Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. Nikt chyba nie ma już wątpliwości, że brak obecności firmy w Internecie, a więc także w najpopularniejszej wyszukiwarce, stanowi poważne uchybienie. Jeżeli ciągle zastanawiasz się, czy warto promować swoją firmę w Google, pomyśl o tym, że z tej wyszukiwarki korzysta aż 97 % wszystkich użytkowników Internetu, aktywnie szukając usług i produktów, które zamierzają kupić. W związku z tym Twojej firmy naprawdę nie stać na to, aby nie reklamować się w Google.
Kampania AdWords w Google.pl: precyzyjne kierowanie na słowa kluczowe
Reklama w Google to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nowych klientów. Linki sponsorowane Google AdWords pojawiają się w postaci podpowiedzi stron, na których internauta może znaleźć szukane przez siebie produkty. Każdy link posiada swój adres URL, nagłówek oraz opis, opcjonalnie także rozszerzenia w postaci numeru telefonu lub adresu. Jedną z najważniejszych zalet reklamy w Google jest możliwość niezwykle precyzyjnego dopasowania na słowa kluczowe, dzięki czemu możemy z dużą dokładnością określić, dla jakich fraz kluczowych chcemy wyświetlać linki sponsorowane.
Dopasowanie słów kluczowych pozwala dotrzeć bezpośrednio do klientów, którzy szukają konkretnych produktów, które mamy w swojej ofercie, a jednocześnie uniknąć kosztów reklamowania strony www osobom, które są zainteresowane towarami niedostępnymi w ofercie. Przykładem może być zastosowanie frazy „buty sportowe Nike” zamiast bardziej ogólnego sformułowania „buty sportowe”, dzięki któremu docieralibyśmy także do osób, które szukają butów sportowych, ale innych producentów, których nie sprzedajemy. Dopasowanie reklamy Google na stronie to klucz do sukcesu, dzięki któremu linki sponsorowane są wyświetlane tylko wąskiemu gronu odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem są zainteresowani dokonaniem zakupu.
Reklama Google: cennik i optymalizacja kosztów
Reklama w Gogole AdWords jest skuteczna, a dzięki możliwości precyzyjnego planowana budżetu kampanii, wcale nie musi być droga. Google zdaje sobie sprawę z tego, że dla firm jedyna wartościowa reklama to taka, która przynosi wymierne efekty, więc opłaty są naliczane nie za wyświetlanie linków sponsorowanych, ale za realne kliknięcia. Dodatkową korzyścią jest możliwość ustalenia, za jaką maksymalną cenę chcemy kupić pojedyncze kliknięcie.
Jeżeli aktualny kosz kliknięcia przewyższy zadeklarowaną kwotę, np. ze względu na zbyt dużą konkurencję na daną frazę, nasza reklama Google Adwords się nie wyświetli i nie poniesiemy żadnych kosztów. Co więcej, mamy możliwość określenia różnych stawek CPC (cost per click) dla różnych grup słów kluczowych. W praktyce oznacza to, że każda firma może zdefiniować, które słowa kluczowe są dla niej bardziej wartościowe i jest w stanie zapłacić za nie więcej, np. frazy powiązane z produktami i usługami, na których marża jest najwyższa. Pozostałe słowa kluczowe mogą mieć niższą stawkę, dzięki czemu w kampanii AdWords cena jest dostosowana do możliwości klienta i skrojona na miarę jego działalności.
Reklama w Google jest obecnie uważana za jedną z najskuteczniejszych form promocji on-line. Głównie ze względu na możliwość optymalizowania budżetu, precyzyjnego dopasowana treści reklam oraz zasad ich wyświetlania do charakterystyki grupy docelowej, a także jasne zasady raportowania, w jaki sposób realizowane są wydatki w ramach systemu AdWords. Zalety promocji w Google sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się pozyskiwać nowych klientów właśnie za jej pomocą.