Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
26. 01. 2018

Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych

 

Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny kanał komunikacji. Jak zadbać o klienta w sposób odpowiadający jego oczekiwaniom? Niech przemówią dane.

Obsługa klienta na najwyższym poziomie wymaga odpowiedniej wiedzy i jej implementacji. Warto opierać się na danych i wynikających z nich preferencji klientów. Nie zawsze to co wydaje się odpowiednim rozwiązaniem z punktu widzenia firmy odpowiada oczekiwaniom odbiorców.
 

Credits: Headway Capital
 

Tendencja do wykorzystywania mediów społecznościowych jako kanału komunikacji pierwszego wyboru z markami stale rośnie. Dysproporcja pomiędzy odczuciami klientów i firm pokazuje jak ważne jest dostosowanie działań firm do oczekiwań i otwarcia na dialog.

Jak pokazują dane, niedopasowanie komunikacji do odbiorców jest źródłem znacznych strat finansowych i nie pozwala wykorzystać ich potencjału zakupowego. Dobra obsługa klienta może być również źródłem poleceń w otoczeniu użytkowników, co przekłada się na przychody ze sprzedaży.
 

Credits: Headway Capital
 

Podstawą dobrych praktyk jest zadbanie o to, aby nie pozostawić pytań klientów bez odpowiedzi. Warto śledzić także wzmianki o marce w sieci, co pozwala na reakcję w miejscach, w których odbiorcy się tego nie spodziewają. Dzięki temu marka tworzy pozytywne skojarzenia z marką i pozwala zapoczątkować relację na linii firma-użytkownik. W tym celu można wykorzystać narzędzia monitoringu internetu, np. SentiOne, Brand24, Monitori.

Klienci kontaktując się z firmami w mediach społecznościowych oczekują szybkiej reakcji. Aż 42% osób komunikujących problem tym kanałem oczekuje odpowiedzi w czasie krótszym niż 60 minut. Warto więc mieć na względzie fakt, że czas reakcji ma znaczenie. Szybka reakcja i rozwiązanie problemu jest kolejnym czynnikiem, który sprawia, że marka jest utożsamiana przez klienta pozytywnie. To z kolei implikuje zwiększenie prawdopodobieństwa nabycia produktów lub usług firmy ponownie przez daną osobę.
 


Odpowiednie zaangażowanie w obsługę klienta i zadbanie o jego potrzeby prowadzi do wymiernych korzyści. Warto więc zastanowić się, czy aktualna komunikacja nie wymaga optymalizacji. Zadowolony klient nie tylko może stać się regularnym nabywcą, ale także świetnym ambasadorem Twojej firmy.

 



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam