• Home
  • O nas
  • Pozycjonowanie
  • Google Ads
  • Social Media Ads
  • Blog
  • Kontakt
  • Bezpłatna konsultacja

Udostępnij:

Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?

Spis treści:

  • Co nazywamy kryzysem w social mediach?
  • Najczęstsze przyczyny kryzysów w social mediach
  • Lepiej zapobiegać niż leczyć… czyli jak unikać kryzysów?
  • Dobre zasady reagowania na kryzys w mediach społecznościowych
  • Najgorsze reakcje na kryzys w social mediach
  • Czy kryzys w mediach społecznościowych może mieć plusy?

Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o sposób komunikacji i odpowiedni, wyważony kontent, dopasowany do specyfiki branży. Najważniejsze jest jednak, by wiedzieć, jak sobie z trudnymi sytuacjami poradzić. Jak rozpoznać kryzys w social mediach i jak na niego reagować, by nie zaogniać sytuacji, ale wyjść z niej z twarzą?

Co nazywamy kryzysem w social mediach?

Kryzys w social mediach to sytuacja, która realnie zagraża marce oraz jej pozycji. Taka sytuacja może wywołać niesmak czy oburzenie internautów, a nawet doprowadzić do utraty zaufania odbiorców komunikatu oraz klientów marki. Problem może powstać w wyniku działania firmy, publikacji nieodpowiedniej reklamy lub reakcji użytkowników. Każda kolejna negatywna reakcja zaognia problem oraz nagłaśnia sprawę, dlatego bardzo ważna jest szybka i właściwa reakcja na kryzys.

Zobacz:

Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców

Najczęstsze przyczyny kryzysów w social mediach

  • Zła jakość produktu
    To bardzo duży problem, którego nie rozwiąże wyjście z twarzą z jednego kryzysu w mediach społecznościowych. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie sytuacje będą zdarzać się częściej, ponieważ coraz więcej klientów będzie wyrażać w Internecie swoją frustrację, niezadowolenie lub złość, wynikające z rozczarowania kiepskim produktem oferowanym przez firmę. Jedynym skutecznym lekarstwem będzie poprawa jakości.
  • Zła jakość obsługi
    Podobnie jak przypadku złego produktu, nieodpowiednie traktowanie klientów, zbyt długi czas realizacji zamówienia, ignorowanie wiadomości czy notoryczne pomyłki mogą wywołać niezadowoleniem rzeszy odbiorców. Dlatego tak ważne jest uczciwe traktowanie ludzi i utrzymanie jak najwyższego poziomu jakości obsługi. Zadowolony klient to stały klient – to proste jak dwa dodać dwa.
  • Czynnik losowy
    Cóż, każdemu zdarzają się pomyłki, bo nikt nie jest idealny – no chyba że jest robotem. W firmach pracują zwyczajni ludzie, którzy mają prawo do popełniania błędów lub podejmowania nietrafionych decyzji marketingowych. Dlatego fakapy są nieuniknione. Ważne, by dostrzec swój błąd i stosownie reagować.
  • Czynnik ludzki
    Czasem źródłem wszystkich problemów są niewłaściwi ludzie na niewłaściwym miejscu. Niektóre osoby, zamiast pomagać firmie, tylko jej szkodzą, dlatego należy rozważnie dobierać zespół i przydzielać obowiązki. Jeśli ktoś będzie zachowywał się nieodpowiednio, źle traktował współpracowników oraz klientów, prędzej czy później dojdzie do kryzysu.

Lepiej zapobiegać niż leczyć… czyli jak unikać kryzysów?

