Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?

Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w działaniach promocyjnych. Już niemalże o 27% wzrosła liczba publikowanych postów sponsorowanych. Obecnie, biorąc pod uwagę właśnie tego typu posty, liczba ta wynosi ponad 3 798 505, zaś o 33% wzrosła liczba artykułów sponsorowanych. Natomiast Stories, za które twórcy dostali wynagrodzenie wynosi 16 kafelków na tydzień.

Warto zwrócić uwagę, że za większośc tego wyniku odpowiadają mikroinfluecerzy. Jest to bardzo ciekawe, bowiem wydawac by się mogło, że to właśnie najwięksi w social mediach, rozkręcają ten biznes. Jednak reklamodwacy widzą większy potencjał w tej grupie, bo to oni tez odpowiadają za rozwój mediów społecznościowych i są w stanie lepiej trafić do konkretnej grupy odbiorców. A budżety jakie przygotowują marketerzy i reklamodawcy w dużej mierze powinny opierać się na nawykach konsumentów. Zatem mikroinfluencerzy mogą odgrywać tu niezwykle istotną rolę w działaniach, jak i planach biznesowych.

Czy mikroinfluencerzy są doceniani? 

No właśnie, jest to bardzo ważne pytanie. Jak pokazują niedawne badania firmy Meltwater, owszem. Obecnie mikroinfluencerzy to najchętniej wybierana grupa twórców do współpracy, ze względu nie tylko na liczbę obserwujących, ale i ich zasięgi. Ponadto, mając mniejszą społeczność, łatwiej jest im przekonać odbiorców do zakupu lub usługi. Konsumenci im ufają, a to z kolei przekłada się na wyższą sprzedaż oraz zwrot inwestycji dla marek.

Gdzie najlepiej się promować? 

W tym momencie, najlpeszym miejscem jest Instagram. W ostatnim czasie uruchomiono tu aż 1800 kampanii, z czego aż 94% było realizowanych na Instagramie, a kolejne 10% należało do innych platform. Są one również udostępniane według konkretnych, sprawdzających się praktyk. Już 42% reklamodawców celuje w kampanię opartą na od jednego do czterech postów w feedach. Zaś 20% kampanii opiera się na jednym lub czterech Stories.

Nie bez znaczenie jest tu również TikTok. Okazuje się bowiem, że kampanie na TikToku mają znacznie większą skuteczność niż kampanie na YouTube. Ponadto, obecnie marki na piedestale znacznie częściej stawiają tę aplikację, mimo że kampanie w tym medium stanowią 13%, biorąc pod uwagę wszystkie reklamy oraz kanały dystrybucji. Co więcej, pod tym względem wyprzedził on również serwis YouTube, na którym współpraca okazuje się być znacznie mniej opłacalna. Mimo to, dalej kampanie na tym medium, biorąc pod uwagę marki i firmy, odbierane jest jako eksperymentalne.

Dawniej sprawdzenie skuteczności kampanii nie należało do najłatwiejszych. Natomiast dzięki rozwojowi tematu, jak również nowym możliwościom technologicznym, zarówno profil influencera, jak również skuteczność kampanii da się sprawdzić za pomocą odpowiednich narzędzi.

Te badania rozwiewają wszelkie wątpliwości. Influencer marketing nadal jest w modzie i szybko się to nie zmieni. Być może, w przyszłości stracą największe gwiazdy Instagramu na rzecz tych mniejszych, ale nadal będzie to bardzo popularna forma promowania swoich produktów, treści i różnych usług. 

Autor: Optima Media

Wróć

Skontaktuj się
Doradzamy bezpłatnie.

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przedstawienia oferty.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.