Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media

Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, którzy pozostaną z nią na dłużej i docenią jej sposób komunikacji. Budowanie rozpoznawalności marki to długotrwały proces, który wymaga przemyślanej strategii i konkretnych działań. Zobacz, jak tworzyć treści na social media Twojej firmy, dzięki którym zapunktujesz u obserwatorów.

Dopasuj treści do odbiorców

Treść, temat oraz język komunikacji używane w postach w mediach społecznościowych muszą być dopasowane do docelowej grupy odbiorców, do której kierujemy nasze komunikaty. Inaczej będziemy komunikować się firmami, do których chcemy dotrzeć z naszą ofertą, a zupełnie inaczej z osobami prywatnymi, szczególnie z młodzieżą, na którą media społecnościowe mają o wiele większy wpływ niż media tradycyjne. Dlatego ustalenie grupy docelowej i sprecyzowanie formy komunikacji z nią są tak ważne, jeśli chcemy prowadzić atrakcyjny profil mediach społecznościowych i zaciekawić swoimi treściami odbiorców.

Dopasuj treści do portalu

W zależności od tego, na jakim portalu prowadzimy profil firmowy, grafika czy same treści będą się od siebie różniły, i to diametralne. Podczas gdy na Instagramie królują grafiki i hasztagi, liczy się głównie strona wizualna, a tekst  nie może być zbyt długi, na Facebooku można pozwolić sobie na więcej. Zupełnie inaczej ma się sprawa z LinkedInem, czyli profesjonalnym portalem, w którym komunikacja będzie bardziej oficjalna, a treści – bardziej biznesowe. Jeśli nasza firma kieruje ofertę do młodszych osób, najlepszym kanałem do komunikacji z docelową grupą odbiorców będzie TikTok, czyli portal, na którym publikuje się krótkie nagrania.

Twórz atrakcyjne grafiki, które przyciągną wzrok

Jeśli publikujemy fotografie, wybierajmy te najładniejsze i najlepszej jakości. Nikogo nie przyciągnie rozmazany obraz pełen pikseli, nieatrakcyjne ujęcie, które wygląda jak robione na szybko, byle jak, bez pomysłu. Grafiki czy infografiki także muszą być estetyczne, dlatego w tej kwestii przydatne będą wiedza i doświadczenie dobrego grafika, który ma wyczucie stylu i dobierze stronę wizualną odpowiednio do profilu naszej firmy i jej kolorystyki. Każdy post to nasza wizytówka, dlatego powinniśmy przywiązywać dużą wagę do tego, jak wygląda wszystko to, co publikujemy.

Pisz treści, które przyciągają uwagę

To, co piszemy i publikujemy, musi być przede wszystkim atrakcyjne dla odbiorców i podane w przestępny sposób. Ważne są więc nie tylko język i rodzaj komunikatu dopasowane do grupy docelowej, lecz także rodzaj treści i informacje, które chcemy przekazać. Czytelnicy muszą z tych postów wyciągnąć również coś dla siebie – jeśli zaciekawi ich któraś z Twoich treści i dowiedzą się z niej czegoś ciekawego, chętniej przeczytają kolejne materiały i zaczną kojarzyć Twoją firmę pozytywnie. Równie ważny jest poprawny język. Błędy mogą zdarzyć się każdemu, jednak dbałość o ortografię i interpunkcję to podstawa, jeśli chcemy być odbierani jako profesjonaliści. Emotki stosuj z umiarem, zwracaj też uwagę na długość treści. Jeśli post będzie za długi, mało kto przeczyta go do końca – chyba że temat jest bardzo ważny i znajdziesz sposób, by utrzymać uwagę czytelnika na dłużej. Jednak i tu, tak jak wszędzie, niezwykle ważny jest umiar.

Doceń Real Time Marketing

Zabawne i błyskotliwe komentarze do rzeczywistości oraz bieżących wydarzeń to zazwyczaj jedne z najpopularniejszych postów w mediach społecznościowych. Udane kreacje Real Time Marketingu interesuję czytelników, są częściej komentowane i chętnie udostępniane, dzięki czemu nazwa oraz profil Twojej firmy docierają do większej liczby osób. A to pozwala zwiększyć grupę odbiorców i fanów, co może przełożyć się bezpośrednio na liczbę klientów.

Zaskakuj odbiorców atrakcyjnymi bonusami

Cykliczne wydarzenia; konkursy, w których do wygrania jest produkt Twojej firmy; promocje na wybrane produkty lub usługi; kody rabatowe dla fanów i najwierniejszych czytelników; grupy dyskusyjne dla klientów, służące wymianie myśli na temat Twojej firmy i jej działalności – to tylko przykłady bonusów, które możesz zaproponować użytkownikom, by docenić ich aktywność i dać im przestrzeń wymiany informacji. Dzięki takim akcjom zaktywizujesz swoich odbiorców, a przede wszystkim pokażesz, że Ty także chcesz dać coś od siebie, że zależy Ci na opinii klientów i liczysz się z ich zdaniem.

Nie reklamuj się w nachalny sposób

Ludzie lubią znać dobrze markę, której produkty kupują. Jeśli firma opowiada o sobie i pokazuje swoich pracowników, staje się bardziej ludzka i dla ludzi – a czytelnicy i klienci to doceniają. Takie podejście sprawia, że użytkownicy mediów społecznościowych chętniej wchodzą w interakcję z daną firmą i doceniają otwartość marki. Dlatego ważniejsze od nachalnej reklamy jest pokazanie firmy, pracowników, produktów i usług, tak by każdy mógł poznać Cię bliżej. Pokazywanie tego, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami firmy, może wyjść marce na dobre!
 

Wróć

Skontaktuj się
Doradzamy bezpłatnie.

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przedstawienia oferty.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.