Wielu rzeczom można zapobiec, jeśli wdrożymy adekwatne środki zapobiegawcze i będziemy uważnie planować naszą strategię komunikacji. Podstawą dobrego wizerunku w sieci jest stworzenie spójnego wizerunku i podejmowanie działań, które są zgodne z wartościami oraz celami firmy. Wszystkie nieszczere zachowania czy intencje, brak transparentności oraz szczerej komunikacji z klientami są od razu dostrzegane przez odbiorców naszego przekazu. Warto dążyć do tego, by firma była niemal krystaliczna, tak by nikt nie mógł zarzucić jej wprowadzania w błąd, działania na szkodę klientów czy stosowania nieuczciwych praktyk. Lepiej także zastanowić się wcześniej, jakie problemy mogą się pojawić – wiele kryzysów w mediach społecznościowych można przewidzieć, dlatego na takie sytuacje dobrze jest wytworzyć sobie procedury, według których będzie można postępować w sytuacji kryzysowej. To najlepszy sposób na zaoszczędzenie nerwów, stresu oraz niepotrzebnych emocji.

Zobacz:

Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży

Dobre zasady reagowania na kryzys w mediach społecznościowych

  • Zasada numer jeden – reaguj natychmiast! Każda zwłoka jeszcze bardziej nakręca już i tak zdenerwowanych internautów. Ale niech ta reakcja będzie przemyślana, wyważona i odpowiednia do skali problemu. Wyjście inicjatywą, pokazanie ludziom, że zależy nam na ich opinii, że chcemy wyjaśnić zaistniałą sytuację, rozwiązać problem, zadośćuczynić osobom czującym się poszkodowanymi – to najlepszy sposób na ostudzenie emocji. Musimy pokazać się innym z ludzkiej strony.
  • Zasada numer dwa – nigdy nie daj się ponieść emocjom, które nie ułatwiają podejmowania rozsądnych decyzji w stresującej i kryzysowej sytuacji. Emocjonalne działanie tylko pogorszy sprawę, jedynie zdrowy rozsądek może pomóc nam w ugaszeniu pożaru. Działaj zgodnie z procedurami ustalonymi wcześniej (na przykład podczas burzy mózgów dotyczącej możliwych kryzysów wizerunkowych i największego ryzyka związanego z działalnością firmy), na chłodno i uczciwie względem odbiorcy – pamiętaj, że emocje w końcu opadają, a reakcje stają się coraz mniej gwałtowne.
  • Zasada numer trzy – nie przesadzaj w żadną ze stron. Musisz pokazać ludziom, że przyznajesz się do błędu i chcesz ten błąd naprawić, jednak reakcja nie może być przesadna, nieadekwatna do skali problemu, ponieważ zamiast rozwiązać problem, jeszcze bardziej podgrzeje atmosferę i wywoła falę spekulacji, domysłów, negatywnych komentarzy.
  • Zasada numer cztery – nie unikaj konfrontacji, nie bój się przepraszać, przyznawaj się do błędu, jeśli go popełniłeś. Wbrew pozorom nie jest to oznaka słabości, ale najlepsza reakcja na kryzys, której oczekują od marki inni ludzie. Zastanów się, jak możesz odkupić swoje winy – może warto zorganizować akcję, która zrekompensuje straty i poprawi wizerunek marki w oczach ludzi? Wiele zależy od tego, z jakim rodzajem kryzysu i na jaką skalę się borykasz.
  • Zasada numer pięć –  nie popełniaj więcej podobnych błędów. Po prostu. To, że ludzie wybaczyli raz czy drugi, może nawet zapomnieli o potknięciach, nie oznacza, że będą to robić w nieskończoność. Internet nie zapomina, dlatego przy pierwszej lepszej okazji wszystkie grzechy zostaną wyciągnięte i zadziałają na niekorzyść marki. Umiejętność wyciągania wniosków jest bezcenna.

