Spis treści:
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki nawiązują do trendów w USA i dają jasno do zrozumienia, że Search Generative Experience stało się znaczącą częścią ekosystemu giganta z Mountain View. Jak działa SGE, kiedy będzie dostępne w Polsce i w jaki sposób zoptymalizować swoją stronę pod kątem generatywnych wyników? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się szczegółów!
Google Search Generative Experience (SGE) stanowi przełom w dziedzinie wyszukiwania informacji, łącząc tradycyjne metody researchu z zaawansowanymi technologiami generatywnymi opartymi na sztucznej inteligencji.
SGE gwarantuje dostęp do spersonalizowanych odpowiedzi, które wykraczają poza standardowe wyświetlanie linków.
Wymienione narzędzie analizuje wszechstronne zbiory danych, w celu dostarczenia zwięzłych informacji o odpowiednim kontekście, dopasowanych do Twoich zapytań. Odpowiedzi zazwyczaj bazują na ogólnych informacjach, ale także statystykach w celu uwiarygodnienia wyników.
System ten wykorzystuje zaawansowane algorytmy NLP (ang. Natural Language Processing), pozwalające na interpretację złożonych zapytań i generowanie danych z wyjątkową trafnością na podstawie wyników online. W konsekwencji przedstawiane statystyki są w 100% aktualne – w przeciwieństwie do badań generowanych przez Gemini (dawniej Bard Google) czy też Chat GPT w wersji online.
Google Search Generative Experience obejmuje również wyniki wyszukiwania lokalnego.
W większości przypadków, po wpisaniu dowolnej frazy lokalnej (np. „best barber new jersey”), zobaczysz od 3 do 5 polecanych fryzjerów w danej lokalizacji.
SGE bazuje na najbardziej wiarygodnych stronach internetowych. Dlatego w celu uzyskania widoczności w tym segmencie, należy dodatkowo być widocznym w lokalnych serwisach z zestawieniami oraz rankingami. W przypadku barberów w New Jersey, jest to portal NJ czy też Best Things NJ. W celu zweryfikowania danych, na podstawie których opierają się wyniki Search Generative Experience, kliknij strzałkę umożliwiającą rozwinięcie informacji.
W pierwszej kolejności powinieneś zweryfikować, w którym kraju SGE jest dostępne. W tym celu sprawdź najnowszy poradnik Google zatytułowany „Where Search Labs & experiments are available„.
Następnie pobierz dowolnego VPN-a (np. HotSpot Shield od Dashlane) i ustaw odpowiedni kraj (rekomendujemy Stany Zjednoczone).
Kolejnym krokiem jest wejście na labs.google.com i aktywacja SGE poprzez stuknięcie w przycisk Try an example.
Gdy już aktywujesz podstawową opcję generatywnego wyszukiwania i klikniesz Try an example, zostaniesz przekierowany do testowego wyniku SGE.
Możesz jednak uruchomić dodatkowe opcje, pozwalające przetestować generatywne wyniki wyszukiwania w nieco bardziej kompleksowy sposób.
W tym celu znajdź ikonkę Search Lab, a następnie przejdź do oferowanych rozwiązań.
Spośród dostępnych opcji SGE możemy przetestować tradycyjne wyniki SGE (które przedstawiliśmy powyżej) oraz SGE podczas wyszukiwania (czyli wyniki AI Snapshot znajdujące się po prawej stronie).
Dostępna jest także sekcja Talk to a Live Representative, umożliwiająca zaoszczędzenie czasu na czekaniu w kolejce telefonicznej (Google chętnie wyręczy użytkowników).
Jak SGE wpłynie na Twój biznes? Zalety i wady generatywnych doświadczeń w Google!
Wprowadzenie Google Search Generative Experience (SGE) do Twojej strategii biznesowej otwiera nowe perspektywy w zakresie pozyskiwania klientów i dostarczania wartości, jednak należy być świadomym zarówno potencjalnych korzyści, jak i wyzwań. Poniżej przedstawiamy kluczowe wady i zalety SGE:
Zalety SGE:
Wady SGE:
Kontynuując powyższy wątek, w niektórych sytuacjach Google uznaje, że wyniki organiczne spełniają wymagania użytkowników zdecydowanie bardziej niż SGE. W konsekwencji AI Snapshot nie zostanie wygenerowany. Użytkownik będzie jednak zazwyczaj miał możliwość samodzielnego włączenia dodatkowych wyników.
Sytuacje tego typu mają miejsce zazwyczaj w kontekście zestawień konkretnych atrakcji turystycznych, parków narodowych, itd.
Brak automatycznego AI Snapshot ma też miejsce w zakresie branży YMYL (ang. Your Money, or Your Life). Tematy związane z poradami finansowymi (np. inwestowaniem) oraz zdrowotnymi (np. rozpoznawaniem konkretnych dolegliwości) nie zostaną wyświetlone w SGE bez zezwolenia użytkownika.
Co ciekawe, pod kątem tematów ściśle związanych z inwestowaniem, wygenerowanie wyników SGE może w ogóle nie zostać zaoferowane użytkownikom ze względu na bardzo duże prawdopodobieństwo nieprawdziwych informacji.
To samo dotyczy na przykład wad obejmujących inwestowanie. Google chce uniknąć sytuacji, gdy w SGE pojawią się kwestie sugerujące, że jedyną wadą inwestowania jest czas niezbędny na naukę… co jak wiemy, nie jest do końca prawdą.
Google Search Generative Experience pojawi się w Polsce najwcześniej w 2025 roku – po zakończeniu oficjalnych testów w 120 innych krajach, w 7 językach.
Warto jednak już teraz zadbać o optymalizację swojej strony pod kątem SGE.
Na jakie kwestie zwrócić uwagę pod kątem wprowadzenia SGE do Polski?
Warto również zwrócić szczególną uwagę na implementację fraz long tail SEO. Dzięki temu Twoja strona internetowa zostanie lepiej zoptymalizowana pod kątem wyszukiwań głosowych, które w 80% przypadków mają wydźwięk konwersacyjny. Pozwala to wywnioskować, że Twoja witryna będzie wyświetlała się w postaci SGE nie tylko dla użytkowników szukających tradycyjnie (poprzez wpisywanie fraz w Google), ale także dla internautów wykorzystujących potęgę wyszukiwań głosowych (w formie konwersacyjnej).
Przygotuj się na zmiany w Google z pomocą ekspertów Optima Media. Pozycjonowanie to nasza specjalność. Stworzymy kompleksową strategię SXO (SEO + UX), dostosujemy ją do standardów Search Generative Experience, a następnie zajmiemy się dowiezieniem rezultatów.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat Google SGE?
Oficjalne informacje od Google nie wskazują konkretnego terminu aktualizacji SGE w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę branżowe przewidywania, możemy spodziewać się wyników generatywnych dopiero w 2025 roku (lub nawet później).
Absolutnie nie. Jeżeli korzystasz z usług SEO od dłuższego czasu, prawdopodobnie Twoja strona jest po części zoptymalizowana w zakresie SGE. Wprowadzanie zmian dopasowanych do generatywnych wyników jest relatywnie tanie, ponieważ opiera się o podstawowe techniki SXO (SEO + UX), które trzeba wyłącznie dostosować do najnowszych trendów i niuansów zawartych w Search Quality Raters Guidelines.
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
Skontaktuj się z nami tak, jak Ci wygodnie!
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]