Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka jest jego nazwisko, dla witryny internetowej jest tzw. link. Jest to adres, za pośrednictwem którego internauta może natychmiast przenieść się na stronę WWW, jaka go interesuje. Obecnie jedną z bardziej docenianych strategii pozycjonowania, jest tzw. link building (z ang. budowanie linków), czyli pozyskiwanie dla naszej witryny  odnośników. Działanie to, jest szczególnie pożądane przez Google, którego algorytmy premiują wysokimi pozycjami w rankingach wyszukiwania te witryny, dla których zdobytych zostało wiele dobrych linków. Odnośników do naszej strony WWW nie zawsze musi być dużo,, ale ważne jest by były one wartościowe. Jakie cechy powinny charakteryzować idealny link?

Wybierając witryny, z których zamierzamy pozyskiwać linki, powinniśmy zwracać uwagę, by były one atrakcyjne nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla odbiorców.Warto, aby taka strona WWW posiadała przejrzysty układ oraz zawierała interesujące i sprawdzone informacje. Ponadto dobrze jest, by witryna, z której pozyskujemy linki oscylowała wokół podobnej tematyki, co nasza, a także posiadała wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania Google.

Jeśli chodzi o budowę samych linków, powinna ona być różnorodna. Dobrze, by link nie zawierał jedynie słów kluczowych i był naturalny. Słów, które sprawiają wrażenie naturalnych, jest wiele. M.in.: link, zobacz także/więcej, sprawdź (to), przeczytaj (także/na), dowiedz się więcej, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej czy więcej na ten temat.

Decydując się na link building, musimy pamiętać, że pozyskiwanie odnośników do naszej strony WWW z tzw. farm nie jest obecnie tak korzystne, jak jeszcze niedawno i może przynieść nam zupełnie nieplanowane efekty. Warto także sprawdzić, czy agencja SEO, z którą współpracujemy nie stosuje w procesie pozycjonowania nieuczciwych praktyk, tzw. Black SEO, czy nie prowadzi handlu linkami, nie upycha sztucznie kluczowych fraz albo nie udostępnia różnych treści robotom Google i użytkownikom stron WWW oraz na bieżąco monitorować pozycje w rankingach wyszukiwania stron WWW, z których pozyskujemy linki oraz działanie owych linków. Nieaktywny link nie sprowadzi przecież użytkownika na naszą witrynę.

Prowadząc wspólnie z agencją kampanię SEO, warto uwzględnić w niej link building. By był on efektywny, nasze działania powinny być dopasowane do bez przerwy zmieniających się algorytmów wyszukiwarek, witryny, z których pozyskujemy linki powinny być starannie wybierane, a linki powinny wyglądać na naturalne i nieść ze sobą interesujące informacje.

Przemyślany link building jest niezwykle ważny zarówno dla pozycji, jaką dana witryna osiąga w rankingach wyszukiwania, ale także dla wizerunku przedsiębiorstwa, które stoi za stroną WWW. Dlatego należy przykładać szczególną wagę do tego, by treści, które umieszczamy wraz z linkiem na naszej stronie WWW, były atrakcyjne i przekazywały prawdziwe informacje.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.