Jak działa pozycjonowanie w Google?
19. 06. 2017

Jak działa pozycjonowanie w Google?

Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są one modyfikowane i właśnie dlatego tak istotne jest bieżące śledzenie kryteriów, na podstawie których klasyfikowane są strony. Znajomość zasad pozwala na odpowiednie dostosowanie firmowych witryn w taki sposób, aby były postrzegane przez Google jako warte wyświetlenia użytkownikom. 

Stosowane metody cechują się szybką dezaktualizacją. To co jest skuteczne dziś, za miesiąc może nie mieć wpływu na to, na której pozycji wyświetli się witryna Twojej firmy. W niektórych sytuacjach zmiany prowadzą do tego, że działania wcześniej akceptowane, mogą oznaczać problemy i prowadzić do całkowitej blokady strony w Google. Jak zatem pozycjonować stronę, aby sobie nie zaszkodzić i skłonić Google do spojrzenia na nią przychylniej?

 

Jak działa pozycjonowanie w Google w oparciu o treści?

Najnowsze wytyczne Google wskazują na coraz większą rolę treści w pozycjonowaniu stron www. Celem jest dostarczanie użytkownikom informacji o jak najwyższej wartości, robiąc to w najkrótszym możliwym czasie. Ma to kreować wśród internautów skojarzenie Google z przydatnością, funkcjonalnością i jakością wyników, które są wyświetlane po wpisaniu konkretnej frazy. Efekt ten jest możliwy dzięki stałej optymalizacji algorytmów oraz coraz trafniejszemu odnajdywaniu i wyświetlaniu na wysokich pozycjach stron z unikalną, wartościową treścią. Bardzo istotna jest więc jakość publikowanych na stronach tekstów.

Każdy tekst zamieszczany na stronie www powinien być oryginalny. Kopiowanie tekstów z innych stron jest bardzo źle postrzegane przez Google i skutkuje spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Poza unikalnością warto zadbać również o właściwą gramatykę, ortografię i stylistykę. Teksty niepoprawne językowo na pewno nie przysporzą firmie sprzymierzeńców, wręcz przeciwnie, mogą znacząco skrócić czas wizyty na stronie i zniechęcić potencjalnych klientów do firmy, niezależnie od jakości świadczonych przez nią usług. Tworzenie negatywnego wizerunku już przy pierwszym punkcie styczności z marką jest nie w smak każdemu przedsiębiorcy, dlatego radzimy przywiązać szczególną wagę do korekty tekstów na stronach przed ich publikacją. 

Mając piękne, zgodne z zasadmi językowymi i cechujące się oryginalnością treści, należy podjąć się nasycenia ich frazami, które uznajemy za istotne z punktu widzenia firmy. Wpłynie to pozytywnie na wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania na zapytania, które je zawierają. Warto więc spojrzeć na ofertę firmy z pozycji klienta i zastanowić się, co wpisze w przeglądarkę osoba, która szuka świadczonej przeze mnie usługi. Następnie nasycamy treść strony tymi frazami, oczywiście w sposób nie wpływający negatywnie na merytorykę tekstów i czekamy na efekty.

 

Jak popularność urządzeń mobilnych wpływa na pozycjonowanie strony w Google?

Badanie przeprowadzone przez firmę Accenture pokazało, że w 2016 roku aż 75% Polaków korzystało ze smartfonów. Oznacza to, że większość z tych osób szuka różnych usług i produktów właśnie na urządzeniach mobilnych. Google jest świadome tego trendu w skali globalej i premiuje strony www dostosowane do wyświetlania na smartfonach i tabletach. Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google strony, która nie została wykonana zgodnie z zasadami responsive web design i nie może być poprawnie wyświetlona na smartfonie, jest znacznie trudniejsze niż witryny RWD. Niedostosowanie do urządzeń mobilnych ma więc wymierny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Chcąc mieć jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google warto więc zadbać o to, aby strona firmy była przyjazna smartfonom i tabletom. Jeżeli jest to możliwe, należy wdrożyć responsive web design jeszcze przed rozpoczęciem działań pozycjonowania firmy.

Pozycjonowanie w Google, głównie ze względu na szybko zmieniające się wytyczne wyszukiwarki, wymaga stałej adaptacji strategii i zachowania ciągłości podejmowanych działań. Zarówno zaniechanie pozycjonowania po osiągnięciu satysfakcjonującego efektu, jak i stosowanie długofalowo strategii, która nie uwzględnia zmiany kryteriów branych pod uwagę przez Google, będzie prowadzić do utraty wcześniej wypracowanych wyników. Najprostszym sposobem na uniknięcie takich sytuacji jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją reklamową, która na bieżąco śledzi trendy w pozycjonowaniu i potrafi natychmiastowo reagować na zmiany wdrażając działania, które zapewniają skuteczne dostosowanie strony do wymagań Google.



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam