądanie to za mało, a użytkownicy chętnie angażują się w interaktywne funkcje, jak np. ankiety. Diagnoza tego typu okazała się przełomem w myśleniu o formach promocji. Do klasycznych, budujących świadomość, formatów zaczęły dołączać te, które mają na celu budzić zaangażowanie i określone konwersje.
Innymi słowy, YouTube zdając sobie sprawę z konieczności całościowego budowania doświadczenia na linii marka-klient, ale także na wzrastającej gotowości tych ostatnich do wchodzenia w interakcje z podmiotami rynkowymi, wyszedł naprzeciw potrzebom reklamodawców i właścicieli biznesu i zaoferował zupełnie nowe formaty reklamy, których celem jest budowanie konwersji. Oto ich przegląd.
True view for action to jeden z najnowszych formatów reklamowych dostępny w standardzie In-Stream – reklama wideo odtwarzana przed, w trakcie lub po filmie, możliwa do pominięcia po 5 sekundach. Format, jak sama nazwa wskazuje, został stworzony z myślą o zawężaniu lejka sprzedażowego i budowaniu konkretnych akcji wśród odbiorców.
Na czym polega różnica w stosunku do wcześniejszych form In-Stream? Przede wszystkim reklamodawca ma możliwość dodania do wideo krótkiego nagłówka, który może przedstawiać główną myśl działania oraz wygodnego przycisku wzywającego do akcji i prezentującego jego intencje (np. zakup, przejście na witrynę, pobranie pliku). W przypadku nagłówka do dyspozycji ma 15 znaków, CTA to z kolei już tylko 10 znaków.
Zaletą reklamy True view for action jest możliwość dodawania spersonalizowanych nagłówków i przycisku wzywającego do działania. Źródło grafiki: https://support.google.com/google-ads/answer/9206810?hl=en
To jednak nie wszystko. Jeśli zainteresujemy użytkownika portalu swoją reklamą, w konsekwencji czego ten obejrzy ją w całości, na jej końcu zostanie wyświetlona duża plansza z wyraźnym buttonem zachęcającym do akcji. Czas prezentacji tego rodzaju komunikatu jest zależny od urządzenia i trwa: 7 sekund w przypadku desktopu i 5 sekund w przypadku urządzeń mobilnych.
Pozornie nowe funkcjonalności nie są więc rewolucją, ale stanowiły pierwszy zdecydowany krok platformy ku restrukturyzacji podejścia do filozofii reklamowej, która ma kusić już nie tylko odpowiadającym na potrzeby użytkowników contentem, ale także możliwością realizacji kompleksowego procesu sprzedażowego inicjowanego przez budowanie świadomości, a finalizowanego przez budzenie zaangażowania w konkretne działanie. Właśnie w tym ostatnim przypadku świetnie sprawdzają się reklamy True view for action.
Opisywane podejście wyraża sam YouTube, który przyznaje, że wdrożenie omawianej tu reklamy w swój plan promocyjny będzie skutkowało 3-4 razy wyższym współczynnikiem uzyskanych konwersji w porównaniu do innych formatów dostępnych na platformie. Z pewnością jest to dobry krok i dobra wiadomość dla wszystkich, którzy szukają nowych kanałów sprzedaży.
Wszystko brzmi tak dobrze, że pora zastanowić się nad „słabymi” stronami tej formy. Jakie są więc haczyki, na które powinniśmy się przygotować, decydując się na True view for action? Nie ma tu jednoznacznych odpowiedzi. Niektóre słabe strony w pewnych okolicznościach mogą być bowiem uznane za atut i odwrotnie. Stąd zaznaczam, że prezentowane tu poglądy są subiektywne i wynikają z mojego doświadczenia. Przede wszystkim warto pamiętać, że system Google Ads, do którego należą reklamy w YouTube działa w oparciu o mechanizm maszynowego uczenia się. Oznacza to, że zaawansowane algorytmy sprawdzają i dobierają konfiguracje, które pozwolą osiągnąć nam najlepsze cele określane na etapie tworzenia reklamy. Gdzie tu zapowiadane niedogodności? Otóż mechanizm uczenia się wymaga pewnego czasu, podczas którego nie powinniśmy wprowadzać zmian w kampaniach, aby system sam ocenił, jak najlepiej działać. Czas potrzeby na te czynności według różnych źródeł waha się od 7 do 14 dni. Z pewnością więc kampanie tego typu nie są błyskawiczne i nie sprawdzą się przy niskich budżetach. Mówiąc wprost, zanim reklama przyniesie wymierne efekty, część środków zostanie wydana na testy, stąd też ich powodzenie i użycie należy zawsze rozpatrywać w perspektywie długoterminowej, co dla niektórych producentów może stanowić pewną niedogodność.
