Spis treści:
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na Facebooku czy Instagramie przyciągniesz różnorodnych odbiorców, a atrakcyjna kreacja reklamowa wywoła duże zamieszanie i wpłynie na popularność marki. Jednak by kontrolować efektywność reklam i nie marnować budżetu przeznaczonego na marketing, warto zainstalować Piksela – to prosty kod, dzięki któremu możliwe są między innymi śledzenie działań klientów oraz skuteczny remarketing. Dowiedz się więcej na temat tego małego wielkiego narzędzia i zoptymalizuj swoje reklamy.
Piksel to proste narzędzie oferowane przez Facebooka. Dzięki niemu możesz na bieżąco monitorować ruch na stronie internetowej Twojej firmy – między innymi w sklepie internetowym – i wykorzystywać informacje zdobyte w ten sposób oraz preferencje odbiorców do promocji produktów i usług firmy (na przykład w kampaniach reklamowych publikowanych w mediach społecznościowych). Tak naprawdę Piksel to tylko fragment kodu strony internetowej, który można zainstalować w bardzo prosty sposób, a następnie śledzić ruchy użytkowników w naszym sklepie. Choć nazwa „Piksel” nawiązuje do czegoś małego, w rzeczywistości narzędzie jest dla nas ogromnie cenne – zdobywa dla nas informacje, które ciężko byłoby zdobyć w inny sposób. To od nas zależy, co z nimi zrobimy. Piksel pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a także zminimalizować stres, ponieważ umożliwia docieranie z reklamą do grupy odbiorców, która z największym prawdopodobieństwem kupi nowy produkt – czyli do internautów, którzy już odwiedzili stronę.
Piksel śledzi działania użytkowników na stronie internetowej i dzieli je na konkretne kategorie. Sprawdza, jakie podstrony odwiedzają różne osoby i jakimi produktami się interesują, a następnie zbiera odbiorców w grupy, do których następnie my możemy kierować reklamy na Facebooku i Instagramie. Piksel umożliwia więc docieranie do niedoszłych klientów, którzy zrezygnowali z zakupu, lub do stałych klientów ze skutecznym remarketingiem. Dzięki narzędziu możemy zobaczyć realne efekty naszych kampanii reklamowych, a tym samym ocenić ich skuteczność i w razie konieczności wprowadzić niezbędne zmiany w kreacjach lub grupach docelowych.
Dzięki temu, że Piksel będzie śledził działania odbiorców na Twojej stronie internetowej, zbierze dane o ich zachowaniach, a Ty będziesz mógł skierować reklamę do grupy osób, która była już na Twojej stronie, ale z jakichś powodów nie kupiła niczego. A także do osób, które już zdecydowały się na zakup – działania marketingowe mogą pomóc Ci zatrzymać klientów na dłużej i zachęcić ich do kolejnego zakupu.
Dzięki Pikselowi nie tylko możesz kierować reklamy do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, lecz także do ludzi podobnych do nich – narzędzie stworzy grupę o podobnym profilu zainteresowań do dotychczasowych odbiorców i kupujących, a Facebook będzie wtedy wyświetlał reklamy właśnie im. Takie działanie zwiększy szanse na to, że trafimy do osób zainteresowanych naszym produktem i zdecydowanych na dokonanie zakupu w sklepie.
Dzięki Pikselowi wiesz, które kampanie reklamowe okazały się najskuteczniejsze i wygenerowały najwięcej konwersji, czyli zakupów w sklepie internetowym. W statystykach reklamy zobaczysz liczbę wejść na konkretną stronę, liczbę zakupów oraz dodań produktu do koszyka. To umożliwi Ci wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
Facebook potrzebuje trochę czasu, by odpowiednio nakierować reklamę – do tego czasu testuje kreacje na grupie odbiorców, która prawdopodobnie będzie zainteresowana zakupem, przez co częściowo trafia z reklamą do niewłaściwych osób. Aby wydajniej wykorzystać budżet i osiągnąć jak najlepsze efekty, określ grupę odbiorców przy pomocy Piksela Facebooka – pomoże Ci to sprofilować ich po zainteresowaniach. To doskonały sposób na zaoszczędzenie pieniędzy.
Piksel nie tylko śledzi konkretne zachowania (potencjalnych) klientów, lecz także monitoruje urządzenie, z którego korzystają, czy lokalizację, w jakiej się znajdują. A to sprawia, że możesz jeszcze bardziej spersonalizować reklamy. Przykładowo: jeśli sprzedajesz aplikację stworzoną tylko na iPhone’y, możesz skierować reklamy do osób, które z nich korzystają – a więc do internautów, którzy właśnie z takiego telefonu kliknęli w reklamę i weszli na Twoją stronę. Piksel pomoże również ustalić, ile czasu użytkownicy spędzają na stronie oraz jakie produkty klikają najczęściej. Dzięki temu łatwiej będzie też ustalić schemat postępowania użytkowników i sprofilować reklamy oraz sklep pod ich kątem.
Zawsze, gdy potencjalny klient dodaje produkt do koszyka, ale rezygnuje z ostatecznego zakupu na dalszym etapie, jesteśmy ciekawi, co było przyczyną tej rezygnacji. Piksel pozwoli prześledzić postępowanie użytkowników i ustalić, na jakim etapie zakupu wycofali się z transakcji. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić, czy nie jest to przypadkiem nasza wina – być może proces zakupowy jest zbyt trudny, a kolejne kroki są mało intuicyjne? Jeśli można, to warto zrobić coś inaczej, lepiej – Piksel pomoże Ci sprawić, by klienci się nie zniechęcali.
Instalacja Piksela jest bardzo prosta. Fragment kodu, który należy umieścić w kodzie strony internetowej, generuje się w zakładce Piksele w menedżerze reklam – wystarczy wybrać nazwę i kliknąć „utwórz”. Teraz masz kilka możliwości – możesz powiązać kod z platformą partnera (na przykład Shopify czy WooCommerce), samodzielnie zainstalować kod (nie jest to trudne, Facebook poinstruuje cię, jak to zrobić krok po kroku) lub wysłać instrukcję via e-mail do osoby, która zainstaluje kod za Ciebie – na przykład deweloperowi strony internetowej. To wszystko, Piksel jest już na Twojej stronie!
W zakładce Piksele możesz nie tylko utworzyć swój Piksel, lecz także skonfigurować wydarzenia, które pomogą Ci jeszcze lepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców i celu, jaki chcesz osiągnąć. Nie w każdej reklamie chodzi przecież o zakup konkretnego produktu, czasem zależy nam na przykład na dodaniu produktu do koszyka, wejściu na konkretną podstronę i wyświetleniu jej zawartości, rozszerzeniu grona odbiorców firmowego newslettera czy zarejestrowaniu się przez formularz na stronie. Konfiguracja konkretnych zdarzeń możliwa jest za pomocą wtyczki w CMS oraz z poziomu menedżera reklam.
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]