Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
24. 07. 2018

 

Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania

 

Narzędzie Google AdWords (od 24.07.2018 r. Google Ads) udostępnia różne metody reklamowania firmy, jej produktów i usług. Jedną z nich jest reklama w sieci wyszukiwania. Umożliwia ona wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google oraz w witrynach partnerów Google - czyli setkach innych witryn posiadających własne wyszukiwarki. Koszt tych reklam jest rozliczany w modelu „za kliknięcie”. Budżet na reklamy można uprzednio wpłacić na konto i korzystać z niego do wyczerpania lub połączyć swoją kartę kredytową z kontem AdWords i płacić jedynie za wydany budżet, w miesięcznym okresie rozliczeniowym. Do wyświetlania reklam można również użyć środków z kuponów AdWords. Są one formą zachęty dla nowych reklamodawców, przyznawanymi za osiągnięcie wymaganego pułapu wydatków na koncie w odpowiednim czasie.

Istnieją różne sposoby reklamowania w sieci wyszukiwania:

  • Reklamy tekstowe (linki sponsorowane)

Najczęściej spotykany rodzaj reklamy w sieci wyszukiwania. Pojawia się powyżej i poniżej organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania, oznaczona jest polem z napisem „Reklama”. Przydają się one firmom, chcącym dostarczyć klientowi wyszukiwaną przez niego w danym momencie usługę, produkt lub podać informację, której szuka. Reklamy te w założeniu mają odpowiadać na potrzeby użytkownika wpisującego daną frazę w wyszukiwarce i podawać mu gotowe rozwiązania. Kluczem w korzystaniu z tych reklam jest zachęcenie osoby, potencjalnie zainteresowanej oferowanymi przez nas produktami lub usługami, do kliknięcia w naszą reklamę i przejście do reklamowanej przez nas witryny. Do tych reklam mogą zostać dołączone rozszerzenia, co dodatkowo zwiększa powierzchnię wyświetlanej reklamy.

 

 

  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Odmiana reklamy tekstowej. Dzięki temu rodzajowi reklam, system automatycznie wypełnia nagłówki reklam wyszukiwaną frazą, która ściśle określa produkt dostępny na twojej stronie i automatycznie wybiera stronę docelową z danej witryny, która najlepiej odpowiada zapytaniu. Tego rodzaju działania są pomocne w przypadku rozbudowanych witryn i sklepów internetowych. Dynamiczna reklama wpływa na zminimalizowanie ilości utraconych potencjalnych klientów, które mogłoby wynikać z niedopasowania nagłówków do wyszukiwanego hasła. Nie zaleca się stosowania tego rozwiązania w przypadku dynamicznie zmieniających się stron. Reklamy tego typu wyglądają, jak zwykłe rozszerzone reklamy tekstowe.

 

  • Reklamy „tylko połączenie”

Reklama ta wyświetla się jedynie na urządzeniach mobilnych. Po kliknięciu w nią nawiązywane jest połączenie z numerem podanym w reklamie. W reklamie tej umieszczona jest nazwa firmy, numer telefonu, dwie linie tekstu, docelowy URL (adres strony internetowej). Możliwe jest wykorzystanie do tego celu tych samych numerów, które zostały umieszczone w rozszerzeniach połączeń dla zwykłych reklam tekstowych. Z tą reklamą można wyświetlać rozszerzenia lokalizacji, informacji w witrynie i objaśnień. Przydaje się ona najbardziej w przypadku działalności, które oferują natychmiastowe wykonanie potrzebnej usługi. Może być to np. pomoc drogowa, serwis dostarczający jedzenie, firma transportowa lub oferująca usługi hydrauliczne.

 

 

  • Remarketing w sieci wyszukiwania (RLSA)

W przypadku zbierania list użytkowników odwiedzających naszą witrynę, możemy skierować do nich bardziej sprecyzowany przekaz, posiadając wiedzę na temat tego, jakie wykonali oni działania na naszych stronach (np. dodanie produktu do koszyka bez finalizacji zakupu), skąd się tam pojawili lub które z wyznaczonych celów zostały przez nich zrealizowane podczas wizyty na naszych stronach (np. zapis na newsletter, kontakt przez formularz). Dla tych grup można również dostosować stawki kliknięcia, jeśli wydają się oni być bardziej wartościowymi odbiorcami. Jak w przypadku reklam dynamicznych, te również wyglądają, jak zwykła reklama tekstowa.
 

  • Reklamy produktowe

Korzystając z tego rozwiązania możemy z poziomu wyszukiwarki zaprezentować potencjalnym klientom produkty odpowiadające wpisanym zapytaniom, pokazując zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę i nazwę firmy, która go oferuje. Jeśli jest to możliwe, system wyświetli również średnią ocen produktu i ich ogólną ilość. Ten rodzaj reklamy pozwala w prosty sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ponieważ po kliknięciu w reklamowany produkt jesteśmy przenoszeni na podstronę z tym produktem, co zazwyczaj mocno skraca ścieżkę zakupową. Dzięki temu mniejsza ilość potencjalnych klientów zrezygnuje z procesu zakupu przed jego finalizacją.

 

 

  • Uniwersalne kampanie promujące aplikacje

Typ reklamy używany w różnych miejscach w sieci Google, gdzie możliwe jest wyświetlenie reklamy - między innymi właśnie w wyszukiwarce. Aby skorzystać z tego modelu kampanii, wystarczy podać systemowi wszystkie niezbędne informacje na temat aplikacji, a on zajmie się resztą. Można ustalić jeden z dwóch dostępnych celów, które chcemy osiągnąć za pomocą tych kampanii:
- Pozyskanie większej liczby instalacji
- Zwiększenie zaangażowania użytkowników w aplikacji

 


 

 



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam