• Home
  • O nas
  • Pozycjonowanie
  • Google Ads
  • Social Media Ads
  • Blog
  • Kontakt
  • Bezpłatna konsultacja

Udostępnij:

Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps

Spis treści:

  • Jak można usunąć opinię o firmie z Google?
  • Zastosowanie i efektywność tej metody
  • Jak zgłosić niepożądaną przez nas opinie w Google Maps?
  • Walka z opiniami generowanymi automatycznie
  • Jak znaleźć wzorzec automatycznych opinii w swojej wizytówce?
  • Firma padła ofiarą ataku z fałszywymi opiniami – co zrobić?
  • Co robić z negatywnymi opiniami, których nie da się usunąć?
  • Dobre praktyki z negatywnymi opiniami
  • Podsumowanie

Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego punktu i wzbudza niechęć wśród potencjalnych klientów. Zdarza się, że nieuczciwa konkurencja korzysta z usług osób oferujących wystawianie tego typu opinii. Niestety w większości przypadków są to opinie negatywne i bardzo trudne do usunięcia. Walka z „nieuczciwymi opiniami” dla punktu firmy w Google Maps jest niezwykle trudna. Pomimo, że Google udostępnia sporo informacji na ten ich moderacji, to wykrycie i usunięcie negatywnej opinii jest problematyczne. Google nie jest w stanie efektywnie weryfikować sztucznie generowanych opinii i usuwać ich w sposób automatyczny.

Jak można usunąć opinię o firmie z Google?

Istnieją 2 sposoby na usuniecie negatywnych opinii o firmie z Google.

1. Zgłoszenie opinii w panelu zarządzania wpisem firmy w Google (Miejsca dla Firm Google)

Pierwszy sposób polega na zgłoszeniu nieodpowiedniej opinii w panelu zarządzania wizytówką firmy w Google Maps – czyli w Miejsca dla Firm Google.

Zobacz:

Skuteczne opisy produktów

Zastosowanie i efektywność tej metody

Zgłoszenie opinii w panelu firmy będzie skuteczne tylko i wyłącznie w przypadku, gdy użytkownik oprócz niskiej oceny gwiazdkowej, pozostawi wraz z nią „nieodpowiedni komentarz”. Google nie wie kto był naszym klientem, a kto nie i przepuszcza wszystkie wystawiane opinie. Oznacza to, że aby opinia została uznana za „nieodpowiednią” musi ona zawierać słowa wulgarne, obrażać kogoś, posiadać link, czy nawoływać do nienawiści. W przeciwnym wypadku, Google odrzuci prośbę o usunięcie, argumentując to tym, że opinia nie łamie żadnych wytycznych, a my chcemy pozbyć się tylko niskiej oceny gwiazdkowej.

Jak zgłosić niepożądaną przez nas opinie w Google Maps?

W pierwszym kroku należy zalogować się do Google Moja Firma. Po zalogowaniu i wybraniu swojej firmy, należy przejść do zakładki „Opinie”. W widoku opinii, każdy z administratorów wizytówki ma możliwość zgłoszenia opinii jako zawierającą „nieodpowiednią treść”.

  • Jak można usunąć opinię o firmie z Google?
  • Zastosowanie i efektywność tej metody
  • Jak zgłosić niepożądaną przez nas opinie w Google Maps?
  • Walka z opiniami generowanymi automatycznie
  • Jak znaleźć wzorzec automatycznych opinii w swojej wizytówce?
  • Firma padła ofiarą ataku z fałszywymi opiniami – co zrobić?
  • Co robić z negatywnymi opiniami, których nie da się usunąć?
  • Dobre praktyki z negatywnymi opiniami
  • Podsumowanie

Aby uzasadnić słuszność swojego zgłoszenia, należy podać e-mail kontaktowy i wybrać odpowiedni powód zgłoszenia:

Decyzję w sprawie zgłoszenia otrzymamy na podany adres e-mail.

2. Próba kontaktu w celu zgłoszenia nieprawidłowości z opiniami

Drugim sposobem na walkę ze sztucznymi opiniami jest bezpośredni kontakt z Google (oddział miejsca Google) poprzez Twitter, Facebook lub forum wsparcia. Zaistniałą sytuację należy opisać najlepiej w formie postu na forum wsparcia. Można tam skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Google i opisać im swój problem. Należy jednak pamiętać, że jakiekolwiek prośby o usunięcie negatywnych opinii, powinny być poparte stosownymi argumentami – takimi jak w pkt. 1. W przypadku opinii bez treści, zasady są takie same – Google raczej nie usunie opinii.

