Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne marki produkujące ubrania zwiększają nacisk na marketing internetowy, otwierają e sklepy – krótko mówiąc, starają się być bardziej obecne w sieci. Pracownicy firm odzieżowych odpowiedzialni za prowadzenie w nich działań marketingowych, chcąc nadążyć za trendami, powinni poznać znaczenie pojęć takich jak: omnichannel, personalizacja czy customer experience.
Branża odzieżowa rządzi internetowym biznesem
Ubiegłoroczne badania “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”wykazują, że aż 72% klientów e – sklepów zaopatruje się w ubrania przez Internet, z czego 30% korzysta z obcojęzycznych witryn internetowych. Liczba ta zwiększa się z każdym rokiem, ponieważ procedura zakupów on – line jest ciągle upraszczana, a jej bezpieczeństwo zwiększane. Poza tym, internetowe sklepy z odzieżą oferują możliwość zwrotu nabytych obrań, w związku z czym klienci nie muszą się obawiać, że wydadzą pieniądze na ciuchy, które nie będą na nich pasowały.
Nałóg kupowania ubrań
Najczęściej od zakupów on – line uzależniają się kobiety w wieku od 25 do 34 lat, posiadające średnie lub wyższe wykształcenie. W przeciągu miesiąca, na ubrania i akcesoria modowe wydają one ok. 89 zł. Wykorzystują przy tym promocje i karty rabatowe.
Najistotniejszym czynnikiem podczas kupowania ubrań jest dla Polaków ich cena. Jednak ostatnio można zaobserwować, że zwracają oni również uwagę na kraj produkcji odzieży oraz jej jakość. Coraz więcej klientów e – sklepów z ubraniami wybiera marki premium.
Na związane z modą zakupy on –line, Polacy przeznaczają jednorazowo ok. 207 zł, a średni koszt jednego nabytego produktu to ok. 140 zł. Tylko 36 procent odwiedzin witryn internetowych oferujących usługę e – handlu wieńczonych jest zakupami, przeciętny czas pobytu klienta na takiej witrynie to sześć minut. W tym czasie użytkownik taki generuje średnio 5,7 odsłony i dokonuje zakupu dwóch produktów.
Wsparcie e-handlu
Stworzenie dobrej kampanii w modelu performance może przynieść modowemu e – commerce wymierne korzyści.
Dobry e – sklep powinien być przystosowany do wygodnego korzystania z niego na urządzeniach mobilnych, bowiem aż 41% respondentów dokonuje zakupów on – line za pomocą smartfonów, a 24% używa do tego celu tabletów.
On-line kontra off-line
Internet, oprócz tego, że pozwala dokonywać zakupów, inspiruje do tego swoich użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez Gemiusa az 44% klientów stacjonarnych sklepów odzieżowych, zanim je odwiedzi ogląda ubrania w sieci. Marki modowe ciągle dzielą klientów na kupujących w sklepach stacjonarnych konserwatystów oraz tych, którzy dokonują zakupów w sieci. Takie myślenie to błąd, ponieważ te dwie grupy często pokrywają się ze sobą.
Warto tworzyć zespoły marketerów z fachowców od sprzedaży on – line, jak i tej tradycyjnej. Pozwoli to na generowanie jeszcze bardziej kreatywnych rozwiązań marketingowych.
W erze internetowych zakupów, klienci nie muszą czekać w długich ogonkach, by nabyć produkty. Podejście omnichannel pozwala im na dokonywanie tego w prosty sposób, np. skanując ich kody przy pomocy smartfonów i kupując je w sieci.
Podsumowanie
Nie każdy interesuje się modą, ale każdy potrzebuje odzieży.