Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na Facebooku czy Instagramie przyciągniesz różnorodnych odbiorców, a atrakcyjna kreacja reklamowa wywoła duże zamieszanie i wpłynie na popularność marki. Jednak by kontrolować efektywność reklam i nie marnować budżetu przeznaczonego na marketing, warto zainstalować Piksela – to prosty kod, dzięki któremu możliwe są między innymi śledzenie działań klientów oraz skuteczny remarketing. Dowiedz się więcej na temat tego małego wielkiego narzędzia i zoptymalizuj swoje reklamy.
Czym jest Piksel od Facebooka?
Piksel to proste narzędzie oferowane przez Facebooka. Dzięki niemu możesz na bieżąco monitorować ruch na stronie internetowej Twojej firmy – między innymi w sklepie internetowym – i wykorzystywać informacje zdobyte w ten sposób oraz preferencje odbiorców do promocji produktów i usług firmy (na przykład w kampaniach reklamowych publikowanych w mediach społecznościowych). Tak naprawdę Piksel to tylko fragment kodu strony internetowej, który można zainstalować w bardzo prosty sposób, a następnie śledzić ruchy użytkowników w naszym sklepie. Choć nazwa „Piksel” nawiązuje do czegoś małego, w rzeczywistości narzędzie jest dla nas ogromnie cenne – zdobywa dla nas informacje, które ciężko byłoby zdobyć w inny sposób. To od nas zależy, co z nimi zrobimy. Piksel pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a także zminimalizować stres, ponieważ umożliwia docieranie z reklamą do grupy odbiorców, która z największym prawdopodobieństwem kupi nowy produkt – czyli do internautów, którzy już odwiedzili stronę.
Do czego służy Piksel?
Piksel śledzi działania użytkowników na stronie internetowej i dzieli je na konkretne kategorie. Sprawdza, jakie podstrony odwiedzają różne osoby i jakimi produktami się interesują, a następnie zbiera odbiorców w grupy, do których następnie my możemy kierować reklamy na Facebooku i Instagramie. Piksel umożliwia więc docieranie do niedoszłych klientów, którzy zrezygnowali z zakupu, lub do stałych klientów ze skutecznym remarketingiem. Dzięki narzędziu możemy zobaczyć realne efekty naszych kampanii reklamowych, a tym samym ocenić ich skuteczność i w razie konieczności wprowadzić niezbędne zmiany w kreacjach lub grupach docelowych.
6 korzyści z używania Piksela w kampaniach reklamowych na Facebooku
1. SKUTECZNY REMARKETING
Dzięki temu, że Piksel będzie śledził działania odbiorców na Twojej stronie internetowej, zbierze dane o ich zachowaniach, a Ty będziesz mógł skierować reklamę do grupy osób, która była już na Twojej stronie, ale z jakichś powodów nie kupiła niczego. A także do osób, które już zdecydowały się na zakup – działania marketingowe mogą pomóc Ci zatrzymać klientów na dłużej i zachęcić ich do kolejnego zakupu.
2. WYSZUKIWANIE PODOBNYCH ODBIORCÓW
Dzięki Pikselowi nie tylko możesz kierować reklamy do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, lecz także do ludzi podobnych do nich – narzędzie stworzy grupę o podobnym profilu zainteresowań do dotychczasowych odbiorców i kupujących, a Facebook będzie wtedy wyświetlał reklamy właśnie im. Takie działanie zwiększy szanse na to, że trafimy do osób zainteresowanych naszym produktem i zdecydowanych na dokonanie zakupu w sklepie.
3. OPTYMALIZACJA REKLAM
Dzięki Pikselowi wiesz, które kampanie reklamowe okazały się najskuteczniejsze i wygenerowały najwięcej konwersji, czyli zakupów w sklepie internetowym. W statystykach reklamy zobaczysz liczbę wejść na konkretną stronę, liczbę zakupów oraz dodań produktu do koszyka. To umożliwi Ci wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
4. OPTYMALIZACJA KOSZTÓW
Facebook potrzebuje trochę czasu, by odpowiednio nakierować reklamę – do tego czasu testuje kreacje na grupie odbiorców, która prawdopodobnie będzie zainteresowana zakupem, przez co częściowo trafia z reklamą do niewłaściwych osób. Aby wydajniej wykorzystać budżet i osiągnąć jak najlepsze efekty, określ grupę odbiorców przy pomocy Piksela Facebooka – pomoże Ci to sprofilować ich po zainteresowaniach. To doskonały sposób na zaoszczędzenie pieniędzy.
5. ZBIERANIE INFORMACJI O ODBIORCACH
Piksel nie tylko śledzi konkretne zachowania (potencjalnych) klientów, lecz także monitoruje urządzenie, z którego korzystają, czy lokalizację, w jakiej się znajdują. A to sprawia, że możesz jeszcze bardziej spersonalizować reklamy. Przykładowo: jeśli sprzedajesz aplikację stworzoną tylko na iPhone’y, możesz skierować reklamy do osób, które z nich korzystają – a więc do internautów, którzy właśnie z takiego telefonu kliknęli w reklamę i weszli na Twoją stronę. Piksel pomoże również ustalić, ile czasu użytkownicy spędzają na stronie oraz jakie produkty klikają najczęściej. Dzięki temu łatwiej będzie też ustalić schemat postępowania użytkowników i sprofilować reklamy oraz sklep pod ich kątem.
6. INFORMACJE O PORZUCONYM KOSZYKU
Zawsze, gdy potencjalny klient dodaje produkt do koszyka, ale rezygnuje z ostatecznego zakupu na dalszym etapie, jesteśmy ciekawi, co było przyczyną tej rezygnacji. Piksel pozwoli prześledzić postępowanie użytkowników i ustalić, na jakim etapie zakupu wycofali się z transakcji. Dzięki temu łatwiej będzie ustalić, czy nie jest to przypadkiem nasza wina – być może proces zakupowy jest zbyt trudny, a kolejne kroki są mało intuicyjne? Jeśli można, to warto zrobić coś inaczej, lepiej – Piksel pomoże Ci sprawić, by klienci się nie zniechęcali.
Jak zainstalować Piksel na swojej stronie?
Instalacja Piksela jest bardzo prosta. Fragment kodu, który należy umieścić w kodzie strony internetowej, generuje się w zakładce Piksele w menedżerze reklam – wystarczy wybrać nazwę i kliknąć „utwórz”. Teraz masz kilka możliwości – możesz powiązać kod z platformą partnera (na przykład Shopify czy WooCommerce), samodzielnie zainstalować kod (nie jest to trudne, Facebook poinstruuje cię, jak to zrobić krok po kroku) lub wysłać instrukcję via e-mail do osoby, która zainstaluje kod za Ciebie – na przykład deweloperowi strony internetowej. To wszystko, Piksel jest już na Twojej stronie!
Piksel – konfiguracja zdarzeń
W zakładce Piksele możesz nie tylko utworzyć swój Piksel, lecz także skonfigurować wydarzenia, które pomogą Ci jeszcze lepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców i celu, jaki chcesz osiągnąć. Nie w każdej reklamie chodzi przecież o zakup konkretnego produktu, czasem zależy nam na przykład na dodaniu produktu do koszyka, wejściu na konkretną podstronę i wyświetleniu jej zawartości, rozszerzeniu grona odbiorców firmowego newslettera czy zarejestrowaniu się przez formularz na stronie. Konfiguracja konkretnych zdarzeń możliwa jest za pomocą wtyczki w CMS oraz z poziomu menedżera reklam.