Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, którzy pozostaną z nią na dłużej i docenią jej sposób komunikacji. Budowanie rozpoznawalności marki to długotrwały proces, który wymaga przemyślanej strategii i konkretnych działań. Zobacz, jak tworzyć treści na social media Twojej firmy, dzięki którym zapunktujesz u obserwatorów.
Dopasuj treści do odbiorców
Treść, temat oraz język komunikacji używane w postach w mediach społecznościowych muszą być dopasowane do docelowej grupy odbiorców, do której kierujemy nasze komunikaty. Inaczej będziemy komunikować się firmami, do których chcemy dotrzeć z naszą ofertą, a zupełnie inaczej z osobami prywatnymi, szczególnie z młodzieżą, na którą media społecnościowe mają o wiele większy wpływ niż media tradycyjne. Dlatego ustalenie grupy docelowej i sprecyzowanie formy komunikacji z nią są tak ważne, jeśli chcemy prowadzić atrakcyjny profil mediach społecznościowych i zaciekawić swoimi treściami odbiorców.
Dopasuj treści do portalu
W zależności od tego, na jakim portalu prowadzimy profil firmowy, grafika czy same treści będą się od siebie różniły, i to diametralne. Podczas gdy na Instagramie królują grafiki i hasztagi, liczy się głównie strona wizualna, a tekst nie może być zbyt długi, na Facebooku można pozwolić sobie na więcej. Zupełnie inaczej ma się sprawa z LinkedInem, czyli profesjonalnym portalem, w którym komunikacja będzie bardziej oficjalna, a treści – bardziej biznesowe. Jeśli nasza firma kieruje ofertę do młodszych osób, najlepszym kanałem do komunikacji z docelową grupą odbiorców będzie TikTok, czyli portal, na którym publikuje się krótkie nagrania.
Twórz atrakcyjne grafiki, które przyciągną wzrok
Jeśli publikujemy fotografie, wybierajmy te najładniejsze i najlepszej jakości. Nikogo nie przyciągnie rozmazany obraz pełen pikseli, nieatrakcyjne ujęcie, które wygląda jak robione na szybko, byle jak, bez pomysłu. Grafiki czy infografiki także muszą być estetyczne, dlatego w tej kwestii przydatne będą wiedza i doświadczenie dobrego grafika, który ma wyczucie stylu i dobierze stronę wizualną odpowiednio do profilu naszej firmy i jej kolorystyki. Każdy post to nasza wizytówka, dlatego powinniśmy przywiązywać dużą wagę do tego, jak wygląda wszystko to, co publikujemy.
Pisz treści, które przyciągają uwagę
To, co piszemy i publikujemy, musi być przede wszystkim atrakcyjne dla odbiorców i podane w przestępny sposób. Ważne są więc nie tylko język i rodzaj komunikatu dopasowane do grupy docelowej, lecz także rodzaj treści i informacje, które chcemy przekazać. Czytelnicy muszą z tych postów wyciągnąć również coś dla siebie – jeśli zaciekawi ich któraś z Twoich treści i dowiedzą się z niej czegoś ciekawego, chętniej przeczytają kolejne materiały i zaczną kojarzyć Twoją firmę pozytywnie. Równie ważny jest poprawny język. Błędy mogą zdarzyć się każdemu, jednak dbałość o ortografię i interpunkcję to podstawa, jeśli chcemy być odbierani jako profesjonaliści. Emotki stosuj z umiarem, zwracaj też uwagę na długość treści. Jeśli post będzie za długi, mało kto przeczyta go do końca – chyba że temat jest bardzo ważny i znajdziesz sposób, by utrzymać uwagę czytelnika na dłużej. Jednak i tu, tak jak wszędzie, niezwykle ważny jest umiar.
Doceń Real Time Marketing
Zabawne i błyskotliwe komentarze do rzeczywistości oraz bieżących wydarzeń to zazwyczaj jedne z najpopularniejszych postów w mediach społecznościowych. Udane kreacje Real Time Marketingu interesuję czytelników, są częściej komentowane i chętnie udostępniane, dzięki czemu nazwa oraz profil Twojej firmy docierają do większej liczby osób. A to pozwala zwiększyć grupę odbiorców i fanów, co może przełożyć się bezpośrednio na liczbę klientów.
Zaskakuj odbiorców atrakcyjnymi bonusami
Cykliczne wydarzenia; konkursy, w których do wygrania jest produkt Twojej firmy; promocje na wybrane produkty lub usługi; kody rabatowe dla fanów i najwierniejszych czytelników; grupy dyskusyjne dla klientów, służące wymianie myśli na temat Twojej firmy i jej działalności – to tylko przykłady bonusów, które możesz zaproponować użytkownikom, by docenić ich aktywność i dać im przestrzeń wymiany informacji. Dzięki takim akcjom zaktywizujesz swoich odbiorców, a przede wszystkim pokażesz, że Ty także chcesz dać coś od siebie, że zależy Ci na opinii klientów i liczysz się z ich zdaniem.
Nie reklamuj się w nachalny sposób
Ludzie lubią znać dobrze markę, której produkty kupują. Jeśli firma opowiada o sobie i pokazuje swoich pracowników, staje się bardziej ludzka i dla ludzi – a czytelnicy i klienci to doceniają. Takie podejście sprawia, że użytkownicy mediów społecznościowych chętniej wchodzą w interakcję z daną firmą i doceniają otwartość marki. Dlatego ważniejsze od nachalnej reklamy jest pokazanie firmy, pracowników, produktów i usług, tak by każdy mógł poznać Cię bliżej. Pokazywanie tego, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami firmy, może wyjść marce na dobre!