Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst nie obroni się sam i potrzebuje wsparcia grafiki czy wideo, aby treść mogła przyciągnąć czytelnika i utrzymać jego uwagę na dłużej. Jakie urozmaicenia zastosować, by content był atrakcyjny? Warto połączyć treści edukacyjne i rozrywkowe, by czytelnik nie tylko zdobył informację, ale i kojarzył stronę z czymś ciekawym.

 

Artykuł inaczej, czyli formy prezentowania treści

Treść możemy ubrać w dowolną formę – ograniczeniem jest tylko wyobraźnia autora. Oprócz zwyczajnego artykułu na stronie można zastosować formę e-booka, aby dać odbiorcy możliwość czytania w wersji offline lub audiobooka – książki słuchane są coraz bardziej popularne, dlaczego więc nie pójść z duchem czasu?

Warto także przypominać się czytelnikowi mailowo, dając mu możliwość zapisania się do newslettera, który co kilka dni będzie przesyłał mu informacje o nowych treściach czy wydarzeniach. W przypadku profesjonalnych tekstów warto sięgnąć po tzw. white paper, czyli opracowanie specjalistyczne, które wzbudzi zaufanie czytelnika w kwestii poziomu merytorycznego tekstu.

Film wideo również nie musi być ‘zwyczajny’. Z pomocą przychodzi forma webinarów, czyli internetowe wideo-prezentacje i szkolenia. Z pewnością niebanalnym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest również road show – czyli konferencje face to face, bycie z odbiorcami tu i teraz.

Można również pozostać z nimi w kontakcie na odległość. Podcast to genialny sposób na komunikację z odbiorcami, którzy Twoje mini-audycje czy filmiki będą mogli odtworzyć w dowolnym miejscu i czasie.

Interesująca wydaje się być też forma quizu, rebusu czy ankiety, które zachęcają do interakcji, tworząc łańcuch akcja-reakcja, który pomaga lepiej zapamiętać przeczytaną treść albo daje autorowi szansę na uzyskanie informacji zwrotnej od czytelników.

 

Co przed oczami, to w pamięci

Nic tak nie działa na wyobraźnię czytelnika, jak obraz czy dźwięk. Odwraca uwagę od tekstu, który czasem może nużyć, powoduje wzrost zainteresowania stroną. Dlatego każdy artykuł wzbogacony o multimedia wzbudza większą uwagę odbiorcy.

Jaki rodzaj treści obrazkowej czy filmowej zastosować, aby tekst stał się bardziej atrakcyjny? Pierwsze skojarzenia to oczywiście zdjęcia, filmy i prezentacje. Ale to tylko wierzchołek góry możliwości, jakie oferuje nam Internet.

Jeśli zwyczajne zdjęcie wydaje nam się nudne, doskonałym rozwiązaniem może być infografika, która płynnie łączy obraz z treścią. Dzięki takiemu połączeniu tekst zestawiony z obrazkiem staje się wyróżniony i automatycznie czytelnik zwraca na niego większą uwagę –sprawdzi się w sytuacji, kiedy chcemy coś szczególnie podkreślić.

Ciekawą formą graficzną może być także prezentacja wybranego zagadnienia w formie komiksu, który pomoże przekazać ważne informacje w formie lekkiej, łatwej i przyjemnej. Co prawda jest to czasochłonna forma prezentowania treści, jednak na pewno bardzo atrakcyjna i skuteczna.  

A żeby być jeszcze bardziej oryginalnym, można stworzyć także grę on-line. Chociaż to już wyższy „stopień wtajemniczenia” w tworzeniu niebanalnego contentu – ale na pewno warty wysiłku.

Wiedza w formie rozrywki, szczególnie tej zaskakującej i nieoczywistej, zawsze dobrze się sprzedaje i warto o tym pamiętać.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.