Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
9. 08. 2017

Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords

Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana na nich treść była faktycznie wartościowa, a także zawierała odpowiednią liczbę tzw. słów kluczowych. Słowa kluczowe to bezpośrednio nawiązujące do tematyki witryny frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarce, użytkownik powinien odnaleźć w wynikach naszą stronę WWW. Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny zarówno dla działań pozycjonerskich (SEO), jak i dla osiągania profitów związanych z korzystaniem z systemu reklamowego Google Adwords. W jaki sposób dobierać kluczowe frazy tak, by przynosiły wymierne korzyści dla rozwoju firmy? 

Przeprowadzając tzw. keywords research (ang. dobór słów kluczowych), musimy zwrócić uwagę na wiele czynników. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, by jako fraz kluczowych nie stosować pojedynczych słów. Do rzeczownika zawsze powinno się dodawać określający go przymiotnik. Należy także wystrzegać się używania fraz złożonych z wielu przymiotników oraz fraz nieprawidłowych pod względem składni, ponieważ  Internauci zamiast np. "chleby piece" zwykle wpisują frazę "piece chlebowe", wyszukując informacji na wspomniany temat.

 

Przy selekcjonowaniu kluczowych fraz w pierwszej kolejności warto jest spojrzeć z dystansu na swój biznes i świadczone usługi. Należy dokładnie zapoznać się z aktualną zawartością strony www firmy, jeszcze raz sprawdzić, co oferujemy i przede wszystkim zastanowić się, jakich wyrażeń sami użylibyśmy (będąc potencjalnym klientem), by odnaleźć produkty lub usługi oferowane przez naszą firmę. Dobór odpowiednich słów kluczowych może ułatwić nam również aplikacja UberSuggest. Pamiętajmy, że odbiorcy naszych usług nie muszą operować fachową terminologią, słowami kluczowymi powinny być pojęcia powszechnie rozumiane. Oprócz fraz bezpośrednio odnoszących się do naszych usług, np. "bluzy zimowe", możemy skorzystać ze sformułowań ogólnych, np. "polscy producenci bluz", by trafić do dużych klientów.

Dobór słów kluczowych  - UberSuggest

Dobór słów kluczowych - UberSuggest

 

Wymyślając frazy, na które będzie się pozycjonować nasza witryna, możemy posiłkować się danymi o słowach kluczowych, po których wyszukiwane są strony WWW naszych konkurentów. W tym celu warto skorzystać z narzędzia SEMstorm. Po otwarciu zakładki "Wyniki naturalne/Konkurenci" wyświetlą się nam adresy domen, które pozycjonują się w wyszukiwarce na te same słowa kluczowe, co my.

 

Warto też zadbać o to, by wśród naszych słów kluczowych, znalazły się frazy zawierające nazwy miast czy dzielnic, w których działamy. Pomoże nam to bardziej precyzyjnie pozycjonować usługi i trafić do lokalnych klientów.

 

Dobierając frazy kluczowe, powinniśmy uwzględnić także stopniowanie fraz. Wyrażenia wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę różnią się w zależności od tego, na jakim etapie szukania informacji o produkcie się oni znajdują. Dobrym tutaj przykładem będą telewizory. Na początku poszukiwania urządzenia zazwyczaj wpisują oni w Google zapytania typu "Jaki telewizor wybrać?", w dalszej kolejności szukają bardziej szczegółowych fraz ("Telewizor Sony"), a na końcu używają fraz z tzw. długiego ogona ("Telewizor Sony ZD9"), często dodając frazy Direct Answer, czyli pytania, np. "Czy telewizor ZD9 nie psuje się?". W wymyślaniu tych ostatnich, pomoże będzie narzędzie Answer The Public.

 

Gdy brakuje nam już pomysłów na słowa, z już wymyślonych fraz kluczowych możemy stworzyć kolejne, modyfikując istniejące przez dodawanie do nich przymiotników czy stosowanie odmian fleksyjnych.

 

W wymyśleniu kolejnych słów kluczowych mogą nam pomóc także narzędzia Google Keywords Planner i keywordtool.io. Pierwsza z tych aplikacji wyświetla nam alternatywne frazy kluczowe, po wpisaniu tych, które już wymyśliliśmy  oraz adresu URL naszej witryny. Drugie z podanych narzędzi, wyszukując frazy kluczowe, opiera się na najczęściej wyszukiwanych za pomocą Google wyrażeniach.

KeyWord Planner - Planer słów kluczowych

KeyWord Planner - Planer słów kluczowych

 

Gdy już mamy odpowiednio dużo słów kluczowych, musimy wybrać kilka (nie istnieje uniwersalna odpowiedź na pytanie, ile powinno ich być), na które będziemy pozycjonować naszą witrynę. W tym celu warto sprawdzić jak często wyszukiwane są dane frazy oraz zbadać ich konkurencyjność. Pomocny nam w tym będzie Google Keywords Planner. Za pomocą narzędzia Google Search Console możemy natomiast monitorować efektywność naszych słów kluczowych.

 

Wykonując pracę związaną z doborem słów kluczowych, zawsze warto pamiętać o tym, że zastosowanie odpowiednich fraz kluczowych podczas pozycjonowania naszej strony WWW, może znacząco wpłynąć na dalszy rozwój firmy i jej rozpoznawalność.



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam