Spis treści:
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać swoje zadanie w postaci przekonywania czytelników do pewnych zachowań. Jakość treści pojawiających się w Internecie bezpośrednio przesądza o tym, jak dany serwis widzą użytkownicy oraz roboty Google.
Wysokiej klasy treść może, raz napisana posłużyć bardzo długo. Wystarczy ją co jakiś czas odświeżać, a na trwałę wryje się w świadomość użytkowników strony internetowej. Nie zawsze jednak można wykorzystać ponownie raz stworzony tekst. Musi on spełniać pewne wymogi:
Niezależnie od tego czy piszemy nowy content czy też recyklingujemy już istniejący, musimy potrafić wyobrazić sobie, jak zostanie on odebrany przez czytelników. W sieci można odnaleźć ogromne ilości treści, które nie są w żaden sposób odkrywcze, a jedynie powielają powszechnie dostępne informacje. W związku z tym, szczególny nacisk należy kłaść na unikatowość contentu, którego treść będzie nie tylko wyróżniała się spośród innych tekstów przyciągając oko czytelnika, ale też będzie fachowa i użyteczna. Nikt nie chce po raz setny czytać tych samych tekstów, które widział już na stronach internetowych konkurencji. Może więc warto przyjrzeć się modzie i, zamiast tekstu postawić na obecność na stronie WWW video czy innych multimediów i to właśnie za ich pomocą przekazywać użytkownikom informacje?
Tworząc lub aktualizaując content, należy przeprowadzić odpowiedni research, by zgromadzić odpowiednią ilość informacji, jakie wykorzystamy w pisaniu naszego tekstu. Chcąc przygotować wysokiej jakości treść, która nie tylko będzie przyjemna dla oczu czytelników, ale też będzie generowała ruch na naszej stronie WWW, możemy skorzystać z mających za zadanie badać preferencje użytkowników narzędzi takich jak Google Trends czy Keyword Planner. Im więcej informacji na temat zainteresowań czytelników zgromadzimy przed przystąpieniem do tworzenia contentu, tym będzie on bardziej wartościowy.
Należy zdecydować, w jakiej formie chcemy przekazywać informacje użytkownikom naszej strony internetowej. Dobrze, by była ona inna niż ta, która do tej pory prezentowała się na naszej stronie WWW. Można np. zamienić tekst na infografikę lub materiał filmowy. Na jego podstawie napisać e – booka albo, zamiast istniejącej infografiki stworzyć ciekawą animację. Jeśli jednak decydujemy się na stworzenie contentu w formie tekstowej, musimy pamiętać, że nasza treść powinna być przyjazna czytelnikom nie tylko ze względu na swoją zawartość, ale i na wygląd. Tekst powinien być dobrze sformatowany, posiadać akapity i nagłówki, może też być wzbogacony o fotografie czy filmy. Jednym słowem – najważniejsza jest czytelność contentu.
Wyszukiwarki Google najbardziej cenią te strony internetowe, na których użytkownik może znaleźć unikatowe teksty. Warto więc odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
Odpowiadając na te pytania, dowiemy się, jaki content powinniśmy przekazywać naszym użytkownikom.. Posiadając sklep internetowy, powinniśmy samodzielnie opisywać sprzedawane w nim produkty zamiast wzorować się na opisach dostępnych w sieci, a prowadząc bloga nie warto przepisywać cudzych wpisów – lepiej samemu wymyślać i realizować ich tematy. Dobrze też znaleźć niszę, tworzyć teksty, jakich nie sposób odnaleźć nigdzie indziej. Poruszać tematy, których nikt do tej pory nie poruszał, a nie odświeżać te, które już milion razy odświeżono.
Duplikowanie treści to błąd, ponieważ roboty Google bardzo szybko wykrywają tego rodzaju praktyki, a strona, której właściciela na nich przyłapią spada na samo dno w rankingach wyszukiwania.
