Teksty zamieszczane na stronach WWW muszą nie tylko być łatwe w odbiorze, ale również spełniać swoje zadanie w postaci przekonywania czytelników do pewnych zachowań. Jakość treści pojawiających się w Internecie bezpośrednio przesądza o tym, jak dany serwis widzą użytkownicy oraz roboty Google.
Wysokiej klasy treść może, raz napisana posłużyć bardzo długo. Wystarczy ją co jakiś czas odświeżać, a na trwałę wryje się w świadomość użytkowników strony internetowej. Nie zawsze jednak można wykorzystać ponownie raz stworzony tekst. Musi on spełniać pewne wymogi:
1. Przede wszystkim jakość
Niezależnie od tego czy piszemy nowy content czy też recyklingujemy już istniejący, musimy potrafić wyobrazić sobie, jak zostanie on odebrany przez czytelników. W sieci można odnaleźć ogromne ilości treści, które nie są w żaden sposób odkrywcze, a jedynie powielają powszechnie dostępne informacje. W związku z tym, szczególny nacisk należy kłaść na unikatowość contentu, którego treść będzie nie tylko wyróżniała się spośród innych tekstów przyciągając oko czytelnika, ale też będzie fachowa i użyteczna. Nikt nie chce po raz setny czytać tych samych tekstów, które widział już na stronach internetowych konkurencji. Może więc warto przyjrzeć się modzie i, zamiast tekstu postawić na obecność na stronie WWW video czy innych multimediów i to właśnie za ich pomocą przekazywać użytkownikom informacje?
Tworząc lub aktualizaując content, należy przeprowadzić odpowiedni research, by zgromadzić odpowiednią ilość informacji, jakie wykorzystamy w pisaniu naszego tekstu. Chcąc przygotować wysokiej jakości treść, która nie tylko będzie przyjemna dla oczu czytelników, ale też będzie generowała ruch na naszej stronie WWW, możemy skorzystać z mających za zadanie badać preferencje użytkowników narzędzi takich jak Google Trends czy Keyword Planner. Im więcej informacji na temat zainteresowań czytelników zgromadzimy przed przystąpieniem do tworzenia contentu, tym będzie on bardziej wartościowy.
Należy zdecydować, w jakiej formie chcemy przekazywać informacje użytkownikom naszej strony internetowej. Dobrze, by była ona inna niż ta, która do tej pory prezentowała się na naszej stronie WWW. Można np. zamienić tekst na infografikę lub materiał filmowy. Na jego podstawie napisać e – booka albo, zamiast istniejącej infografiki stworzyć ciekawą animację. Jeśli jednak decydujemy się na stworzenie contentu w formie tekstowej, musimy pamiętać, że nasza treść powinna być przyjazna czytelnikom nie tylko ze względu na swoją zawartość, ale i na wygląd. Tekst powinien być dobrze sformatowany, posiadać akapity i nagłówki, może też być wzbogacony o fotografie czy filmy. Jednym słowem – najważniejsza jest czytelność contentu.
2. Tylko unikalna treść zapewnia sukces
Wyszukiwarki Google najbardziej cenią te strony internetowe, na których użytkownik może znaleźć unikatowe teksty. Warto więc odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
- Dlaczego użytkownicy mają odwiedzać moją stronę internetową, a nie serwisy konkurencji, skoro znajdują na nich jednakowe treści?
- Czym moja strona internetowa wyróżnia się na tle konkurencji?
- Jaka jest wartość dodana mojej strony internetowej?
- W czym moja strona internetowa jest lepsza od innych branżowych serwisów?
Odpowiadając na te pytania, dowiemy się, jaki content powinniśmy przekazywać naszym użytkownikom.. Posiadając sklep internetowy, powinniśmy samodzielnie opisywać sprzedawane w nim produkty zamiast wzorować się na opisach dostępnych w sieci, a prowadząc bloga nie warto przepisywać cudzych wpisów – lepiej samemu wymyślać i realizować ich tematy. Dobrze też znaleźć niszę, tworzyć teksty, jakich nie sposób odnaleźć nigdzie indziej. Poruszać tematy, których nikt do tej pory nie poruszał, a nie odświeżać te, które już milion razy odświeżono.
Duplikowanie treści to błąd, ponieważ roboty Google bardzo szybko wykrywają tego rodzaju praktyki, a strona, której właściciela na nich przyłapią spada na samo dno w rankingach wyszukiwania.
