Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na rynku istnieje obecnie wiele rodzajów agencji, specjalizujących się w różnego rodzaju usługach reklamowych, związanych z obecnością Internecie, produkcją grafik, a także doradztwem marketingowym. Jaką agencję wybrać?
Agencja marketingowa
Agencja marketingowa to najczęściej podmiot zajmujący się ogólnie pojętymi działaniami marketingowymi. W zakres usług tego rodzaju firmy wchodzi opracowanie strategii reklamowej dopasowanej do produktu lub usługi, dobór odpowiednich kanałów komunikacji, nośników reklamowych, a także czas emisji. Agencja marketingowa z zasady oferuje usługi typu 360 stopni, łącząc działania w Internecie, radiu i telewizji, a także materiały drukowane. Warto skorzystać z usług takiej agencji zwłaszcza w przypadku, kiedy posiadasz działalność o dużym zasięgu i zależy ci na kompleksowej obsłudze.
Agencja mediowa
Agencja mediowa to firma wyspecjalizowana w działaniach mediowych, często nazywana jest także domem mediowym. Firma tego typu zatrudnia specjalistów od planowania i zakupu mediów oraz powierzchni reklamowych, zarówno na portalach internetowych, jak i na nośnikach zewnętrznych, takich jak billboardy. Warto skorzystać z pomocy agencji mediowej, która specjalizuje się w kontaktach z wydawcami i często może zaoferować bardziej korzystne stawki niż gdybyśmy chcieli samodzielnie negocjować kwoty z poszczególnymi portalami. Korzystając z pomocy doświadczonych mediowców dowiemy się także, na jakich portalach najlepiej umieścić banery naszej firmy, jaka jest nasza grupa docelowa, a także w jaki sposób targetować reklamę, aby przyniosła nam jak najlepsze efekty i jak najwyższy zwrot z inwestycji.
Agencja graficzna
Agencja graficzna specjalizuje się w przygotowywaniu kreacji reklamowych, zarówno do Internetu, jak i do mediów tradycyjnych. Zatrudnia grafików wyspecjalizowanych w projektowaniu banerów reklamowych, mailingów czy też kreacji do prasy. Zaletą tego typu agencji jest duże doświadczenie w tworzeniu kreacji reklamowych, które pozwala przygotować banery i mailingi, które będą chętnie klikane przez Internautów, a tym samym przyniosą nam więcej potencjalnych klientów. Agencja graficzna zajmuje się także projektowaniem profesjonalnych stron internetowych zgodnych z najlepszymi zasadami responsive web design, dzięki którym strona będzie się poprawnie wyświetlała na urządzeniach mobilnych. Ma to szczególnie duże znaczenie nie tylko dla użytkowników, którzy chcą przeglądać stronę na tabletach i smartfonach, ale także dla wyszukiwarki Google, która promuje strony responsywne, wyświetlając je na wyższych pozycjach w swojej wyszukiwarce.
Agencja reklamowa internetowa
Agencja reklamowa specjalizująca się w działaniach internetowych to obecnie jeden z najpopularniejszych typów agencji. W związku z ciągłym wzrostem popularności Internetu coraz więcej firm chce reklamować się online, właśnie za pośrednictwem agencji internetowych. Przykładem może być agencja reklamowa Optima Media, specjalizująca się w promocji w Internecie, głównie w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce oraz reklamie w Google AdWords. Agencja nie tylko zajmuje się planowaniem mediów, ale także tworzeniem kreacji graficznych, doradzając klientom najskuteczniejsze formy promocji.