Wiemy już co nieco o możliwości budowania zaangażowania prowadzącego do sprzedaży za pomocą reklam True view for action. Nie jest to jednak jedyna możliwość realnego i bezpośredniego domykania lejka sprzedażowego na platformie. Kolejnym, jeszcze bardziej obiecującym pod tym względem formatem promocyjnym, jest reklama True view for shopping.
True view for shopping to, jak sama nazwa wskazuje, format stworzony z myślą o właścicielach sklepów internetowych. Dlaczego warto się nim zainteresować? Dane statystyczne pokazują, że nawet 70 milionów użytkowników odwiedza YouTube’a każdego miesiąca, aby utwierdzić się w swojej decyzji zakupowej. Jednocześnie 47% dorosłych amerykanów przyznaje, że platforma pomaga im przynajmniej raz w miesiącu w konkretyzacji takiego postanowienia3 . Biorąc pod uwagę te liczby, nie sposób nie dojść do wniosków, że witryna, która jeszcze niedawno była kojarzona głównie z rozrywką i czasem spędzanym na bezmyślnym oglądaniu materiałów wideo, może stanowić wymierne i cenne źródło transakcji dla e-commerce. Pomogą w tym omawiane reklamy True view for shopping.
Dzięki reklamie True view for shopping możesz realnie powiązać swoją reklamę wideo z oferowanymi produktami. Wybrany asortyment zostanie wyświetlony pod wideo. Źródło: https://www.blog.google/products/ads/making-travel-and-shopping-easier-for/
Podobnie, jak w przypadku wcześniej omawianego formatu, reklamy dostępne są w standardzie In-Stream i dają możliwość bezpośredniego zaprezentowania oferowanych produktów za pomocą specjalnych kart oraz plansz końcowych. Asortyment, który chcemy przedstawić, pobierany jest automatycznie z Google Merchant Center, a jego zakres jest ustawiany podczas tworzenia reklamy. Produkty mogą wyświetlać się zarówno w oparciu o mechanizmy remarketingu dynamicznego – a więc być kierowane do tych, którzy już odwiedzili naszą witrynę – jak również, w czym widzę największy potencjał, mogą być dobierane na podstawie specjalnych filtrów ustawianych przez reklamodawcę.
Zważając na to wszystko nie sposób nie zauważyć, że format idealnie trafia w oczekiwania właścicieli sklepów internetowych, którzy przed wprowadzeniem reklamy tego rodzaju mieli duży problem, aby prezentować swoje produkty bezpośrednio, umożliwiając jednocześnie przejście do sklepu. Był to jeden z powodów, które wywoływały niechęć wielu marek do konsekwentnej obecności w tym medium. Tego typu rozterki są jednak już wyłącznie wspomnieniem.
Wraz z implementacją formatu reklamowego możliwe jest więc bezpośrednie przejście z oglądanego wideo do produktu, a w konsekwencji jego wygodny zakup. Co więcej, z uwagi na to, że treści tworzone są dynamicznie, reklama świetnie wygląda na wszystkich rodzajach urządzeń, z których korzystają konsumenci, co w omnichannelowej rzeczywistości ma ogromne znaczenie dla całościowej strategii budowania kontaktu z marką.
Podsumowując, True view for shopping stanowi kolejny po wcześniej umawianym True view for action format, który wspiera sprzedaż za pomocą reklamy wideo. Stanowi też naturalne następstwo działań wizerunkowych prowadzonych na wcześniejszych etapach lejka. Sama reklama jednak nie spełni pokładanych w niej oczekiwań, jeśli będzie trafiać do odbiorców, którzy nie są zainteresowani kupnem naszych produktów. Również w tym względzie YouTube posiada narzędzia, które pozwalają zintensyfikować sprzedaż.
