Remarketing w Google Ads
24. 08. 2018

 

Remarketing w Google Ads

 

Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie Klientowi o ofercie oraz przekonanie Go, aby dokonał konwersji (wysłanie formularza, wykonanie połączenia telefonicznego, dokonanie zakupu) w obrębie witryny.

 

Jak to działa?

Użytkownik odwiedził naszą stronę, lecz nie wykonał żadnej pożądanej przez nas konwersji. Następnie, przeglądając inne strony w sieci, napotyka na naszą reklamę (w przypadku reklam graficznych) zawierającą oglądaną wcześniej ofertę. Klikając w baner trafia na konkretną podstronę ofertową, gdzie dokonuje konwersji lub innej określonej przez nas czynności.

Idealny scenariusz, prawda? Oczywiście taka forma reklamy będzie skuteczna tylko po jej odpowiednim przygotowaniu. Google oferuje kilka możliwości segmentacji użytkowników, w zależności od czynności, jakie wcześniej wykonywali w obrębie naszej witryny:

  • porzucili koszyk na etapie zakupowym
  • przebywali na stronie określoną ilość czasu nie dokonując przy tym konwersji
  • przeglądali dany produkt, ale nie dodali go do koszyka
  • dokonali zakupu na stronie miesiąc temu
  • odwiedzili konkretną podstronę

 

To tylko kilka przykładów, jak targetować naszą reklamę. Możemy też tworzyć własne grupy użytkowników korzystając z danych Google Analytics. 

Dla każdej z tych grup warto przygotować odpowiedni przekaz, zwiększając szansę na dokonanie konwersji.

 

Rodzaje remarketingu

Poza standardowym remarketingiem, czyli stworzeniem reklamy graficznej oraz grupy odbiorców, istnieje jeszcze kilka jego typów:

 

Remarketing dynamiczny

W większości przypadków wykorzystywany przez sklepy internetowe. Użytkownikom wyświetlane są reklamy zawierające konkretne produkty, które wcześniej przeglądali na naszej stronie. W tym przypadku nie musimy tworzyć kreacji graficznych – system Google Ads na podstawie pliku produktowego z systemu Merchant Center sam pobierze ceny, nazwy oraz zdjęcie produktu.

 

Remarketing w wyszukiwarce

Reklama wyświetla się użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej naszą stronę, a następnie dokonali kolejnych zapytań w wyszukiwarce na reklamowane przez nas słowa kluczowe.

 

Remarketing video

Prowadzisz kanał na YouTube? – Świetnie! Wykorzystaj remarketing, aby ponownie zainteresować użytkowników, którzy np. obejrzeli dowolny film na Twoim kanale, zasubskrybowali go lub dodali komentarz pod filmem.

 

Remarketingowe listy adresów e-mail

Pozwalają kierować reklamę na listę adresów e-mail w domenie gmail.com naszych klientów. Dzięki sprecyzowanej liście użytkowników możemy stworzyć odpowiednio dopasowane reklamy i poinformować klientów np. o nadchodzącej wyprzedaży.

 

Zalety remarketingu

Sieć reklamowa Google to ponad 2 miliony witryn, które docierają do 90% użytkowników. Dlatego zasięg reklam jest naprawdę imponujący. Warto więc odpowiednio skonfigurować kampanię remarketingową, aby trafić do potencjalnych klientów.

Dzięki precyzyjnemu kierowaniu reklamy zwiększamy szansę na konwersję. Użytkownicy, którzy np. dodali do koszyka dany produkt, ale nie dokonali zakupu, mogą wyświetlić reklamę zawierającą rabat na konkretne modele. Taka forma reklamy z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.

 

Nie daj się zapomnieć!

Są klienci, którzy odwiedzili naszą stronę, oglądali produkty/usługi, ale nie pojawili się ponownie od dłuższego czasu. Dla takich użytkowników również warto stworzyć reklamę i np. poinformować o przecenach czy wyprzedażach.

Remarketing to także stosunkowo niskie koszty oraz znacznie łatwiejsze i szybsze zachęcenie do skorzystania z oferty użytkownika regularnie odwiedzającego naszą witrynę. Dlatego warto jak najszybciej uwzględnić remarketing w strategii promocji swojej firmy.

 



Autor: Optima Media

< Wróć

Przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę.
Wypełnij formularz

Zostaw swoje dane:

Zaznacz co Cię interesuje:

Zaufali nam