Klient częścią zespołu
17. 08. 2017

Klient częścią zespołu

Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z SEO/SEM. Głęboko się mylą.

Wspólny cel, dwie drogi do jego osiągnięcia

Agencja i jej klient zawsze mają jeden cel – pozyskać możliwie największe wsparcie dla firmy klienta. By ten cel osiągnąć, te dwa podmioty muszą ze sobą współpracować, a agencja musi zdobyć jak najwięcej informacji o planach klienta dotyczących rozwoju firmy w Internecie.

Trwa nieustanna bitwa o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W związku z tym, jedynie zintegrowane działania promocyjne w sferze on – line i off – line mogą przełożyć się na sukces biznesu klienta. Nie da się go osiągnąć bez omówienia strategii prowadzenia kampanii promocyjnej. Dzięki temu, agencja może lepiej poznać potrzeby klienta i z wyprzedzeniem je zaspokajać.

Brak współpracy klienta z agencją, da się odczuć po zakończeniu prowadzenia kampanii SEO/SEM. Nawet jeśli osiągnięte zostaną jej cele, zawsze pozostanie wrażenie, że pewne szanse zostały zmarnowane.

Remis jest wygraną

Klient nie zawsze ma wystarczającą ilość czasu i wiedzy, by skutecznie doradzać agencji w zakresie kampanii SEO/SEM i omawiać z nią swoje plany. Równocześnie agencja powinna wykazywać się aktywnością w zakresie kooperacji z klientem i odpowiednio szybko reagować na zachodzące zmiany.

Należy ustalić priorytety podejmowanych przez nas działań tak, by zdążyć je zrealizować, a efekty ich wykonania przyniosły naszemu klientowi wymierne korzyści.

Gramy do jednej bramki

Wszelkie aktywności w zakresie SEO/SEM są mocno związane z obecnością konkretnej firmy w sieci. Chcąc skutecznie zadbać o widoczność biznesu, należy zderzyć kompetencje agencji i posiadane przez nią narzędzia z wizją klienta. Wówczas możemy nakreślić strategię kampanii SEO/SEM wraz z jej kolejnymi etapami i mamy pewność, że da ona efekty, jakich się spodziewamy.

Współpracując z klientem, warto w pewnym momencie odejść od oficjalnego modelu owej kooperacji. Sprawić, by beneficjent naszej usługi poczuł, że jest naszym partnerem biznesowym. Takie działanie może przynieść więcej pozytywnych efektów niż się spodziewamy.

Piłka zawsze w naszej części boiska

Istotne jest, by podczas prowadzenia kampanii SEO/SEM partnerzy wspólnie omawiali kolejne jej fazy. Warto pamiętać, że dzięki działaniom Paid Search możemy z wyprzedzeniem reagować na wszystkie decyzje biznesowe. Wiedząc, że w konkretnym czasie nasz partner planuje zaadaptować nowe rozwiązania i przeprowadzić sporą kampanię reklamową, możemy wykorzystać te informacje w działaniach SEO. Dzięki temu zdobędziemy dane, które pozwolą nam zoptymalizować prowadzoną kampanię, a naszemu klientowi przyniosą wymierne korzyści biznesowe.

W środowisku wyszukiwarek internetowych kluczowa staje się współpraca na linii klient – agencja. Obie strony tej kooperacji muszą pracować nad promocją marki, bo tylko tak osiągną zamierzony cel.



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam