Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie posiadasz strategii działania i kalendarza publikacji treści, pora to zmienić. Sprawdź, co możesz poprawić w swojej komunikacji z użytkownikami i potencjalnymi klientami.

Niech żyje spontaniczność!! Bo brak planu, to też jakiś plan…

noo niezupełnie… skuteczna strategia social media, powinna opierać się na - przynajmniej - zarysie planu działań, który określa cele i sposoby komunikacji Twojej marki na portalach społecznościowych. 
Dzięki strategii social media Twoja firma może skutecznie budować swoją obecność w sieci, zwiększać zasięg swojego przekazu i pozyskiwać nowych klientów. Strategia pozwala też na ustanowienie spójnego wizerunku marki w Internecie oraz na wypracowanie konkretnych celów biznesowych, takich jak np. zwiększenie sprzedaży czy budowanie lojalności klientów.

Powiem Wam, to co JA chcę!

Komunikacja, to proces, który wymaga dostosowania informacji do odbiorców, szczególnie, gdy mowa o komunikacji tak wielostronnej, jak w SM.
Założenie, że użytkownik chce słuchać tylko o tym, co JA chcę powiedzieć, często prowadzi na manowce.  Tutaj nie wystarczy po prostu opowiadać o marce. 

Dlatego ważne jest, aby przed rozpoczęciem działań na mediach społecznościowych dokładnie poznać swoją grupę docelową, zrozumieć jej potrzeby i preferencje, a także śledzić jej zachowania i reakcje na publikowane treści. Tylko wtedy można dostosować content w skuteczny sposób, czyli taki aby przyciągać i zaangażować odbiorców, budując przy tym wartościową relację z nimi.

Zasadami ortograficznymi, gramatycznymi i innymi się nie kieruję  

Poprawność językowa jest bardzo ważna, zwłaszcza w kontekście prowadzenia fanpage'u marki. Niechlujnie napisane treści i błędy ortograficzne, które biją po oczach, mogą skutecznie zniechęcić odbiorców i zniweczyć nasze wysiłki w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. 
Warto zatem zadbać o poprawność językową i składniową publikowanych treści.

Od przypadku, do przypadku

Regularność publikowania treści na mediach społecznościowych jest kluczowa dla budowania silnej i zaangażowanej społeczności, ale nie powinna przekraczać granicy i zamieniać się w spamowanie użytkowników. 
Wielkość i częstotliwość publikowanych treści powinny być dostosowane do celów, grupy docelowej i branży, w której działa marka. 
Warto także pamiętać, że nie chodzi tylko o ilość, ale przede wszystkim o jakość treści. Lepiej publikować mniej, ale wartościowych treści, które będą interesujące, angażujące i spójne. 

Czasem może odpiszę, a czasem może nie

Odpowiednie reagowanie na komentarze i wiadomości od użytkowników, pozwala nam na budowanie zaangażowania i zaufania do naszej marki. Ważne jest, aby odpowiedzi na komentarze były szybkie, przyjazne i profesjonalne, a także dostosowane do sytuacji i charakteru pytania czy opinii użytkownika. To również pozwoli nam na zrozumienie potrzeb i oczekiwań naszej grupy docelowej oraz na wypracowanie lepszej strategii komunikacji. 
A o to przecież nam chodzi ;)

A gdyby tak kupić sobie fana?

Szybkie zdobycie obserwatorów jest kuszące, ale niekoniecznie przekłada się na zwiększenie zaangażowania i lojalności klientów.
No dobrze, ale czy warto czekać? - TAAAK! Uwierz nam, że zdecydowanie lepszym podejściem jest stopniowe budowanie bazy fanów poprzez dostarczanie wartościowych treści i angażowanie się w komunikację z użytkownikami. 

Reklamy na Facebooku i Instagramie to jedno z narzędzi, które mogą pomóc w pozyskaniu nowych obserwujących. Koszt prowadzenia social media zależy od wielu czynników, jednak należy pamiętać, że inwestycja ta może przynieść znaczne korzyści w postaci zwiększenia zasięgów, lojalności klientów i wzrostu sprzedaży.

To statystyki są naprawdę takie ważne?

Tak, są. Analiza statystyk prowadzonego fanpage na Facebooku czy Instagramie jest bardzo ważna dla każdej osoby lub firmy, która chce skutecznie zarządzać swoim profilem i budować swoją obecność w mediach społecznościowych. 
Dzięki analizie statystyk można poznać preferencje swoich obserwatorów, zrozumieć, jakie treści przyciągają ich uwagę, a także dowiedzieć się, np. jakie godziny i dni najlepiej nadają się do publikowania treści.

Analiza taka pozwala również na monitorowanie i ocenę skuteczności naszych działań. Dzięki temu można szybko zidentyfikować, co działa dobrze, a co należy zmienić, aby jeszcze lepiej angażować swoich obserwatorów. 
Monitorowanie statystyk pomaga również w dalszym planowaniu kampanii reklamowych. Dzięki temu możemy dokładnie określić i wybrać najlepsze formy promocji.

Niech moc social mediów będzie z Tobą

Obecność w mediach społecznościowych daje ogromne możliwości w promowaniu swojego produktu lub usługi. Dzięki temu można dotrzeć do naprawdę szerokiej grupy odbiorców, którzy korzystają z konkretnych platform społecznościowych i są zainteresowani konkretną tematyką.

Jednak, rywalizacja o uwagę użytkowników, również jest ogromna. Firmy prześcigają się w pomysłach na prowadzenie swoich kanałów społecznościowych, co sprawia, że bywa trudno wyróżnić się na tle konkurencji.

Umiejętne i świadome korzystanie  z różnych narzędzi oraz wystrzeganie się siedmiu grzechów głównych z naszego artykułu, z pewnością ułatwi Ci zbudowanie silnej społeczności i osiągnięcie zamierzonych celów.

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.