Znamy już dostępne formaty reklamowe, które umożliwiają sprzedaż na popularnym portalu. Podkreślę to jeszcze raz, wiedza z zakresu ich technicznej specyfikacji jednak nie wystarczy, aby realnie realizować cele biznesowe. Konieczny jest odpowiedni mechanizm dotarcia do właściwych odbiorców, czyli targetowanie nastawione na konwersje. Również w tym wypadku YouTube poczynił korzystne zmiany, a szczególnie cenną, z naszej perspektywy, opcją stało się kierowanie Custom intent.
Custom intent to nic innego, jak mechanizm dotarcia reklamy korzystający z danych wyszukiwania. Jak wszyscy wiemy, YouTube należy do środowiska reklamowego Google, co zapewnia mu niemal nieograniczony dostęp do informacji o nawykach użytkowników sieci dotyczących poszukiwania informacji. Jedynie kwestią czasu było ich zintegrowanie i dostarczenie narzędzia, które umożliwi wyświetlanie odpowiednich materiałów wideo na podstawie indywidualnych wyników poszukiwanych w Google.
Znów odwołajmy się do statystyk. Dane pokazują, że wyszukiwarka Google w Polsce jest niekwestionowanym numerem 1. Korzysta z niej ponad 98% polskich internautów4. Służy ona również, jako metoda poszukiwania i kształtowania decyzji zakupowych. Według badań, przeciętnego konsumenta od ostatecznej decyzji zakupowej dzieli od 7 do 13 wyszukiwań danej frazy5. Custom intent korzysta z tych mechanizmów, wiążąc oba środowiska i zapewniając reklamodawcom dogodne narzędzie kształtowania i intensyfikowania decyzji konsumenckich.
Wyszukiwarka Google to numer jeden wśród narzędzi tego typu w Polsce. Źródło: http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland/#monthly-201906-201906-bar
Mówiąc inaczej, dzięki integracji danych YouTube doskonale wie, jakie produkty dany użytkownik wyszukiwał w Google i na tej podstawie może wyświetlić mu spersonalizowane reklamy, gdy ten opuszcza przeglądarkę i relaksuje się oglądając wideo. Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę zajmującą się sprzedażą mebli. Gdy Twój potencjalny klient poszukuje sofy do swojego salonu i skorzysta w tym celu z wyszukiwarki, możesz do niego dotrzeć ze swoją ofertą również później za pomocą spersonalizowanego komunikatu reklamowego w formie wideo. Co więcej, korzystając z wyżej opisanych form reklamy, zachęcisz go jednocześnie do wejścia na swoją stronę, gdzie znajdzie więcej interesujących go materiałów (True view for action), a nawet zapewnisz propozycje konkretnych produktów, idealnie tych, które potrzebuje w danej chwili (True view for shopping). A wszystko to w ramach jednej reklamy na YouTube. Prawda, że brzmi dobrze?
W czym jeszcze tkwi skuteczność tego typu kierowania? Istotne jest to, że Custom intent dobiera użytkowników, bazując na ich 7-dniowej historii wyszukiwania. Krótki okres pomiędzy aktywnością konsumenta a możliwością wyświetlenia mu komunikatu reklamowego sprawia, że prawdopodobieństwo tego, że jego potrzeba zakupowa nie została jeszcze zrealizowana, jest bardzo duże. Równie duże, jak Twoje szanse na ich zaspokojenie i zysk. Ponadto krótki okres sprzyja również motywacji do zapoznania się z całością reklamy. Doświadczenie w tej kwestii jest jasne, osoby, które otrzymują spersonalizowane treści promocyjne, oglądają je znacznie chętniej i dłużej. A przecież o to w tym chodzi, aby zaskarbić ich cenną uwagę. Nie bez znaczenia jest też wielokanałowy mechanizm odpowiadania na potrzeby konsumenta. Dzięki temu, że dopasowany komunikat reklamowy wyświetlany jest w nowym miejscu – wszak dla przeciętnego użytkownika YouTube i Google to dwa zupełnie różne kanały – promocja jest bardziej sugestywna i naturalna. Jak więc widać, decydując się na kierowanie tego typu, po naszej stronie mamy również psychologię.