3. Będąc niesystematycznym nic nie osiągniesz
Gros właścicieli stron internetowych wciąż nie uświadamia sobie, że receptą na ich sukces, jest właśnie systematyczność. Ograniczanie się do pisania jednego lub dwóch tekstów w miesiącu to za mało. Strona internetowa posiadająca wielu użytkowników błyskawicznie ich straci, jeśli nie będzie regularnie zapewniać im niespotykanego nigdzie indziej contentu.
Pragnąwszy uzyskiwać profity ze swoich działań content marketingowych, warto postarać się, by były one w każdym calu zaplanowane i oparte o raporty z analiz popularnych wyszukiwań. Np. jeśli jakiś czas temu uraczyliśmy odbiorców naszego serwisu internetowego ciekawą treścią, której popularność znalazła odzwierciedlenie w ilości jej wyświetleń i polubień, dobrze jest kiedyś ją zaktualizować, rozszerzyć o nowe informacje i ponownie przedstawić gościom swojej strony internetowej. Dzięki prezentowaniu dużej ilości wysokiej jakości contentu, można zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, zyskać dla niej nowych odbiorców oraz przywiązać do niej tych stałych. Nie ma uniwersalnej rady, z jaką częstotliwością należy dodawać do wojego serwisu nowe treści. Należy samodzielnie przeprowadzić testy w zakresie popularności naszej strony i określonego contentu, jaki na niej umieszczamy i na podstawie ich wyników wypracować własną odpowiedź na to pytanie.
4. Korzystaj ze specjalistycznych narzędzi
Czasem, pomimo wygenerowania wysokiej klasy contentu, czujemy, że nie cieszy się on zbyt dużym zainteresowaniem użytkowników oraz nie osiąga zbyt wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Najprawdopodobniej nie został on zauważony przez odpowiednią ilość odbiorców. Tego rodzaju sytuacje spowodowane są tym, że zbyt mała ilość odbiorców odnajduje dany content po wpisaniu w wyszukiwarkę Google odpowiedniej frazy. W dopasowaniu optymalnych słów kluczowych przydatne często bywają pewne narzędzia:
Google Keyword Planner
Dzięki temu, niesamowicie łatwemu w obsłudze narzędziu od Google, możemy poznać częstotliwość, z jaką są wpisywane w Google konkretne hasła. Wystarczy wpisać pożądaną frazę w polu wyszukiwania, a Google Keyword Planner udostępni nam dane na temat wyszukiwania danego zapytania w ostatnim miesiącu lub, jeśli zechcemy statystykę wyszukiwania konkretnej frazy w poszczególnych miesiącach. W zasobach Google Keyword Plannera odnajdziemy również wiele podpowiedzi kluczowych zapytań, których możemy użyć tworząc swój content.
Google Trends
Jest to narzędzie, które pomoże zapoznać się z aktualnie obowiązującymi w danej branży lub okolicy trendami. Nie podaje ono liczbowych statystyk dotyczących wyszukiwania poszczgólnych treści, a informacje na temat preferencji użytkowników.
Senuto
Narzędzie to stanowi połączenie dwóch pierwszych. Pokazuje zarówno statystyki wyszukiwania konkretnychfraz, a także informuje o obowiązujących w poszczególnych branżach trendach. Ponadto narzędzie Senuto pomoże nam wyróżnić się na tle konkurencji i porównać, jakie słowa kluczowe odróżniają nasz serwis od stron internetowych konkurencji, a jakie z nimi łączą.
5. Wytrwałość i kreatywność
Prezentowanie odbiorcom poradników mających za zadanie nakłonić ich do konkretnych interakcji może nie tylko pomóc w zwiększeniu ruchu na naszej stronie internetowej, ale również w budowaniu silnych relacji z jej użytkownikami. Każdorazowy kontakt z odbiorcami naszego serwisu może w przyszłości zaowocować wymiernymi korzyściami takimi jak dokonanie zakupów w naszym sklepie internetowym, a nie u konkurencji. Im więcej ciekawych treści znajdą na naszej stronie odbiorcy, tym większa szansa, że w przyszłości wybiorą właśnie nas, a nie naszych oponentów. Dlatego też, tworząc content należy dołożyć wszelkich starań, by był on unikalny i interesujący dla czytelników. Wówczas będzie on mógł zostać ponownie wykorzystany, bo, jeśli treść jest dobra to dlaczego mamy pozwolić jej zbyt szybko umrzeć?