Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł się wbić do tej grupy, dlatego właśnie na tej platformie bardzo rzadko możemy je zobaczyć. Okazuje się, że na Facebooku też mają one ogromne znaczenie, ale tylko w momencie prawidłowego korzystania. 

Jak działają hashtagi na Facebooku? 

Hashtagi pozwalają oznaczać posty i przypisywać je do konkretnych tematów. Dzięki temu, możemy łatwiej wyszukać interesujący nas temat. Zatem, jeśli klikniemy chociażby hashtag #catsofinstagram zobaczymy tysiące zdjęć uroczych kotków opublikowanych na tym portalu społecznościowym. Czy tak samo działają hashtagi na Facebooku? Okazuje się, że niezupełnie. Z ich pomocą można wyszukiwać konkretne treści, choć serwis w pierwszej kolejności wyświetla te, które są najświeższe i jednocześnie najbardziej trafne. Możemy więc wywnioskować, że dzięki hashtagom w postach, nasze treści będą łatwiej wyszukiwane. Jednak mało kto to robi na Facebooku. 

W kwestii budowania swojej marki w internecie warto pomyśleć o hashtagach, które będą nawiązywały do twojej firmy. Może to być nazwa firmy, usługa którą oferuejsz lub po prostu słowo opisującą twoją firmę. Mimo tego, że mało możemy zoabczyć tej formy promocji przy postach, duże i znane firmy z nich korzystają. W hashtagach zawierają często hasło akcji reklamowej, dzięki czemu łatwo można ją odróżnić czy znaleźć. 

Jak efektywnie dodać hashtag? 

Technicznie wygląda to tak samo jak w przypadku innych platform. Z racji tego, że hashtagi na Facebooku mają raczej walor wizerunkowy, a nie funkcjonalny, to warto stawiać na pojedyncze, starannie wybrane frazy. Dodając hashtagi do postów na Facebooku, można się nimi pobawić, tworząc unikatowe frazy mające rozbawić lub zaintrygować odbiorców. Warto jednak pamiętać, by były czytelne i niezbyt rozbudowane.

Ważną kwestią jest przemyślane dodanie hashtagu, który nawiązuje do tematyki posta. Dodanie losowych oznaczeń może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, a dodatkowo popsuć wizerunek marki. 

Nie warto zasypywać posta hashtagami. Najlepszą taktyką jest umieszczenie maksymlanie 3 najbardziej pasujących słów. Nie przyniesie to nie wiadomo jakiego wyniku, ale będzie to zdecydowanie lepiej wyglądało. Hashtagi też nie powinny być traktowane jako narzędzie to przyciaga klientów. Tak jak wcześniej pisaliśmy, użytkowcy tej paltofrmy w ten sposób nie wyszukują treści. Warto ich po prostu używac jak narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku marki lub przy promowaniu akcji promocyjnych. Pewnie hashtagi na facebooku nigdy nie zdobędą takiej popularności jak na Instagramie czy TikToku, ale z pewnością będą coraz wazniejsze w budowaniu konkretnej grupy odbiorców. 

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.