Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content managerowi. Chodzi oczywiście o angażowanie fanów. Facebookowy Edge Rank nie pomaga markom w organicznym docieraniu do nich. Jeszcze trzy lata temu treści publikowane przez firmy na fanpage’u trafiały do 35% wszystkich fanów profilu, tymczasem dziś trafiają już tylko do 3-5%. Wniosek? Trzeba albo Facebookowi zapłacić, czyli rozpocząć promowanie postów, albo tworzyć treści o potencjale viralowym. I tu pojawia się pytanie - jakie to są treści? W naszych artykułach wskażemy 10 sposobów na to, aby Wasze posty były chętnie lajkowane, komentowane i co najważniejsze UDOSTĘPNIANE!

Dziś zajmiemy się najprostszym (i najtańszym) sposobem, dzięki któremu na Waszym fanpage’u zacznie się dziać!  Tym sposobem jest skuteczne CTA.

Krótkie przypomnienie, dla tych, którzy nie wiedzą, co oznacza ten skrót: CTA (z ang. Call To Action) to wezwanie do działania. Możesz to zrobić poprzez:

1. Zadanie w poście pytania: to najprostszy sposób, który jednocześnie pokaże, że zależy Ci na opinii i zdaniu Twoich fanów:

Musisz jednak pamiętać, że przy zadawaniu pytań otwartych (tak jak ma to miejsce w przypadku fanpage’a Orange) prawdopodobieństwo otrzymania negatywnego feedbacku jest wysokie. Zwłaszcza jeśli prowadzisz profil marki w kategorii Usługi.

2. Poproszenie fanów o oznaczenie swoich znajomych w komentarzu: wystarczy stworzyć śmieszny post i w jego treści zachęcić użytkowników do wskazywania znajomych, z którymi kojarzy się opublikowana grafika/video:

Jak widać na powyższych przykładach, tego typu posty osiągają bardzo dobre statystki nie tylko pod kątem współczynnika zaangażowania, ale także liczby wyświetleń (i zapewne zasięgu).

3. Stworzenie ankiety: miesiąc temu Facebook przywrócił możliwość przeprowadzania ankiet przez fanpage’y (do tego momentu przywilej ten miały tylko wydarzenia oraz grupy). Aby to zrobić wystarczy rozwinąć opcję z rodzajami postów na FB i wybrać “Utwórz ankietę”:

W nowych ankietach możesz stworzyć tylko dwie odpowiedzi do wyboru (możesz dodać grafiki lub gify), a do opisania każdej z opcji masz 25 znaków; możliwe jest także ustawienie terminu wygaśnięcia ankiety lub ustawienie jej bezterminowo:

Pamiętaj, że przy wyborze tego rodzaju postu występują pewne ograniczenia:

  • postów z ankietami nie można promować
  • nie ma możliwości edycji ankiety (odpowiedzi oraz czasu jej trwania)
  • użytkownicy nie mają możliwości edytowania swojej odpowiedzi
  • użytkownicy mogą zagłosować tylko raz

Poniżej przykład ankiety:

4. Zachęcenie do głosowania poprzez reakcję na Facebooku: reakcje na Facebooku pojawiły się w lutym zeszłego roku i od tamtego momentu cieszą się ogromną popularnością. Warto pamiętać, jaki potencjał kryje się pod tego typu postami - pozyskujemy dzięki nim swego rodzaju badania na temat preferencji fanów, które mogą ułatwić obranie kierunku działań i strategii na planowane kampanie.

Autor: Optima Media

Wróć

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Adrian Tureniec
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.

Kategorie na naszym blogu

Zbuduj marketing swojej firmy.
Zamów bezpłatną konsultację

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez firmę Xelibri s.c. w celu przeprowadzenia konsultacji.
W ciągu 30 minut konsultacji omówimy Twoją sytuację oraz przedstawimy strategię pozyskiwania leadów wysokiej jakości.
Google Partner

Agencja Optima Media jest partnerem Google, Certyfikat Google Partners potwierdza najwyższą jakość świadczonych usług z zakresu marketingu internetowego.