I jeszcze jedna uwaga – cena tego typu kampanii. W tradycyjnych typach kierowania, które nastawione są na masowego odbiorcę, koszt wyświetlenia reklamy może być bardzo niski, ale równie niskie będzie prawdopodobieństwo konwersji. Dzieje się tak, ponieważ grupa docelowa niekoniecznie rzeczywiście wykazuje potrzebę konsumpcyjną. Inaczej jest w przypadku omawianego podejścia. Reklama kierowana za pomocą Custom intent może być droższa, jednak o wiele bardziej efektywna. Trafiamy w końcu do osób, które szukają danej usługi czy produktu, są więc o wiele bardziej zdecydowane na ich zakup. W ogólnym rozrachunku zyskujemy. Nie dajmy się więc zwieść złudzeniom i fałszywym obietnicom wielu „specjalistów”. Do analizy wyników naszych działań podchodźmy strategicznie i miejmy świadomość szerokiego kontekstu, którym jest specyfika danej formy reklamowej i jej kierowania. Po lekturze tego tekstu, mam nadzieję, nie będzie to już dla Ciebie problemem.
Masz już sporą wiedzę na temat możliwości domykania lejka sprzedażowego na YouTube za pomocą dostępnych tam narzędzi reklamowych. Wiesz także jak wyglądają techniczne możliwości wykorzystania poszczególnych form reklamy. Ta wiedza wymaga jednak jeszcze jednego elementu, dzięki któremu Twoje kampanie wejdą na zupełnie nowy poziom sprzedaży. Jest nim opracowanie całościowego planu obecności na platformie, który będzie zmierzał do domknięcia projektowanego lejka. Pozwól więc, że kończąc, przekaże Ci kilka myśli z tym związanych. Zacznijmy, a jakże, od danych statystycznych.
Grafika za: https://www.thinkwithgoogle.com/advertising-channels/video/youtube-user-behavior-research/
Powyższa grafika przedstawia aktywności, które cieszą się największym powodzeniem wśród społeczności portalu. Jak widać, czołowe miejsce wśród nich zajmuje pragmatyczna chęć zdobycia praktycznej wiedzy i informacji. Gdy podejdziemy do tych danych globalnie i zsumujemy oczekiwania użytkowników biorąc pod uwagę kategorię ich potrzeb, okazuje się, że zdumiewającą przewagę zyskują te pragnienia, które związane są z contentem dostarczającym wymiernej wartości i inspiracji. Tradycyjne oczekiwania skupione na rozrywce przegrywają ten wyścig.
Jaki jest z tego wniosek? Aby sprzedawać na YouTube, nie wystarczy jedynie prezentowanie swoich produktów, należy zapewniać użytkownikom content, którego potrzebują, a w odpowiednim momencie umożliwić interakcję z oferowanym produktem. Podstawowym krokiem do opracowania własnej strategii jest więc odpowiedź na pytanie, czego pragnie mój klient w kontekście oferowanych przeze mnie produktów. Następnie powinniśmy dostarczyć mu ukierunkowane na te potrzeby treści, np. w formie poradników wideo, krótkich lifehack’ów i opatrzyć je powiązanym tematycznie bądź funkcjonalnie asortymentem. Teraz proces ten jest łatwiejszy niż kiedykolwiek. Dzięki targetowaniu na podstawie wyszukiwania, wiemy, co interesuje odbiorców naszych reklam, a wskazane formy promocji pomogą powiązać je z naszym asortymentem. Idealny scenariusz na domknięcie sprzedaży w ramach YouTube.
Niżej znajdziesz kilka wniosków, które uporządkują wszystko, co znalazłeś wyżej.
Jeśli przeczytałeś ten artykuł w całości, masz już odpowiednią wiedzę i wiesz, z jakich narzędzi powinieneś skorzystać. Potrzebujesz jeszcze tylko odpowiedniego materiału wideo, ale to już zupełnie inna bajka, na której Ty sam znasz się najlepiej. Kto w końcu lepiej zna swoich klientów, ich potrzeby i preferencje estetyczne? Powodzenia!
1 https://www.omnicoreagency.com/youtube-statistics/
2 https://www.thinkwithgoogle.com/advertising-channels/video/youtube-user-behavior-research/
3 https://www.blog.google/products/ads/google-delivers-new-app-and-video-ad-innovations-for-the-mobile-first-world/
4 http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland
5 https://www.salestube.pl/blog/kampania-na-youtube-czy-z-tej-maki-bedzie-sprzedaz/
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]