Najgorsze reakcje na kryzys w social mediach

Najgorsze, co możesz zrobić w sytuacji kryzysowej, to pójść w zaparte, zaprzeczać, wypierać się lub – o zgrozo! – udawać, że nie było tematu, i zupełnie ignorować to, co dzieje się wokół marki w socjalach. Po burzy zawsze wychodzi słońce, ale w przypadku kryzysów wizerunku firmy potrzebne jest rozsądne działanie, które pomoże rozgonić burzowe chmury. Dlatego trzeba reagować, ale rozsądnie i przede wszystkim grzecznie. Jednym z największych błędów jest blokowanie użytkowników oraz usuwanie ich komentarzy, obrażanie komentujących, a także nieuprzejme odpowiadanie na ich wiadomości. Trzeba schować emocje do kieszeni, by nie dawać innym broni do ręki. Takim działaniem można sobie tylko zaszkodzić, jeszcze bardziej zniechęcić klientów.

Zobacz:

Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1

Czy kryzys w mediach społecznościowych może mieć plusy?

Oczywiście – tak jak wszystko. Choć kryzys w mediach społecznościowych powoduje bardzo duży stres i wywołuje wiele emocji, a także odciąga pracowników od rzeczywistych celów i zmusza do skupienia się na ratowaniu wizerunku, takie wydarzenie ma też swoje plusy. Przede wszystkim pokazuje, czego najlepiej unikać, jakich błędów nie popełniać, w jaki sposób nie komunikować się z użytkownikami i klientami. Jeśli wybrniemy z kryzysu w kreatywny, inteligentny sposób, możemy obrócić sytuację o sto osiemdziesiąt stopni, a nawet zapunktować w oczach odbiorców.

Oceń naszą twórczość:

Średnia ocena: 0 (0 głosów)
★ ★ ★ ★ ★

Zobacz również:

  • 7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów
  • Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?
  • Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?
  • Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych
  • Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media

Autor: Optima Media

Jesteśmy agencją digital marketingu OptimaMedia i specjalizujemy się w tworzeniu skutecznych strategii SEO, SEM oraz kampanii w mediach społecznościowych. Pomagamy firmom z sektora MŚP rozwijać się w internecie, docierać do nowych klientów i zwiększać swoją widoczność online.

Umów się na bezpłatną konsultację

Co zyskasz?

Nowe spojrzenie na swój biznes
Otrzymasz indywidualne wskazówki
Wyjaśnienie wszelkich wątpliwości
Transparentną i dopasowaną ofertę

Skontaktuj się z nami tak, jak Ci wygodnie!

+48 603 110 619
biuro@optimamedia.pl

W ciągu 1 godz. nasz doradca skontaktuje się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu konsultacji.
(Jesteśmy dostępni w dni robocze, w godz. 8:30–17:00)

    Twoje dane przetwarzamy zgodnie z naszą Polityką prywatności

    Pozostałe wpisy

    Czym jest Core Web Vitals w SEO?

    Core Web Vitals to zestaw metryk wprowadzony przez Google, który ma na celu ocenę jakości […]

    Co to jest long tail

    „Long tail” (długi ogon) w kontekście SEO odnosi się do dłuższych, bardziej szczegółowych fraz kluczowych, […]

    Pozycjonowanie Long Tail 

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoja strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, mimo że […]

    Czym jest optymalizacja techniczna SEO?

    Optymalizacja techniczna SEO to jeden z elementów skutecznej strategii pozycjonowania. Obejmuje działania, które mają na […]

    Modele rozliczeń reklamy internetowej – wyjaśniamy najważniejsze pojęcia

    Model rozliczeń w kampaniach internetowych może w dużej mierze zadecydować o tym, czy osiągniesz wyniki, […]

    Ile kosztuje reklama w Google Ads i co na to wpływa? 

    System reklamowy Google Ads pozwala firmom różnej wielkości docierać do konkretnych grup odbiorców, umieszczając ich […]

    Czym jest i do czego służy Google Tag Manager? 

    Jeśli prowadzisz biznes online, wiesz, jak duże znaczenie ma skuteczna analityka. Każda kampania marketingowa, strategia […]

    Audyt E-E-A-T – skontroluj swoją stronę www 

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe zdobywają topowe pozycje w Google, mimo że […]

    E-E-A-T w SEO – co to takiego i dlaczego Google tak bardzo na to stawia? 

    Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre strony internetowe trafiają na pierwszą stronę Google niemal bez wysiłku, […]

    Jak skutecznie współpracować z agencją marketingową – Przewodnik dla przedsiębiorców

    Podjęcie współpracy z agencją marketingową to decyzja, która ma bezpośredni wpływ na rozwój i konkurencyjność […]

    Jakie treści publikować na blogu firmowym?

    Prowadzisz firmę i chcesz dotrzeć do odbiorców za pomocą treści, wykorzystując do tego swoją stronę […]

    Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google?

    Według statystyk Search Engine Journal z 2021 roku współpraca z topowymi agencjami międzynarodowymi kosztuje minimum 500 dolarów […]

    Google vs TikTok – walka o Pokolenie Z

    Proces wyszukiwania informacji zmienia się z pokolenia na pokolenie. Wiele osób jest przekonanych, że w […]

    Trendy w SEO 2024, czyli co i jak robić, by wyświetlać się na najwyższych pozycjach w Google?

    Czeka nas kolejny rok wyzwań. Wyzwań wymagających, ale ciekawych oraz inspirujących. Takich, które choć korzystają […]

    Analiza konkurencji: Kompleksowy przewodnik po badaniach i narzędziach

    Postawmy sprawę jasno: bez znajomości rynku i świadomości tego, co i jak robią Twoi internetowi […]

    Search Generative Experience (SGE) – co to jest i jak zoptymalizować stronę zgodnie z zasadami SGE?

    Google wyświetla Generatywne Wyniki dla 86,83% wszystkich zapytań wpisywanych w wyszukiwarce (źródło: seo.ai) . Powyższe statystyki […]

    Czym jest intencja wyszukiwania (search intent)? – Obszerny poradnik

    Jak zrozumieć użytkownika po tym, co wpisuje do wyszukiwarki i po co nam ta wiedza? […]

    Plany contentowe – czym są i jak je tworzyć?

    Każdy rodzaj działań związanych z marketingiem internetowym wymaga planu. Te związane z content marketingiem, czyli […]

    Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa?

    Linkowanie wewnętrzne – co to jest i jak działa? Vademecum. Mnóstwo energii oraz setki godzin […]

    Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

    Pozycjonowanie stron internetowych Zastanawiasz się jak tak naprawdę działa pozycjonowanie strony internetowych www w wyszukiwarce lub […]

    Jak wykorzystać chatboty do poprawy obsługi klienta?

    Chatboty zyskują na popularności, jako narzędzie do obsługi klienta ze względu na swoją dostępność i […]

    6 zastosowań chatbotów na stronie internetowej

    Chatboty to jedno z rozwiązań technologicznych, które w ostatnich latach zyskały na popularności w branży […]

    7 grzechów głównych w prowadzeniu firmowych social mediów

    Mówi się, że Internet nie wybacza błędów. Social media też nie. Dlatego jeśli jeszcze nie […]

    10 pytań, które trzeba zadać agencji SEO zanim rozpoczniesz z nią współpracę.

    Przed podjęciem decyzji o współpracy z agencją SEO, warto przygotować kilka pytań, które pomogą Ci […]

    Cechy idealnego linku

    Każdy właściciel witryny internetowej, a nawet zwykły użytkownik sieci wie, że tym, czym dla człowieka […]

    Czy reklamy na Twitterze nie są zagrożone?

    Kolejny zwariowany dzień w życiu Elona Musk’a Przejęcie Twittera to temat, który ciągle budzi wiele […]

    Real Time Marketing. Z czym to się je?

    Mówi się, że jeśli nie ma Cię mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Dlatego firmy kładą […]

    Chatboty – pomoc dla firmy czy sposób na zirytowanie klienta?

    Boty to z jednej strony bardzo wygodne rozwiązania dla firmy, która dzięki temu oszczędza sporo […]

    Czy hashtagi na Facebook’u mają sens?

    Do używania hashtagów przyzwyczailiśmy się na Instagramie, Twitterze czy TikToku. Facebook jakoś nigdy nie mógł […]

    Remarketing w Google Ads

    Remarketing pełni bardzo ważną rolę w tworzeniu strategii marketingowej Twojej firmy. Jego celem jest przypomnienie […]

    Artykuły sponsorowane – czy warto w nie inwestować?

    Artykuł sponsorowany to jedna z wielu form reklamy i jeden z wielu sposobów na wykorzystanie […]

    Do czego służy Piksel? 6 korzyści z używania tego narzędzia w kampaniach reklamowych

    Kampanie  reklamowe w mediach społecznościowych to jedno z wielu skutecznych działań marketingowych. Dzięki reklamom na […]

    Skuteczne opisy produktów – 10 najważniejszych zasad

    Mówi się, że dobry produkt obroni się sam. Może to i prawda, jednak żeby mógł […]

    W jaki sposób urozmaicić treści na naszej stronie?

    Aby stworzyć ciekawą treść, trzeba zwrócić uwagę także na jej formę. Nawet najbardziej merytoryczny tekst […]

    Jak dbać o poprawną indeksację nowego sklepu internetowego

    Tworząc nowy sklep internetowy warto zadbać o to, aby roboty indeksujące, która zostaną na niego […]

    Copywriter doskonały – jakich błędów unikać w tworzeniu treści?

    Człowiek ma to do siebie, że nie chce być określanym mianem przeciętniaka. Dlatego też większość z nas […]

    Storytelling w marketingu

    Wszyscy wiemy, jak duża jest siła dobrze opowiedzianej historii. Opowieść pełna emocji, która intryguje czytelnika […]

    Długofalowe reklamy cyfrowe niedoceniane przez reklamodawców? Wyniki najnowszego badania

    Działania długofalowe przynoszą efekty? Inflacja i spowolnienie gospodarcze spowodowały, że marketerzy ze szczególną uwaga przyglądają […]

    Czy warto prowadzić blog firmowy?

    Prowadzenie bloga firmowego wymaga czasu, wiedzy oraz systematyczności. Wielu osobom może wydawać się niepotrzebnym dodatkiem, […]

    Zasady tworzenia atrakcyjnych postów na social media

    Atrakcyjne treści w mediach społecznościowych mogą przysporzyć firmie zarówno nowych obserwatorów, jak i nowych klientów, […]

    Instagram testuje nową platformę. Jak będzie działała?

    Instagram zawsze deklarował, że głównym celem jest wspieranie twórców. Szefostwo tej aplikacji nie ukrywało też, […]

    Jak radzić sobie z kryzysem w social mediach?

    Kryzysy w mediach społecznościowych mogą zdarzyć się każdej marce, nawet takiej, która bardzo dba o […]

    Dyrektywa Omnibus – jak zmieni się buzz marketing?

    Marketing szeptany, znany również pod pojęciami: marketing rekomendacji, lub anglojęzycznymi: buzz marketing, whisper marketing lub WoMM, czyli […]

    Jak sposób komunikacji w social mediach wpływa na wizerunek marki?

    Media społecznościowe są nieodłączną częścią komunikacji z klientami. Większość ludzi posiada konto na Facebooku czy […]

    Jak być bezpiecznym w social mediach?

    Jakie niebezpieczeństwa na nas czekają? Jeżeli chcemy bezpiecznie poruszać się po social mediach, musimy być […]

    Influencer marketing – czy nadal jest opłacalny?

    Niedawne badania wykonane przez firmę Metwater pokazują, że influencer marketing w dalszym ciągu pełni istotną rolę w […]

    TikTok rozpoczyna współpracę z WooCommerce

    Nowe rozwiązanie, jakie w ostatnich dniach zaproponował TikTok, może się okazać znacznym ułatwieniem dla sprzedawców. […]

    TikTok wprowadza nową funkcję, dzięki której przejrzystość reklam będzie jeszcze łatwiejsza!

