Marketing szeptany Warszawa - Kampania womm Warszawa
8. 09. 2016

Marketing szeptany - co można, a czego nie powinno się robić w kampanii WOMM?

Od wieków reklama szeptana niesie w sobie ogromną wartość zarówno dla odbiorcy komunikatu, jak i jego twórcy, promującego daną firmę, markę, produkt lub usługę. Mimo to, stworzenie efektywnej kampanii WOMM to nie lada wyzwanie, któremu podołać mogą tylko najlepsi "szeptacze". Dowiedz się, jak skutecznie posługiwać się marketingiem szeptanym i czego unikać, by wpłynąć na sukces swojego biznesu.

Marketing szeptany - co to takiego?
Marketing szeptany, znany światu jako word of mouth marketing (WOMM) lub whisper marketing, to nic innego, jak zbiór działań o podłożu reklamowym, które w sposób nienachalny i pozornie spontaniczny mają pozwolić na dotarcie z informacją marketingową do ostatecznego odbiorcy, będącego zwykle potencjalnym klientem. Nic więc dziwnego, że kanałami, za pośrednictwem których realizuje się zazwyczaj kampanie WOMM, są fora i serwisy internetowe, blogi oraz - coraz częściej - media społecznościowe. To tam "szeptacz" może włączyć się w dyskusję i między wierszami przemycić wzmiankę na temat oferty. Mało tego, jest w stanie zrobić to w sposób do złudzenia przypominający realną wypowiedź, opinię lub poradę. Pod warunkiem, że jest dobrze przygotowany.

Jak prawidłowo przeprowadzić kampanię WOMM? 4 kroki do sukcesu
By kampania WOMM mogła spełnić swoją funkcję i ostatecznie wpłynąć pozytywnie na wizerunek lub sprzedaż, realizująca ją osoba musi spełnić swoimi działaniami kilka kluczowych kwestii.

  1. Wywołanie dyskusji na dany temat lub włączenie się w dyskusję już prowadzoną i powolne budowanie relacji oraz pozycji w rozmowie.
  2. Spontaniczny i nienachalny styl wypowiedzi, który buduje wrażenie naturalności.
  3. Wypowiadanie się w sposób umiarkowanie pozytywny na temat reklamowanej marki, firmy, produktu bądź usługi, by nie wzbudzać niczyich podejrzeń.
  4. Etyczne podejście do prowadzenia kampanii, bez szkalowania konkurencji lub przekazywania fałszywych informacji (zasady dostępne są na stronie Word Of Mouth Marketing Association).

Trzymając się tych zasad, jesteśmy w stanie w prawidłowy sposób przeprowadzić kampanię WOMM, która wspomoże resztę działań marketingowych i stanie się kluczem do sukcesu.

Czego się wystrzegać w kampanii WOMM? 4 kroki do porażki
Należy pamiętać, że źle przeprowadzona kampania marketingu szeptanego może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego zanim się za nią zabierzemy, powinniśmy niczym mantrę przyswoić sobie kilka najważniejszych kwestii, które są niedopuszczalne w WOMM.

  1. Spamowanie prowadzi do nikąd, a stamtąd bardzo trudno wrócić, szczególnie, gdy administrator blokuje nasze konto.
  2. Kłamanie na temat promowanej oferty to zła droga - użytkownik, który wpadnie w "sidła" nieprawdziwej informacji, rozprzestrzeni swoje niezadowolenie ze zdwojoną siłą.
  3. Ograniczanie się wyłącznie do for internetowych może nie przynieść oczekiwanych skutków - zwłaszcza, gdy coraz więcej społeczności skupia się w social media.
  4. Nadmierne emanowanie miłością do marki, firmy, produktu czy usługi zostanie bardzo szybko zdemaskowane.

Niejedna marka, idąc tą drogą, doszła na... samo dno. Nie warto powtarzać czyichś błędów. O niebo lepiej jest się na nich uczyć. WOMM jest już na tyle rozpowszechniony w internetowej rzeczywistości, że większość osób od razu wyczuwa kiepskiego "szeptacza". Dlatego do marketingu szeptanego opłaca się dobrze przygotować. Tylko odpowiednio przeprowadzona kampania może bowiem w pozytywny sposób wpłynąć na biznes.

 



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam