Spis treści:
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł się obronić, ktoś najpierw musi go kupić – a zachęcanie klienta do zakupu to sztuka, która wymaga odpowiedniej wiedzy, świadomości obowiązujących zasad oraz nieco kreatywności. Jednym ze skutecznych sposobów na zachęcenie klienta do wyboru akurat naszego produktu jest stworzenie tekstu, który sprzedaje. Jak więc tworzyć opisy produktów, by zachęcić, a nie zniechęcić?
Aby skutecznie sprzedać produkt, trzeba wiedzieć, do kogo jest on skierowany i do kogo powinniśmy się zwracać. Każda grupa docelowa ma swoje wymagania i oczekiwania, dlatego nie możemy zwracać się tak samo do rodzica chcącego kupić wygodne buty dziecięce oraz do osoby szukającej najlepszego kursu księgowości. Pomocne w stworzeniu skutecznej strategii i sposobu komunikacji z odbiorcą może okazać się stworzenie sylwetki klienta, czyli przedstawienie przykładowej osoby reprezentującej naszą grupę docelową. Opisy produktów powinny zostać stworzone tak, by takiego przykładowego klienta zachęcić do zakupu właśnie u nas.
Jeśli stworzysz zbyt krótki opis produktu, prawdopodobnie nie przekażesz w nim wszystkich informacji istotnych dla klienta, a tym samym nie przekonasz go do zakupu ani nie udowodnisz, że Twój produkt jest lepszy od innych. Jeśli zaś stworzysz zbyt długi opis, potencjalny klient nie zada sobie trudu, by go przeczytać – prawdopodobnie zniechęci się na sam widok długiego bloku tekstu. Optymalna ilość znaków w opisie produktu w sklepie internetowym to między 1000 a 2000 znaków ze spacjami. To wystarczająca objętość, by zawrzeć w tekście wszystko, co ważne, i nie zacząć lać wody.
Aby tekst mógł kogokolwiek przekonać do zakupu Twojego produktu, musi zostać przeczytany, a żeby został przeczytany, musi zostać znaleziony. To dlatego tak ważna jest pozycja w wyszukiwarkach, a im jest ona wyższa, tym większa jest szansa, że potencjalny klient trafi do Twojego sklepu i będziesz mógł oczarować go słowami oraz zdjęciami produktów. Zanim do tego dojdzie i napiszesz atrakcyjny opis, musisz odpowiednio dopasować słowa kluczowe. Pomogą Ci w tym narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych. Warto też rozeznać się w tekstach konkurencyjnych sklepów internetowych, sprzedających podobne produkty. Nie możesz jednak przesadzić z liczbą słów kluczowych – dwa lub trzy powinny wystarczyć przy tak niewielkiej objętości tekstu – a także z ich nasyceniem. Jeśli w każdym zdaniu będą powtarzać się słowa kluczowe, tekst straci naturalność i nie zachęci do zakupu. Pomocne w budowaniu odpowiedniej pozycji w wyszukiwarkach będzie również wprowadzenie nagłówków, które dobrze wpływają na algorytm Google’a i zwiększają czytelność tekstu w oczach czytelnika. Oprócz prostych słów kluczowych możesz wykorzystać tak zwany długi ogon (long tail), czyli dłuższą frazę – mniej popularną, ale za to przyciągającą bardziej zdecydowanych klientów, którzy mają konkretne oczekiwania zakupowe. Stosuj linkowanie wewnętrzne, odsyłając a na przykład do tego samego produktu w innym kolorze lub do całej kategorii. Algorytmy bardzo lubią linkowanie wewnętrzne i często w takich przypadkach podbijają pozycję strony.
Język korzyści ma na celu zachęcenie odbiorcy do zakupu produktu i przekonanie go, że na tej decyzji zakupowej na pewno zyska, a ten konkretny produkt jest bezkonkurencyjny i najlepszy na rynku. To taka forma komunikacji, w której przede wszystkim podkreśla się wszystkie zyski klienta wynikające z zakupu. Nie skupiamy się więc na tym, jak świetny jest nasz produkt, ale na tym, jak doskonale wpisuje się w potrzeby klientów. Dlatego bardzo ważna jest oryginalność opisu, który będzie się ciekawie czytać, zapadnie w pamięć i wymknie się schematom. Klientów nie przyciągną mało konkretne opisy, jakich wiele na stronach wszystkich podobnych produktów. Twój tekst musi mieć to coś i przekonać klienta, że warto zaufać właśnie Tobie.
