Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z owym produktem/usługą – tzw. fanpage”a. W tym celu, musimy na stronie logowania do portalu lub też po wejściu na nasze konto, kliknąć w znajdującą się z lewej strony zakładkę ,,Utwórz stronę”, a następnie uzupełnić podstawowe informacje o reklamowanym przedmiocie. Za pośrednictwem strony naszego przedsiębiorstwa, stowarzyszenia czy akcji charytatywnej, możemy bez trudu udostępniać fotografie, filmy video i inne materiały związane z tym, co promujemy. Aby użytkownicy Facebooka, mogli do nich dotrzeć, wystarczy, że dadzą tzw. „lajka” na naszym fanpage”u. Stronę na Facebooku możemy także wykorzystać do badana rynku, bowiem dzięki statystykom możemy poznać wiek, płeć i lokalizację odbiorców naszych postów oraz przekonać się, które informacje są dla nich najciekawsze. Nasz fanpage powinien być atrakcyjny nie tylko ze względu na treści, jakie prezentuje, ale i na jego szatę graficzną. Warto zadbać o umieszczane na nim zdjęcia, dobrze wyeksponowane logo naszego przedsiębiorstwa oraz wysokiej jakości cover photo.
Chcąc szybko powiadomić duże grono osób o wydarzeniu, jakie organizuje nasza firma, również możemy skorzystać z Facebooka. Wystarczy w prawej kolumnie strony głównej portalu wybrać polecenie Wydarzenie à Utwórz i, podobnie jak w przypadku zakładania fanpage”a uzupełnić podstawowe informacje – czas i miejsce wydarzenia oraz wybrać, czy zapraszamy na nie wszystkich znajomych czy wybraną ich grupę. Link do wydarzenia dobrze jest udostępnić, by informacja o nim trafiła do większej liczby użytkowników Facebooka.
W celach promocyjnych, warto też skorzystać z usługi Grupy. W lewej kolumnie strony głównej serwisu wybieramy zakładkę Grupy, podajemy jej nazwę oraz określamy, kto może być jej częścią. Każda aktywność członka grupy, jest widoczna dla innych – otrzymują oni powiadomienie. W związku z tym, w obrębie grupy można np. tworzyć wspólne projekty. Grupa przydaje się też w celu reklamowania działalności biznesowej. Można bowiem zaprosić do niej osoby z danego terenu i publikować na jej stronie informacje o naszej firmie oraz zagadnienia związane z branżą, w jakiej działamy.
Do promowania swojego biznesu lub czegokolwiek, możemy również użyć swojego Facebookowego profilu i to na nim udostępniać informacje w formie tekstowej oraz multimedia.
Facebook ułatwia również komunikację z klientami. Daje on bowiem możliwość stworzenia botów do Messengera (Facebookowy komunikator), które znacznie uproszczą dialog z użytkownikami naszego produktu/usługi.
Chcąc prowadzić kampanię reklamową firmy na Facebooku, dobrze jest współpracować ze specjalistami, których działania niewątpliwie przyniosą nam korzyści.
XXI wiek niesie ze sobą morze biznesowych możliwości. Prawdziwym grzechem jest, nie wykorzystywać szans, jakie daje nam informatyzacja.