Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o reklamie”, która pozwoli użytkownik dokładnie się dowiedzieć, na temat personalizacji reklam.
„Informacje o reklamie” mają pomóc w zrozumieniu systemu wyświetlania reklam. Dla firmy jest to kolejny krok w stronę pełnej transparentności. Ta funkcja pozwoli jeszcze każdemu użytkownikowi kliknąć w dowolną reklamę i dowiedzieć się, czemu to właśnie on jest odbiorcą.
Jak działa nowa funkcja?
Nową funkcjonalność znajdziemy po kliknięciu przycisku „udostępnij” w prawym dolnym rogu ekranu. Dzięki niej możemy się zapoznać z parametrami, które zostały wykorzystane do wyświetlenia mu danej reklamy (np. wiek przypisany do konta użytkownika zgodny z kryteriami wyświetlania reklamy ustawionymi przez reklamodawcę czy też jego zainteresowania), uzyskać dostęp do ustawień personalizacji reklam i wprowadzić zmiany swoich preferencji lub przejść do strony „Reklamy a Twoje dane”, która pomoże mu zrozumieć, w jaki sposób TikTok wykorzystuje jego dane do celów reklamowych.
Platforma zapowiada prace nad kolejnymi narzędziami pomagającymi członkom społeczności zrozumieć, dlaczego widzą określone reklamy, rozszerzać swoje rozwiązania na nowych rynkach i kontynuować współprace z partnerami branżowymi w celu poszukiwania bardziej innowacyjnych rozwiązań w zakresie przejrzystości reklam.