Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, że w dużej mierze działania skupiają się na rynku reklam. Łącząc te dwa, jak przyznaje Instagram, kluczowe cele, zrodził się pomysł uruchomienia platformy Creator Marketplace.
Poszukiwacz influencerów
Creator Market place to nic innego jak wyszukiwarka influecerów do współpracy. Przy pomocy odpowiednich filtrów możemy znaleźć idealną osobę do naszej reklamy. Jej działanie będzie bardzo podobne jak platforma na innym medium należącym do Meta, czyli Facebook Brand Collabs Manager. Jak twierdzi Instagram, platforma obejmuje takie filtry jak: płeć, wiek, zainteresowania, kraj pochodzenia, miast, zainteresowanie twórcy współpracami, oznaczanie danej firmy przez w postach lub tagach czy w końcu marki będą mogły sprawdzić, czy konkretny twórca ich obserwuje.
Dodatkowo, nowa platforma będzie mogła zaproponować reklamodwacom takie osoby, z którymi już wcześniej współpracowali. Osoby szukajce potencjalnych współpracowaników, będą sobie mogły też takiego influencera i skorzystać z jego pomocy w kampaniach w przyszłosci.
Jak platforma będzie działała w praktyce?
Jeżeli influencer nawiąże współpracę z reklamodawcami za pomocą platformy, na jego koncie utworzy się kolejny folder w skrzynce odbiorczej o nazwie Wiadomości Partnerskie. To właśnie tam twórcy będą mogli kontaktować się z markami i na bieżąco ustalać kolejne etapy planowania współpracy. Co więcej, Creator Marketplace pozwoli również zarządzać procesem kampanii, przekazywanymi informacjami i materiałami niezbędnymi do jej przebiegu czy pośredniczeniu płatności. To zdecydowanie rozwiązania, które będzie sprzyjać i podobać się twórcom, markom i reklamodawcom.
W tym momencie trwają testy tej platoformy w USA z kilka bardzo aktywnymi markami. Jednak jeżeli testy przejdą pozytywnie, to nie będziemy musieli długo czekać, aby usługa pojawiła się globalnie dostępna.
Jak myślicie, nowa platforma ułatwi współpracę na linii reklamodwaca – influencer?