Zobacz:

Empatia zamiast sympatii

Walka z opiniami generowanymi automatycznie

W przypadku, gdy Twoja wizytówka otrzymała dużą ilość negatywnych opinii w krótkim czasie lub otrzymuje je systematycznie, istnieje możliwość, że generowane są one automatycznie. W przypadku działań automatycznych, zachodzi prawdopodobieństwo, że konta, z których opinie zostały wystawione brały udział w podobnej akcji już wcześniej. Wychwycenie tego typu prawidłowości może być świetnym dowodem na to, że konta wykorzystywane są do masowego wystawiania opinii dla wielu firm w sieci. Przedstawienie tych informacji podczas składania prośby o usunięcie może pomóc Ci w usunięciu negatywnych opinii.

Jak znaleźć wzorzec automatycznych opinii w swojej wizytówce?

Aby znaleźć tzw. „wzorzec”, należy wejść do zakładki „Opinie” w panelu zarządzania firmą w Miejsca dla Firm Google. Każdy użytkownik Google posiada historię wystawionych opinii. Aby przejrzeć historię opinii danego użytkownika, wystarczy w widoku swojej firmy, kliknąć w jego „nazwę” lub „imię nazwisko”:

Po przejściu do profilu takiej osoby, możliwe jest zobaczenie wszystkich opinii, które zostały przez nią wystawione. Na liście widać miejsca, daty i ilość gwiazdek:

Taki zbiór danych może być bardzo przydatny, trzeba tylko wiedzieć, czego należy w nim szukać.

Dzięki tej funkcjonalności można zebrać stosowne informacje, które należy przedstawić Google we wniosku o usunięcie negatywnych opinii. Szczególnie należy przyjrzeć się tutaj nieprawidłowościom, które charakteryzują tzw. „fake reviews”, czyli kont:

  • wystawiających duże ilości opinii dla wielu firm;
  • wystawiających opinie dla tych samych w firm, w bardzo krótkim odstępie czasu;
  • wystawiających opinie o podobnych porach dnia i dla wielu firm;
  • wystawiające hurtowo opinie jednogwiazdkowe wszystkim ocenianym firmom;
  • wystawiających opinie tylko Twojej firmie, a do tego w krótkim odstępie czasu lub o regularnych porach;
  • które „skaczą po mapie – czyli wystawiają wiele opinii jednego dnia, w różnych częściach Polski. Gdzie ze względu na odległość między punktami, niemożliwe byłoby odwiedzenie tych punktów;
  • które są połączone ze sobą pod względem ocenianych miejsc.

Znalezienie tego typu zbieżności i powiązań pomiędzy kontami, może pomóc Ci w walce z nieuczciwymi, negatywnymi opiniami. Z pewnością pozwoli Ci to na uargumentowanie swojego wniosku.

Zobacz:

Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania

Firma padła ofiarą ataku z fałszywymi opiniami – co zrobić?

Firma może znaleźć się w sytuacji, w której jej profil zostanie zaatakowany przez „spamerów” generujących duże ilości negatywnych opinii. W tym wypadku należy koniecznie zacząć zgłaszać sztuczne opinie oraz skontaktować się z Google (np. przez forum) w celu zablokowania tego ataku. Oprócz tych działań, dobrym krokiem jest poinformowanie klientów o tym wydarzeniu. W tym celu należy skorzystać np. z modułu aktualności na stronie www, kanałów społecznościowych firmy jak Twitter i Facebook i za ich pośrednictwem poinformować o zdarzeniu. Dodatkowo warto wykorzystać moduł „wpisy” w miejscach Google (dostępny w Miejsca dla Firm Google):

Pozwala on na wygenerowanie „aktualności” dla wpisu firmy bezpośrednio wynikach wyszukiwania Google:

Co robić z negatywnymi opiniami, których nie da się usunąć?

Niestety bardzo często zdarza się tak, że opinii nie da się usunąć ze względu na brak dowodów lub z uwagi na to, że są one prawdziwe. Oto kilka możliwych sposobów na poradzenie sobie z tym problemem:

  • Opinia z negatywnym komentarzem i niską oceną

Jeśli negatywna opinia posiada jakąś treść, w której przedstawiony został powód jej wystawienia to najlepiej będzie w sposób profesjonalny odnieść się do niego i zaprosić jej autora do kontaktu w celu rozwiązania tego problemu. W opinii należy oczywiście zamieścić np. adres e-mail, aby podjęcie kontaktu było możliwe. Przed tym krokiem warto przeanalizować, co takiego kupował kupujący lub z jakich usług korzystał, dlaczego jest niezadowolony oraz jak można to naprawić.

