Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. Zwłaszcza tych działających w branży e–commerce. Będą oni mogli znacznie szybciej tworzyć reklamy oraz kontrolować ich skuteczność.
E–commerce na TikToku
Kilka dni temu na swoim blogu, TikTok poinformował o nawiązaniu współpracy z wtyczką WooCommerce. WooCommerce to nic innego jak rozwiązanie typu open source oparte na WordPress. To właśnie za jej pomocą obsługiwana jest prawie jedna trzecia witryn zakupowych online, umożliwiająca sprzedaż. Korzystanie z tej wytczki zdecydowanie ułatwi pracę sprzedawcom. Zsynchronizowanie katalogów sklepu, zainstalowaniu narzędzi do śledzenia wydajności kampanii na TikToku czy utworzeniu reklamy za pomocą kilku kliknięć to tylko kilka ułatwień, które wprowadza WooCommerce. Dodatkowo sprzedawcy będą mogli w zupełni inny, nowy sposób wyświetlać produkty.
Warte zauważenia jest, że to nie pierwsza współpraca TikToka z firmą e–commerce. Podobna integracja miała już miejsce w przeszłości z Shopify. Decyzje te z pewnością wyznaczają kierunek, w którym aplikacja chce podążać.
Czy warto rozkręcać e–commerce na TikToku?
Zdecydowanie tak, a nawiązanie kolejnej współpracy z firmą e–commerce tylko pokazuje, że TikTok chce jak najbardziej ułatwić kupowanie jak i sprzedawanie produktów na ich platformie. Tym bardziej, że jak twierdzi sam TikTok, aż 53% użytkowników traktuje platformę jako źródło inspiracji i poleciłoby ją znajomym. Zaś 58% uważa, że może się tu wiele nauczyć i dowiedzieć o nowych produktach lub markach. Z kolei 48% użytkowników, przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku, kupiło produkt, który został przez nich odkryty na TikToku.