Gros właścicieli stron internetowych wciąż nie uświadamia sobie, że receptą na ich sukces, jest właśnie systematyczność. Ograniczanie się do pisania jednego lub dwóch tekstów w miesiącu to za mało. Strona internetowa posiadająca wielu użytkowników błyskawicznie ich straci, jeśli nie będzie regularnie zapewniać im niespotykanego nigdzie indziej contentu.
Pragnąwszy uzyskiwać profity ze swoich działań content marketingowych, warto postarać się, by były one w każdym calu zaplanowane i oparte o raporty z analiz popularnych wyszukiwań. Np. jeśli jakiś czas temu uraczyliśmy odbiorców naszego serwisu internetowego ciekawą treścią, której popularność znalazła odzwierciedlenie w ilości jej wyświetleń i polubień, dobrze jest kiedyś ją zaktualizować, rozszerzyć o nowe informacje i ponownie przedstawić gościom swojej strony internetowej. Dzięki prezentowaniu dużej ilości wysokiej jakości contentu, można zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, zyskać dla niej nowych odbiorców oraz przywiązać do niej tych stałych. Nie ma uniwersalnej rady, z jaką częstotliwością należy dodawać do wojego serwisu nowe treści. Należy samodzielnie przeprowadzić testy w zakresie popularności naszej strony i określonego contentu, jaki na niej umieszczamy i na podstawie ich wyników wypracować własną odpowiedź na to pytanie.
Czasem, pomimo wygenerowania wysokiej klasy contentu, czujemy, że nie cieszy się on zbyt dużym zainteresowaniem użytkowników oraz nie osiąga zbyt wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Najprawdopodobniej nie został on zauważony przez odpowiednią ilość odbiorców. Tego rodzaju sytuacje spowodowane są tym, że zbyt mała ilość odbiorców odnajduje dany content po wpisaniu w wyszukiwarkę Google odpowiedniej frazy. W dopasowaniu optymalnych słów kluczowych przydatne często bywają pewne narzędzia:
Dzięki temu, niesamowicie łatwemu w obsłudze narzędziu od Google, możemy poznać częstotliwość, z jaką są wpisywane w Google konkretne hasła. Wystarczy wpisać pożądaną frazę w polu wyszukiwania, a Google Keyword Planner udostępni nam dane na temat wyszukiwania danego zapytania w ostatnim miesiącu lub, jeśli zechcemy statystykę wyszukiwania konkretnej frazy w poszczególnych miesiącach. W zasobach Google Keyword Plannera odnajdziemy również wiele podpowiedzi kluczowych zapytań, których możemy użyć tworząc swój content.
Jest to narzędzie, które pomoże zapoznać się z aktualnie obowiązującymi w danej branży lub okolicy trendami. Nie podaje ono liczbowych statystyk dotyczących wyszukiwania poszczgólnych treści, a informacje na temat preferencji użytkowników.
Narzędzie to stanowi połączenie dwóch pierwszych. Pokazuje zarówno statystyki wyszukiwania konkretnychfraz, a także informuje o obowiązujących w poszczególnych branżach trendach. Ponadto narzędzie Senuto pomoże nam wyróżnić się na tle konkurencji i porównać, jakie słowa kluczowe odróżniają nasz serwis od stron internetowych konkurencji, a jakie z nimi łączą.
Prezentowanie odbiorcom poradników mających za zadanie nakłonić ich do konkretnych interakcji może nie tylko pomóc w zwiększeniu ruchu na naszej stronie internetowej, ale również w budowaniu silnych relacji z jej użytkownikami. Każdorazowy kontakt z odbiorcami naszego serwisu może w przyszłości zaowocować wymiernymi korzyściami takimi jak dokonanie zakupów w naszym sklepie internetowym, a nie u konkurencji. Im więcej ciekawych treści znajdą na naszej stronie odbiorcy, tym większa szansa, że w przyszłości wybiorą właśnie nas, a nie naszych oponentów. Dlatego też, tworząc content należy dołożyć wszelkich starań, by był on unikalny i interesujący dla czytelników. Wówczas będzie on mógł zostać ponownie wykorzystany, bo, jeśli treść jest dobra to dlaczego mamy pozwolić jej zbyt szybko umrzeć?
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]