Spis treści:
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają z dobrodziejstw sztucznej inteligencji, to na pierwszym miejscu stawiają człowieka. I w tym miejscu musisz wiedzieć jedno -bycie na bieżąco z tymi zmianami sprawi, że Twoja strona ma szanse wyświetlać się na wyższych pozycjach. I zgarniać dla siebie ruch konkurencji!
Zacznijmy od konkretów, czyli listy najważniejszych trendów SEO w 2024 roku. Będzie krótko, ale treściwie.
Zgodnie z zapowiedziami w 2024 roku w SEO istotne będą:
Czy to wszystko? Na pewno nie. Na tych 6 elementów warto jednak zwrócić szczególną uwagę.
Panoszy się to AI niemiłosiernie! A skoro tak, to testowane obecnie zagranicą SGE może w końcu dotrzeć także do Polski. Daty wciąż nie znamy, choć wielu specjalistów spekuluje, że może to wydarzyć się w maju… Jak będzie? Zobaczymy.
Search Generative Experience to określenie odpowiedzi generowanych przez model językowy i wyświetlanych na górze wyników wyszukiwania Google – bez konieczności wchodzenia w jakikolwiek link.
ak widać na powyższym przykładzie, tak zaprezentowana odpowiedź sprawi, że wiele osób nie odczuje potrzeby szukania dalej. Efekt? CTR (czyli współczynnik klikalności) nawet z najwyższych pozycji wyraźnie spadnie. SGE na pewno jest więc całkiem użytecznym rozwiązaniem dla osób korzystających z wyszukiwarki. Dla marek oraz specjalistów SEO może jednak, przynajmniej na początku, być prawdziwą zmorą i dużą przeszkodą w dowożeniu wyników.
Pozostaje jednak wierzyć, że użytkownicy będą bardziej dociekliwi i nawet po zapoznaniu się z odpowiedzią w SGE zechcą zdobyć więcej szczegółowych informacji. Tym razem już na stronie internetowej.
Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że zeszły rok niejako „zaskoczył” nas skalą rozwiązań AI. Wbrew pozorom nie byliśmy do tego najlepiej przygotowani. Efekt? Długi czas aklimatyzacji.
Rok 2024 pod tym względem już teraz wygląda zupełnie inaczej. A będzie tylko lepiej, ponieważ sztuczna inteligencja i rozwiązania AI to bardzo mocny trend w SEO. Masowe generowanie treści z wykorzystaniem np. chatu GPT, wdrażanie kolejnych narzędzi itp. Robimy wszystko, by zyskać przewagę konkurencyjną.
ALE… w tym miejscu warto przytoczyć ważną myśl, która wybrzmiała m.in. podczas tegorocznej edycji konferencji „Kulturalnie o SEO”: Chat GPT to nie wszystko.
Ważne!
Chat GPT, zwłaszcza wykorzystywany w pojedynkę, nie stanowi żadnej przewagi konkurencyjnej. Po pierwsze z powodu właściwych mu halucynacji, czyli fałszywych informacji (sfabrykowanych przez chat GPT) podawanych jako prawdziwe. Halucynacje są wynikiem na przykład tego, że model językowy nie zrozumiał zadanego pytania lub błędnie je zinterpretował. Może to mieć ogromne konsekwencje – zwłaszcza w branżach z kategorii Your Money, Your life. Po drugie natomiast ma on obecnie wiedzę z kwietnia 2023 roku. Właśnie dlatego, jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki, musisz wyposażyć chat GPT w personalizowane, dużo bardziej rzetelne dane.
Nie ma oczywiście nic złego w tworzeniu treści ze wsparciem AI. Pamiętaj tylko, żeby od samego początku robić to z głową. Przykładowo publikowanie setek artykułów w jednym momencie nie poprawi Twoich wyników. Za to na pewno zwróci uwagę robotów Google’a i narazi Twój serwis na różne konsekwencje. Chociażby utratę dotychczasowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Właśnie dlatego w tym roku trend w SEO związany z AI bardziej niż na ilość stawia na ilość połączoną z jakością. Google w swoich dokumentacjach precyzuje, że pod słowem jakość kryje się coś tak oczywistego jak… sygnały ludzkie. Możemy rozumieć pod nimi nie tylko fakt, że człowiek odwiedza daną stronę, ale także człowiek bierze czynny udział w tworzeniu treści (czyli póki co AI JESZCZE nie zabiera ludziom pracy! :D).
W różnych opracowaniach trendów SEO na 2024 oraz w licznych wypowiedziach ekspertów z Polski oraz ze świata pojawiają się informacje związane z Parasite SEO. Technika ta dotyczy budowania linków oraz ściągania ruchu na stronę.
Parasite SEO – jedna z technik linkbuildingu. Polega ona na wykorzystaniu autorytetu dużych platform internetowych do promocji własnych treści. W dużym uproszczeniu chodzi więc o „pasożytowanie” na mocy istniejących już witryn.
Spam Update z marca 2024 może tu jednak nieco namieszać i wymusić na seowcach dużo ostrożniejsze działanie.