  • Opinia bez negatywnego komentarza, tylko z niską oceną

W przypadku, gdy opinia nie posiada komentarza, a jedynie niską ocenę gwiazdkową, najlepiej będzie odpowiedzieć na opinię, a w treści odpowiedzi zamieścić informację z prośba o kontakt np. poprzez e-mail w celu wyjaśnienia tej sytuacji.

  • Opinia z niską oceną – wystawiona sztucznie

W przypadku, gdy istnieje pewność, że dana opinia została wystawiona sztucznie, tylko w celu zaniżenia rankingu, cześć klientów decyduje się na rozwiązanie, które odbierane jest bardzo dobrze przez przyszłych klientów. Chodzi o zaoferowanie autorowi opinii (poprzez odpowiedź na opinię) rekompensaty w postaci np. 100% kwoty usługi, produktu czy ponowne wykonanie usługi lub wysłanie produktu. W tym celu należy oczywiście pozostawić preferowaną formę kontaktu, z informacją o chęci wyjaśnienia tej sytuacji. Gdy opinie generowane są sztucznie i automatycznie, to nikt nigdy nie zgłasza się po ową rekompensatę. Tego typu rozwiązanie charakteryzuje też marki, które bardzo mocno dbają o opinie klientów.

Zobacz:

Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?

Dobre praktyki z negatywnymi opiniami

A oto kilka dobrych praktyk, które warto stosować podczas pracy z negatywnymi opiniami:

  • Zawsze staraj się odpowiadać na negatywne opinie w ciągu 24 godzin;
  • Odpowiadaj w sposób profesjonalny i nie dawaj ponieść się emocjom;
  • Zawsze staraj się uzyskać więcej informacji na temat powodu wystawienia negatywnej opinii;
  • Przeproś za zaistniałą sytuację, nawet jeśli nie jest to Twoja wina;
  • Zaoferuj rozwiązanie problemu;
  • Jeśli ustalisz warunki rozwiązania problemu, koniecznie dopilnuj, aby zostały one dopełnione;
  • Staraj się za wszelką cenę zapobiegać wystawieniu negatywnych opinii w Google (ciężko jest je usunąć lub nakłonić użytkownika do ich zmiany);
  • Monitoruj swoją markę w sieci, aby w porę zareagować na negatywne komentarze;
  • Aktywnie pozyskuj nowe, pozytywne opinie.

Podsumowanie

Dbanie o opinie firmy w wizytówce Google Moja Firma to ważne i odpowiedzialne zadanie. Nawet w przypadku, gdy większość opinii jest pozytywna, możemy paść ofiarą nieuczciwej konkurencji lub niezadowolonego klienta, który będzie chciał zniszczyć naszą reputację poprzez wystawianie negatywnych opinii z wielu różnych kont. Pamiętajmy, aby w takich sytuacjach zachować „zimną krew” i zastosować się do wskazówek wymienionych powyżej. Nie zapominajmy też o stałym monitorowaniu naszej marki w internecie. Szybka reacja na negatywny komentarz może okazać się kluczem do sukcesu.

Oceń naszą twórczość:

Średnia ocena: 3 (2 głosów)
★ ★ ★ ★ ★

Zobacz również:

  • Czym jest i do czego służy Google Tag Manager? 
  • Jakie treści publikować na blogu firmowym?
  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?
  • Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?
  • Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?

Autor: Optima Media

Jesteśmy agencją digital marketingu OptimaMedia i specjalizujemy się w tworzeniu skutecznych strategii SEO, SEM oraz kampanii w mediach społecznościowych. Pomagamy firmom z sektora MŚP rozwijać się w internecie, docierać do nowych klientów i zwiększać swoją widoczność online.

Umów się na bezpłatną konsultację

Co zyskasz?

Nowe spojrzenie na swój biznes
Otrzymasz indywidualne wskazówki
Wyjaśnienie wszelkich wątpliwości
Transparentną i dopasowaną ofertę

Skontaktuj się z nami tak, jak Ci wygodnie!

+48 603 110 619
biuro@optimamedia.pl

W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)

    Twoje dane przetwarzamy zgodnie z naszą Polityką prywatności

    Pozostałe wpisy

    Czym jest Core Web Vitals w SEO?