Nie ściemniaj, klienci tego nie lubią. Nie lej także wody – nikt nie będzie czytał długiego opisu o niczym. W atrakcyjnej formie przedstaw wszystkie właściwości oraz zalety produktu, tak by potencjalny klient zdobył wszystkie informacje, jakich potrzebuje przed zakupem: o kolorze, rozmiarze czy funkcjonalnościach. Postaw na konkrety, ale też na emocje, spraw, by ludzie zapragnęli Twojego produktu. Jeśli będziesz szczery, a jednocześnie zaintrygujesz odbiorcę, osiągniesz sukces.
Jak ognia unikaj literówek, błędów językowych, ortograficznych, a przede wszystkim merytorycznych. Dbaj o poprawny język, by w oczach klientów pozostać profesjonalną firmą. Jednak w przypadku opisów produktów liczy się nie tylko treść, lecz także forma. Dlatego przywiązuj wagę do odpowiedniego formatowania tekstu. Aby opis produktu był atrakcyjny również wizualnie, musi zostać podzielony na akapity, opatrzony ciekawymi nagłówkami. Nikt nie lubi długich bloków znaków, które tylko zniechęcają do lektury. (Prawie) nikt też nie czyta całości materiału, dlatego skutecznym zabiegiem będzie pogrubienie lub wypunktowanie najważniejszych elementów tekstu, tak żeby niecierpliwy czytelnik od razu trafił na informacje, które są najistotniejsze i których poszukuje.
Niezgodność opisu z produktem zostanie bardzo szybko zauważona i skrytykowana przez klientów, a to bardzo negatywnie odbije się na opinii o marce. Dlatego warto podkreślać atuty produktu i barwnie go zaprezentować, jednak wszystko musi być zgodne z rzeczywistością, tak by nikt nie mógł Ci zarzucić poszukiwania klientów lub wprowadzania ich w błąd. Takie praktyki są bardzo źle widziane i bardzo szybko mogą zszargać opinię, którą o wiele trudniej będzie odbudować. Szczerość jest pożądana i doceniana.
Jeśli masz w sklepie wiele produktów, to siłą rzeczy musisz stworzyć wiele opisów, a każdy z nich powinien być oryginalny i ciekawy. Pamiętaj jednak, żeby opisy były ze sobą spójne i pasowały do ogólnej koncepcji sklepu internetowego. Spójna komunikacja jest bowiem podstawą budowania wizerunku marki, dlatego tak ważne jest, by każdy tekst został zachowany w odpowiedniej stylistyce, był napisany podobnym językiem i miał podobne formatowanie.
Jeśli sprzedajesz produkt w kilku wariantach, a każdy wariant różni się tylko kolorem lub jakimś drobiazgiem, to oczywiste jest, że nie będziesz w stanie stworzyć kilku zupełnie różnych opisów na ten sam temat. Postaraj się jednak, by teksty nieco się od siebie różniły, możesz na przykład używać do tego synonimów lub nieco przeredagować treść. Koniecznie dodaj też zdanie lub kilka na temat konkretnej cechy, która wyróżnia dany wariant, tak by tekst stał się unikalny. Algorytmy nie lubią, gdy treści się dublują, dlatego unikaj kopiowania i wklejania, nawet jeśli miałoby to być kopiowanie i wklejanie w obrębie jednej strony internetowej.
Oczywiście opis produktu, język korzyści, słowa kluczowe i odpowiednie formatowanie nie wystarczą, jeśli produkt nie zostanie opatrzony atrakcyjnymi zdjęciami. Fotografie powinny pokazać rzeczywisty wygląd i zachęcać do zakupu. Dlatego skuteczny opis to wypadkowa kilku aspektów: skutecznej treści sprzedażowej, estetycznej i atrakcyjnej grafiki oraz przejrzystej i przemyślanej strony internetowej.
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]