Nie da się ukryć, że Google od lat jest absolutnym panem i władcą w temacie SEO. W 2022 roku wyszukiwarka ta miała aż 92% udziału w rynku wyszukiwarek. Dwa lata później przewiduje się, że coraz więcej zapytań użytkowników może odbywać się poza wyszukiwarką Google, np. na YouTube czy w mediach społecznościowych. Takie serwisy jak TikTok zdecydowanie bardziej przekonują młodsze pokolenie. I warto wziąć to pod uwagę. W końcu zadaniem tak seowców, jak marketerów jest prowadzenie działań dokładnie w tych miejscach, w których pojawiają się potencjalni klienci.
Gdzie Internauci szukają odpowiedzi na pytania?
Google
Youtube
TikTok
Pinterest
Na moc tego trendu SEO wskazują same działania Google’a, który w widoczny sposób dostosowuje się do zachodzących zmian. Wystarczy spojrzeć np. na wdrażanie snippetów SGE czy testowanie treści wideo oraz obrazów w wynikach wyszukiwania.
Merytoryczność i konwersacyjność treści contentowych nikogo już nie zaskakuje. Nie od dziś wiadomo, że misją Google jest porządkowanie treści wyświetlanych w wynikach wyszukiwania i jak najlepsze dopasowywanie ich do intencji użytkowników.
Nikogo więc nie dziwią także kolejne zmiany związane z dbałością o jak najwyższą jakość publikowanych treści. Silnym trendem w 2024 roku jest więc przestrzeganie zasady E-E-A-T. Oznacza to postępowanie zgodnie z:
E – ang. Experience – doświadczeniem,
E – ang. Expertise – wiedzą,
A – ang. Authoritativeness – wiarygodnością,
T – ang. Trust – zaufaniem.
Jak się pewnie domyślasz, rozbudowanie tej zasady o dodatkowe „E” wynika m.in. z szerzących się na ogromną skalę treści AI. Google nie mówi, że takie teksty są złe. Mówi za to – dość zresztą wyraźnie – że teksty oparte na doświadczeniu, wiedzy i wiarygodnym autorytecie są, cóż, lepsze. To dodatkowe „E” odpowiadające za doświadczenie może decydować o Twoim być albo nie być w rankingu Google w 2024 roku.
Wniosek wydaje się więc prosty. Dobry, godny zaufania, merytoryczny i (współ)tworzony przez ekspertów content będzie na wagę złota.
Po raz kolejny trudno mówić o nowości. Jednak search intent, czyli intencja użytkownika, to niezaprzeczalnie bardzo silny trend w SEO.
Chodzi tu przede wszystkim o to, by tworzyć treści jak najlepiej odpowiadające nie na samą frazę kluczową, ale na stojącą za tą frazą potrzebą. Jako seowiec czy twórca treści musisz więc zadać sobie pytanie, jakiej odpowiedzi oczekuje Twój odbiorca, gdy wpisuje w okno wyszukiwarki konkretne zapytanie.
Przykład? Jeśli ktoś wpisuje pytanie „jak zmienić olej w samochodzie”, to nie potrzebuje, by tekst tłumaczył mu, czym jest samochód. Niby oczywiste, ale… dużo zmienia w dotychczasowym procesie projektowania treści. Spójrz nawet na ten tekst. Jeśli wpisana przez Ciebie fraza brzmiała „trendy SEO w 2024 r.”, to oczywiste jest, że przede wszystkim chcesz dowiedzieć się, jakie te trendy są. Właśnie dlatego jeden z pierwszych akapitów zbiorczo odpowiada na to pytanie. Dopiero później – jeśli poczujesz taką potrzebę – możesz przejść dalej i zapoznać się z opisami każdego z wymienionych trendów SEO. Taka konstrukcja tekstu sprawia, że czytelnik prawdopodobnie spędzi na konkretnej stronie więcej czasu. To z kolei jest dla Google’a sygnał, że treść odpowiedziała na jego potrzeby. Efekt? Rosnące pozycje w wyszukiwarce!
Przeczytaj także: Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Przez wiele lat SEO było działaniem wyłącznie długofalowym, a na efekty przychodziło nam czekać co najmniej kilka tygodni czy nawet miesięcy. Trendy SEO w 2024 nieco zmieniają tę perspektywę. Albo przynajmniej ją rozszerzają.
Pozycjonowanie ma swój coraz większy udział w działaniach tu i teraz. Wszystko za sprawą takich wynalazków jak Google News i Google Discover. Nie są to oczywiście tegoroczne nowości. Ale w tym roku mogą one zdecydowanie zyskać na znaczeniu. A skoro tak – potrzebujesz się nimi zainteresować. Już teraz robią to np. liczne wydawnictwa internetowe.