    Core Web Vitals to zestaw metryk wprowadzony przez Google, który ma na celu ocenę jakości […]

    Co to jest long tail

    „Long tail” (długi ogon) w kontekście SEO odnosi się do dłuższych, bardziej szczegółowych fraz kluczowych, […]

    Pozycjonowanie Long Tail 

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, mimo że […]

    Czym jest optymalizacja techniczna SEO?

    Optymalizacja techniczna SEO to jeden z elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Obejmuje działania, które mają na […]

    Modele rozliczeń reklamy internetowej – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia

    Model rozliczeń w kampaniach internetowych może w dużej mierze zadecydować o tym, czy osiągniesz wyniki, […]

    Ile kosztuje reklama w Google Ads i co na to wpływa? 

    System reklamowy Google Ads pozwala firmom różnej wielkości docierać do konkretnych grup odbiorców, umieszczając ich […]

    Czym jest i do czego służy Google Tag Manager? 

    Jeśli prowadzisz biznes online, wiesz, jak duże znaczenie ma skuteczna analityka. Każda kampania marketingowa, strategia […]

    Audyt E-E-A-T – skontroluj swoją stronę www 

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe zdobywają topowe pozycje w Google, mimo że […]

    E-E-A-T w SEO – co to takiego i dlaczego Google tak bardzo na to stawia? 

    Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe trafiają na pierwszą stronę Google niemal bez wysiłku, […]

    Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców

    Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]

    Jakie treści publikować na blogu firmowym?

    Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]

    Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

    Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]

    Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z

    Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]

    Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?

    Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]

    Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach

    Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]

    Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?

    Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]

    Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik

    Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]

    Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?

    Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]

    Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?

    Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]

    Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

    Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]

    Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?

    Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]

    6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej

    Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]

    7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów

    Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]

    10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.

    Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]

    Cechy idealnego linku

    Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]

    Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?

    Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]

    Real Time Marketing. Z czym to się je?

    Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]

    Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?

    Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]

    Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?

    Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]

    Remarketing w Google Ads

    Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]

    Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?

    Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]

    Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych

    Kampanie  reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]

    Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad

    Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]

    W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?

    Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]

    Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego

    Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]

    Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?

    Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]

    Storytelling w marketingu

    Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]

    Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania

    Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]

    Czy warto prowadzić blog firmowy?

    Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]

    Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media

    Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]

    Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?

    Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]

    Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?

    Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]

    Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?

    Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]

    Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?

    Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]

    Jak być bezpiecznym w social mediach?

    Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]

    Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?

    Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]

    TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce

    Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]

    TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!

    Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]

    Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży

    YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]

    Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?

    Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]

    Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?

    Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]

    Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)

    Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]

    Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?

    Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]

    Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny

    Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]

    Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania

    Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]

    5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www

    1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]

    Jak działa pozycjonowanie w Google?

    Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]

    Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie

    Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]

    Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?

    Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]

    Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps

    Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]

    Skuteczne opisy produktów

    Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]

    Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania

    Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]

    Reguły automatyczne AdWords

    Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]

    13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym

    Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]

    Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?

    Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]

    Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!

    Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]

    Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych

    Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]

    Facebook zmienia algorytm News Feedu

    Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]

    Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1

    Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]

    Metody zgłaszania stron do Google

    Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]

    Klient zawsze w centrum uwagi

    Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie  dane na temat […]

    Klient częścią zespołu

    Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]

    Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności

    Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]

    Empatia zamiast sympatii

    Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]

    Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords

    Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]

    Czy certyfikat SSL może zaszkodzić

    Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]

    Coraz więcej mody w sieci

    Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]

    Co przeglądamy w internecie

    Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]

    Account manager – o co pytać w trakcie briefingu

    Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]

    Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?

    Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]

    Najważniejsza jest treść!

    Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]

    Jaką agencję reklamową wybrać?

    Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]

    Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy

    Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]

    Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?

    Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]

    Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?

    Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]

    5 zasad optymalizacji stron WWW

    Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]

    Skontaktuj się z nami

    biuro@optimamedia.pl

    +48 22 245 23 10

    Adres siedziby:
    ul. Jagny 14 lok. 5
    02-406 Warszawa

    Pozycjonowanie

    Pozycjonowanie stron internetowych
    Pozycjonowanie sklepu
    Audyt SEO
    Kampanie Google Ads
    Prowadzenie Social Mediów
    Tworzenie stron internetowych

    Performance

    Google Ads
    Reklama na Facebooku
    Microsoft Ads (Bing)
    Reklama na TikToku
    Allegro Ads
    Reklama na Linkedinie

    O nas

    Blog

    Kontakt

    Copyright © 2024 Optima Media All Rights Reserved Polityka prywatności