    Popularna platforma stara się być transparentna w zakresie dystrybucji reklam. Z tym przekonaniem wprowadza nową funkcję, „Informacje o […]

    Reklama na YouTube a domykanie sprzedaży

    YouTube jest jednym z tych kanałów komunikacji, który z pewnością nie jest jeszcze w pełni […]

    Czym jest „Anchor tekst” i dlaczego jest ważny w pozycjonowaniu stron?

    Anchor tekst (znany też jako kotwica) to najczęściej fragment tekstu, pod którym kryje się link prowadzący […]

    Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zwiększyć konwersję?

    Sklep internetowy to specyficzny rodzaj biznesu, którego sukces zależny jest w dużej mierze od tego, […]

    Źródła ruchu bezpośredniego w Google Analytics (klasyfikacja ruchu i metody optymalizacji)

    Z artykułu dowiesz się: Czym są źródła w Google Analytics? Każdy właściciel strony internetowej chce, […]

    Pozycjonowanie w Google Maps: dla kogo jest i dlaczego musisz tam być?

    Pozycjonowanie w Google Maps jest ważnym elementem działań SEO dla firm, które świadczą usługi lub sprzedają […]

    Kampania AdWords + Pozycjonowanie = usługa MIX, czyli jak odnieść sukces w wyszukiwarce nie tracąc fortuny

    Reklama AdWords i pozycjonowanie to obecnie podstawy skutecznego prowadzenia firmy i kreowania jej wizerunku w Internecie. Ich […]

    Kiedy spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania

    Nie sposób precyzyjnie określić kiedy pojawią się pierwsze efekty pozycjonowania. Może to nastąpić po kilku […]

    5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu stron www

    1. Problemy z indeksacją serwisu Zdarza się, że serwisy internetowego posiadają zablokowaną możliwość indeksacji. Problem […]

    Jak działa pozycjonowanie w Google?

    Pozycjonowanie w Google warunkowane jest przez zmiany zasad, jakimi kierują się algorytmy wyszukiwarki. Stale są […]

    Najpopularniejsze modele rozliczeń za pozycjonowanie

    Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych, a zarazem przynoszących największe korzyści form reklamy on-line. Firmy […]

    Pozycjonowanie lokalne – czym jest i co Ci da?

    Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to działania, które mają za zadanie zwiększenie widoczności strony […]

    Jak radzić sobie z fałszywymi lub negatywnymi opiniami w Google Maps

    Fałszywe opinie w Google Maps to coraz większy problem, który powoduje obniżanie globalnej oceny danego […]

    Skuteczne opisy produktów

    Stworzenie opisu produktu to bułka z masłem, w końcu co może być trudnego w zaprezentowaniu […]

    Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania

    Istnieje wiele możliwośći reklamy w internecie. Najczęstsze rodzaje reklam internetowych to pozycjowniae lub kampanie w […]

    Reguły automatyczne AdWords

    Łatwiejsza obsługa kampanii Google AdWords! Jest to narzędzie ułatwiające zarządzanie kontami w systemie AdWords, służące do […]

    13 zasad optymalizacji karty produktowej w sklepie internetowym

    Uruchomienie sklepu internetowego musi wiązać się z dostosowaniem go do wytycznych Google oraz jego optymalizacji. […]

    Czym są dane strukturalne i dlaczego warto je wdrażać?

    Dane strukturalne to dodatkowe fragmenty kodu HTML, które pozwalają na oznaczenie wybranych elementów na stronie […]

    Ktoś zmienił informacje o Twojej firmie w Google Maps? Sprawdź jak sobie z tym radzić!