W tej sytuacji potrzebujesz pamiętać, że Google Discover, funkcja działająca na telefonach oraz tabletach, nie opiera się na tym, co wpiszemy w okno wyszukiwania. Tutaj królują spersonalizowane treści wyświetlane na podstawie aktywności konkretnej osoby. Przykład? Jeśli szukasz ostatnio informacji nt. biletów na tegoroczną Ligę Narodów, to dość szybko Twój feed w Google Discover wypełni się informacjami związanymi ze światem siatkówki. Wyświetlane informacje opierają się m.in. na
Mogłoby się wydawać, że to już wszystko. Ale jest nieco inaczej. SEO – jak pewnie wiesz – to dość złożony proces. Z roku na rok obejmuje on coraz więcej elementów, na które trzeba zwracać uwagę. Nawet wtedy, gdy nie są one „oficjalnie” uznawane za najważniejsze trendy.
Właśnie dlatego niżej znajdziesz listę rzeczy, które mogą wpłynąć na Twoją codzienną pracę. Obserwuj zmiany, czytaj case studies i sprawdzaj, co sprawdzi się w Twoim biznesie lub na Twojej stronie www.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Skoro wiesz już, co w SEO piszczy, to czas zastanowić się, jak te trendy przełożyć na konkretne działania i zadania. Ostateczna decyzja należy oczywiście do Ciebie, ale mamy kilka propozycji do rozważenia lub wdrożenia.
Pamiętaj tylko, żeby wszystko dokładnie przemyśleć. Nie warto też robić wszystkiego jednocześnie. Ustal priorytety i dopiero wtedy działaj.
Trendy w SEO 2024 mogą przełożyć się przykładowo na takie działania oraz projekty:
Bardzo istotne wydaje się też działanie nie pod dyktando algorytmów, ale ludzi. Jak by nie było to właśnie oni mają odwiedzić daną stronę www i korzystać na publikowanych tam treściach. Także używaj AI, automatyzuj procesy i usprawniaj swoją codzienną pracę. Po prostu rób to z głową. Tak żeby przy okazji następnej aktualizacji Google nie stracić wypracowanych pozycji!
Oceń naszą twórczość:
Umów się na bezpłatną konsultację
Co zyskasz?
W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)
Czym jest Core Web Vitals w SEO?
Core Web Vitals to zestaw metryk wprowadzony przez Google, który ma na celu ocenę jakości […]
Co to jest long tail
„Long tail” (długi ogon) w kontekście SEO odnosi się do dłuższych, bardziej szczegółowych fraz kluczowych, […]
Pozycjonowanie Long Tail
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, mimo że […]
Czym jest optymalizacja techniczna SEO?
Optymalizacja techniczna SEO to jeden z elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Obejmuje działania, które mają na […]
Modele rozliczeń reklamy internetowej – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia
Model rozliczeń w kampaniach internetowych może w dużej mierze zadecydować o tym, czy osiągniesz wyniki, […]
Ile kosztuje reklama w Google Ads i co na to wpływa?
System reklamowy Google Ads pozwala firmom różnej wielkości docierać do konkretnych grup odbiorców, umieszczając ich […]
Czym jest i do czego służy Google Tag Manager?
Jeśli prowadzisz biznes online, wiesz, jak duże znaczenie ma skuteczna analityka. Każda kampania marketingowa, strategia […]
Audyt E-E-A-T – skontroluj swoją stronę www
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe zdobywają topowe pozycje w Google, mimo że […]
E-E-A-T w SEO – co to takiego i dlaczego Google tak bardzo na to stawia?
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe trafiają na pierwszą stronę Google niemal bez wysiłku, […]
Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców
Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]
Jakie treści publikować na blogu firmowym?
Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]
Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]
Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z
Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]
Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]
Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach
Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]
Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?
Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]
Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik
Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]
Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?
Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?
Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]
Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?
Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]
6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej
Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]
7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]
10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]
Cechy idealnego linku
Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]
Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]
Real Time Marketing. Z czym to się je?
Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]
Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?
Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]
Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]
Remarketing w Google Ads
Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]
Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?
Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]
Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]
Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad
Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]
W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?
Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]
Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego
Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]
Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?
Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]
Storytelling w marketingu
Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]
Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania
Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]
Czy warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]
Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media
Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]
Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?
Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]
Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?
Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]
Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?
Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]
Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?
Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]
Jak być bezpiecznym w social mediach?
Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]
Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?
Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]
TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce
Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]
TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!
Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]
Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży
YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]
Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?
Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?
Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]
Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)
Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]
Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?
Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]
Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny
Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]
Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania
Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]
5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www
1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]
Jak działa pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]
Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]
Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps
Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]
Skuteczne opisy produktów
Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]
Reguły automatyczne AdWords
Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]
13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym
Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]
Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?
Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]
Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!
Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]
Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych
Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]
Facebook zmienia algorytm News Feedu
Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]
Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]
Metody zgłaszania stron do Google
Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]
Klient zawsze w centrum uwagi
Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie dane na temat […]
Klient częścią zespołu
Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]
Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności
Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]
Empatia zamiast sympatii
Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]
Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords
Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]
Czy certyfikat SSL może zaszkodzić
Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]
Coraz więcej mody w sieci
Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]
Co przeglądamy w internecie
Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]
Account manager – o co pytać w trakcie briefingu
Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]
Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?
Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]
Najważniejsza jest treść!
Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]
Jaką agencję reklamową wybrać?
Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]
Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy
Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]
Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]
Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?
Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]
5 zasad optymalizacji stron WWW
Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]