    Mapy Google to rozbudowany system, który posiada ogromną bazę danych punktów usługowych, firm i innych […]

    Zadbaj o zadowolenie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych

    Kanały Social Media to nie tylko źródło pozyskiwania nowych odbiorców, ale przede wszystkim bardzo istotny […]

    Facebook zmienia algorytm News Feedu

    Mark Zuckerberg poinformował świat, że w najbliższym czasie w newsfeedzie będziemy widzieli więcej postów znajomych, […]

    Co zrobić, żeby zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku? Cz. 1

    Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów poświęconych tematowi, który spędza sen z powiek niejednemu content […]

    Metody zgłaszania stron do Google

    Dodanie strony do Google Istnieje kilka metod, które możemy zastosować, aby nasza witryna internetowa zostanie […]

    Klient zawsze w centrum uwagi

    Na etapie syntezy, grupa ludzi powołana do rozwiązywania problemów klientów, analizuje wszystkie  dane na temat […]

    Klient częścią zespołu

    Wielu klientów sądzi, że zlecając agencji konkretne zadanie spełnia swoją rolę w pracach związanych z […]

    Jak wykorzystać Facebooka do promowania działalności

    Pierwszym sposobem na reklamę czegokolwiek przy pomocy Facebooka, jest założenie na nim strony związanej z […]

    Empatia zamiast sympatii

    Wielu ludzi myśli, że wie, czym jest empatia. Uważają oni, że jest to zdolność wczucia […]

    Dobór słów kluczowych pod SEO i Adwords

    Jednym z kluczowych elementów w przypadku pozycjonowania strony WWW jest nieustanne dbanie o to, by na bieżąco publikowana […]

    Czy certyfikat SSL może zaszkodzić

    Wielu początkujących i przyszłych właścicieli witryn internetowych zastanawia się, jakie elementy powinna zawierać ich strona […]

    Coraz więcej mody w sieci

    Coraz więcej Polaków decyduje się na kupowanie odzieży przez Internet. W związku z tym, kolejne […]

    Co przeglądamy w internecie

    Zmniejszenie sztywności dopasowań słów kluczowych w AdWords pozwala reklamodawcy na identyfikację zapytań, których nie miał […]

    Account manager – o co pytać w trakcie briefingu

    Pamiętajmy że umiejętność zadawania właściwych pytań jest sztuką, która może przynieść wymierne korzyści nie tylko […]

    Nastał czas FAKE NEWSÓW, jak sobie z tym radzić?

    Przyszła pora, w której zwykły użytkownik nie wie, czy wiadomość, na którą natrafił jest prawdziwa […]

    Najważniejsza jest treść!

    Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać […]

    Jaką agencję reklamową wybrać?

    Agencje reklamowe to firmy, które zajmują się ogólnie pojętą reklamą i promocją produktów i usług. Na […]

    Reklama w Google kluczem do sukcesu Twojej firmy

    Jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz: to powiedzenie stało się już truizmem. […]

    Dlaczego optymalizacja strony i wdrożenie audytu SEO jest ważne?

    Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową, która odpowiedzialna będzie za efektywne działania SEO, zazwyczaj pierwszym kluczowym […]

    Content marketing – jak pisać, aby zdobyć cenny ruch i nie przepłacać za publikacje?

    Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć treści, by zdobyć czytelników? Chcesz skutecznie wypromować swoją markę, […]

    5 zasad optymalizacji stron WWW

    Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wynikach Google, konieczna jest jej optymalizacja. W tym […]

    Skontaktuj się z nami

    biuro@optimamedia.pl

    +48 22 245 23 10

    Adres siedziby:
    ul. Jagny 14 lok. 5
    02-406 Warszawa

    Pozycjonowanie

    Pozycjonowanie stron internetowych
    Pozycjonowanie sklepu
    Audyt SEO
    Kampanie Google Ads
    Prowadzenie Social Mediów
    Tworzenie stron internetowych

    Performance

    Google Ads
    Reklama na Facebooku
    Microsoft Ads (Bing)
    Reklama na TikToku
    Allegro Ads
    Reklama na Linkedinie

    O nas

    Blog

    Kontakt

    Copyright © 2024 Optima Media All Rights Reserved Polityka prywatności